donderdag 5 juli 2012

MIJN POPPENSTORY

Lieve lezers,

Op deze en de volgende foto`s staat mijn laatste zelfgemaakte pop. Geinspireerd door de bekende en populaire poppenmaakster Khäte Kruse,(die ongeveer een eeuw geleden de bekende en geliefde poppen maakte) ben ik ermee aan de slag gegaan. Het heeft de nodige uren aan bedenken en bestuderen gekost, om er achter te komen hoe ik. zòn babypop met zachte/lieve uitdrukking kan maken.
Hieronder nog wat foto`s van Khäte,want zo heb ik haar genoemd.Voordat ik nog meer foto`s laat zien van mijn poppen wil ik graag mijn poppenstory vertellen,op dit blog.


Toen iemand een paar jaar geleden mij voorstelde om een blog te beginnen,wist ik niet precies wat dat zou inhouden.Ze vertelde mij dat je er mooie foto`s op kon zetten en een verhaaltje erbij...Een soort van dagboek,zeg maar.
Nou...dat leek me wel wat.Dat er nog veel meer bij het bloggen kwam kijken dan dat..zoals: volgen en gevolgd worden,reacties geven en krijgen wist ik toen nog niet.Iedere blogger die vaak blogt weet hoeveel tijd er in gaat zitten,wil je alles en iedereen volgen en reageren,wat dan ook erg leuke contacten oplevert.
Mijn oorspronkelijke doel waarom ik ging bloggen met het blog"loesjemaaktvannietstotiets"is gaan verwateren
door alle afleiding die ik ervaarde door reacties e.d.
Mijn creativiteit veranderde daar ook door,ik ging me steeds meer op het huis en inrichting richten,waardoor mijn echte passie namelijk:poppen,naar de achtergrond verdween.Mijn creativiteit leek onuitputtelijk en het bloggen verslavend. Ik besloot nog niet zolang geleden definitief te stoppen.Dat bleek voor dat moment de juiste beslissing,want de rust kwam terug en mijn passie voor poppen en alles wat daar mee te maken heeft kwam weer terug.Jammer dat ik daar niks mee gedaan heb,kwam steeds vaker in me op.Vooral nu ik ook eindelijk met boekjes bezig ben,en het zo leuk is om dat te laten zien.
Hoe mijn poppenliefde is ontstaan en hoe het als een rode draad door mijn leven loopt is gewoon leuk om samen met mijn poppenvriendinnen te lezen en te bekijken met de foto`s die ik erbij zet.
En als jij het ook erg leuk vind en ook iets met poppen hebt,of het gewoon wil lezen, ben je van harte welkom om mee te lezen en te volgen.
Vandaar dus toch nog onverwachts dit blog,wat de mensen die me eerder volgde niet meer hadden verwacht. ik zelf ook niet....soms haal je een doel blijkbaar pas met een grote omweg.
Zelf kijk ik ook graag bij andere blogs maar hou me vrij om steeds te reageren op alle onderwerpen. Dit verwacht ik ook niet terug,maar sta open voor reacties of vragen,e.d.,
heel leuk zelfs.


en dan nu:

Het begin van het verhaal,ik doe steeds een post met een stukje verhaal..zodat het een vervolg verhaal word.
In het beginstukje zitten foto`s die eerder op het vorige blog hebben gestaan.verder is het allemaal nieuw.



Hallo...dit ben ik...gisteren 51jaar geworden.
Nog geen enkele pop te zien...in de eerste
levensjaren.

Een foto uit de oude doos van mijn lieve oma(de moeder van mijn moeder)samen met mijn tante Ria,die 7jaar ouder dan mij is. Ze staat hier op de foto met mijn grote liefde:
pop Grietje! De eerste jaren van mij leven woonde we in bij opa en oma...en daar hoorde Grietje ook bij...ohhhhhh
wat was ik gek op die pop, natuurlijk mocht ik er ook eens mee spelen..maar niet hebben natuurlijk!

Voor mijn verjaardag(ongeveer 7jaar)kreeg ik deze pop,best een mooie...maar niet wat ik wilde.Ik wilde zòn Grietje..net als tante had...het bleef jaren mijn wens.

In de jaren daarna groeide mijn poppenliefde,vooral babypoppen en hele kleine popjes,zoals voor een poppenhuis,hadden mijn voorkeur.Zoals veel mensen uit die tijd hadden wij het niet breed thuis. Dus geen echt poppenhuis e.d. Dat maakt je dan wel creatief. Want ik maakte al snel zelf popjes,van papier,(een beetje te vergelijken met de foto hierboven,Deze heb ik de afgelopen vak.gemaakt,omdat ze handig voor draad en naald en kantjes/bandjes zijn.
De popjes vroeger tekende ik ook zelf, Van luciferdoosjes maakte ik meubeltjes en tjemig...daar was ik uren zoet mee.
Hele families heb ik gemaakt.



Natuurlijk maakte ik het liefst:
Babypopjes...







Word vervolgd...................................

6 opmerkingen:

  1. Och Nelleke dit is een ontroerend verhaal.Wat heb je die pop mooi gemaakt!Knap hoor!Ze glanst ook leuk.
    Ik kan nu wel je berichtje lezen op het blog.

    Fijne avond nog na al die storm!

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heee Nelleke, ik ben er weer hoor !!!
    Wat leuk weer iets van je te horen/lezen en je poppen zijn super !!
    Ik lees weer graag mee natuurlijk en uhhhh......zo af en toe knippen we nog wel eens stiekem een mouwtje af toch...whahaaaa

    Lieve groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Nelleke,ik moest je nieuwe blog wel even weer toevoegen maar hij staat er nu weer bij hoor!
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een swietie, bekend hoofdje gebruikt ????
    Ben wel super nieuwsgierig naar je boekje na maandenlange verwachtingen ;)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou ja zeg!!! Ben je weer terug. Ik zat te kijken bij mijn statistieken en dacht wie is dat?? Dus kwam ik op je blog en toen dacht ik nog ..Goh dit had Nelleke wel kunnen zijn....Ik vind het echt leuk.
    Liefs Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo ik ben weer bij gelezen.
    Welkom terug.
    En ik beloof je zal alleen reageren als ik dat echt wil.
    Ik vewacht zeker niets terug.
    Maar vind het wel een eer mezelf te zien in je nloglijst.
    Thanks.
    Voor nu heel veel plezier met bloggen en een heel fijne dag Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.