vrijdag 13 juli 2012

PASPOPJES VAN GIPS

Lieve lezers,

(vervolg van de vorige post)

Het verhaal eindigde de vorige keer dat ik met paspopjes workshopjes gaf.Dat deed ik hier thuis in kleine groepjes.
Het idee haalde ik uit een heel leuk boekje waarin werd voorgedaan hoe je een paspopje kan maken van klei ,een mal van rubber en daarvan weer een contramal.
Helemaal hoteldebotel was ik daarvan. Al snel had ik veel gipsen paspopjes,die ik leuk aan kon kleden van degelijke corsetten tot supersexy lingeriesetjes.Met groepjes vriendinnen had ik regelmatig een lingerieparty hier in huis.
Het leukste was: het paste altijd!!


Het maken en verzamelen van gewone poppen en
popjes
werd naar de achtergrond geschoven
(tijdelijk hoor)


alleen deze twee heb ik er nog van over,maar
heb me voorgenomen
 om er ooit weer eens wat mee te gaan doen.
de mal en contramal,heb ik bewaard.



(Foto uit de oude doos)net zoals de
 lingeriemode in het echt,
zijn ook de paspopmogelijkheden
oneindig.
Ik werd gevraagd om een workshop
te geven voor het personeel van de
 thuiszorg.
Het was herfst,
daarom leek het me leuk om
 die paspoppen
in de sfeer van de herfst te doen,
dat werd takken verzamelen.
Ik had een groep van ongeveer
30 vrouwen...pfffff..
dat was best eng!!
Het is goed gelukt,maar wel veel
 werk aan de voorbereidingen gehad.
 Het gips is ook pas na een
week droog,je kunt wel nagaan
hoe het hier thuis uitzag...
overal stonden die "takken"poppen.
in totaal heb ik ongeveer
300 paspopjes van gips gemaakt..



Door zòn hobby ga je ook hele andere
 dingen verzamelen:
kant,lint,band,strikjes en natuurlijk:
jarretelletjes.kringloop in.
.en kringloop uit..
alle rommelmarkten aflopen..
en de cliènten van de thuiszorg
vragen naar hun reserve bh bandjes
en corsetsluitingen(hihi)
Als je met zo iets begint lijkt het n
et of ineens de hele wereld
daarop zoek naar is.
Het was dus niet gemakkelijk.
In die tijd hadden we nog geen
 computer dus ook geen marktplaats.



De corsetten"gekte"
en verzamelen van die onderdelen
is begonnen...
.dankzij lieve vriendinnen
heb ik een paar mooie
excemplaren.Zelf maakte
ik ook kleine corsetjes,
waarvan ik de paspop van gips
als model gebruikte,
en daar kwamen weer rokken
aan met kant...enz.

spullen
in huis ondergingen hier en daar ook een corsettenmetamorfose.....

Leuk hè? een hobby ? een corsettengekte?

10 opmerkingen:

  1. hihihihi geweldig het laat me denken aan dat we een mini vakantie hadden en lekker buiten zaten te freubelen... ik heb ze nog hoor ze hangen bij mijn bureau....

    tsja en daar zit ik nu weer even stikkum hahahahaha.... kon het niet laten maar nu ga ik weer verder xx van mij....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi corsettenmetamorfose, grappig. Wat heb je die paspoppen geweldig knap gemaakt.En de kleur van de corsetten zachtrose vind ik ook wel erg mooi. Jee wat ben jij handig. Die lamp is ook leuk bedacht, haha.
    Je bent erg veelzijdig Nelleke,

    Fijn weekend,

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je weer een heerlijk blogje geschreven en veel (SUPERMOOIE) foto's laten zien, ik smul zo op mijn vrijdag avond weer even van jouw creativiteit.
    Ik zou bijna aan de corsetten gaan maar probeer me te beheersen, heb al een verzameling verzamelingen zoals je weet.
    Ohhh hoop dat we elkaar snel weer zien
    dikke knuff en hoeel goed en zonnig weekend gewenst
    xxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vergeet aldoor op je blog te kijken moet er nog even aan wennen dat je er weer bent hihihhi. Maar hier was ik dan weer. Wat een prachtige paspopjes heb je al gemaakt zeg ik vind die met die roesjesrok en mantel echt superrrrrrrrrr mooi En die corsetten zo gaaaaaaaaaaf Ik sprak vorige week de buuf die had haar moeder verhuist naar het bejaardentehuis.Het hele huis moest leeg gehaald ze zegt mijn moeder bewaarde alles ze had zelfs nog corsetten op zolder liggen. Die had ze in de container gegooid (Snik) je corsetlamp had ik al gezien maar dat blijf ik ook een topidee vinden. Wat ben je toch een creatief mens
    Groetjessss Anita (roze)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jee ik verwonder me er steeds meer om wat heb jij nu niet op hobbygebied gedaan ?? Gaaaaaf zeg die paspoppen , ik hoop er ook nog eens 1 op de kop te kunnen tikken( voor een leuk prijsje dan he )
    Nee begin er niet aan om er 1 te maken , kheb al zat liggen hihihi !

    Fijn weekend , tis heerlijk freubel weer ;)

    Liefs Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk al die verschillende paspoppen!
    Ik wil er ook nog eens een zelf maken!
    Ik heb wel al een patroon ergens voor de body(van stof).
    Zou het zo leuk vinden om mijn trouwjurk zo te bewaren!

    Fijn weekend verder!

    Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig..ik heb je weer gevonden...was je kwijt, en vond dit zo erg!!
    Tenminste, je oude blog was niet meer zichtbaar, en nu vond ik je terug, gelukkig, via het blog van Janny.
    Heerlijk, kan weer je 'poppen avonturen' lezen,en je creaties bewonderen..
    Mooie plaatjes heb je, komt voor mij ook goed uit, want bij het zelf lingerie maken forum hebben we de komende 3 maanden als thema 'vintage' . ha ha, kan hier dus ook inspiratie opdoen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijke spullen!!! Die lampekap is super! Moest ik dit kunnen? Maar neen je kan niet alles natuurlijk.
    liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Nelleke bedankt voor het doorsturen.Wat ontzettend leuk, ik moet er om lachen omdat ik helemaal meevoel met deze gekte al deed ik het in een andere vorm/mal!! Die takkenwijven, schitterend. Wat zullen jullie een lol hebben gehad.

    Liefs,

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Net wéér de corsetten van gips bekeken. Zó ontzettend leuk, wat heb je er een werk aan gehad!! Alles bij elkaar verzamelen terwijl het bijna nergens te vinden is. Nelleke je bent uniek!!

    Liefs,

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.