zaterdag 7 juli 2012

BABYPOPPEN

Lieve lezers,

vervolg van de vorige post....

het verhaal eindigde met babypoppen....nog steeds de lievelingspop van mij.zòn kaal kopje waar je over kunt wrijven..heerlijk.Veel poppen heb ik niet gehad in mijn kindertijd.Ik herinner me nog een negerpop,op baby grote,waar oma kleertjes voor breide.Daar was ik uren zoet mee.Verder had ik ook diverse kleine popjes,eindeloos heb ik kleertjes voor ze gemaakt.
Op een keer mocht ik bij oma logeren,volgens mij was mijn moeder toen hoogzwanger,ik werd weggebracht door mijn vader,een mandje met popjes zoals vergelijkbaar bij de volgende foto

ging met me mee.Daar kon ik lekker mee spelen bij opa en oma,waar ook Grietje natuurlijk was,maar tot mijn grote
schrik..................


is er èèn popje uitgevallen onderweg...
ik kon het niet verwerken en heb dat stuk naar opa en oma nog talloze keer gelopen en gezocht naar dat popje..
sniffff...wat een kinderverdrietje

soms gebeuren er dan in je latere leven opeens hele mooie dingen..je ontmoet lieve mensen, Ella en Wil,zijn zulke mensen,ook poppenmoeders voor de rest van hun leven.Ella had zòn precies dezelfde popje,die ik toen verloor..ik kreeg hem van haar..nu heb ik die dus weer..na al dat zoeken.

Van Wil heb ik deze mooie popjes kunnen overnemen,nog meer zelfs,die ik snel eens laat zien.


Die kleine popjes...mijn negerpop en de papierenpopjes die ik zelf maakte en het verlangen naar een echte wildebraspop zoals Grietje van mijn tante Ria,bleven een grote rol spelen in mijn leven.
Er kwam een beetje verandering in toen ik 10jaar werd,
zusje Bertine werd geboren..een paar dagen voor mijn eigen verjaardag.Ik weet nu nog hoe blij ik was met een zusje,na twee broertjes ervoor.Het was mijn levende popje.

Twee jaar daarna, een paar dagen na mijn eigen verjaardag op 7 Juli werd mijn jongste zusje Jennifer geboren,die is dus vandaag jarig,van harte,
lieverd!!!
 zòn schatje...ook zij werd mijn levende popje.
stiekum speelde ik toch door met poppen,en zag met lede ogen aan(ja sorry,zussen) dat mijn zusjes mijn poppen overnamen en andere bedoelingen had dan ik erzelf mee had.(haar knippen e.d.)

foto uit de oude doos,

Samen met broer Kees en zusje
Jennifer, het moederen ging me al vroeg af.

word vervolgd.....................................

lieve groetjes

12 opmerkingen:

  1. Wat een leuke verzameling poppen heb je Nelleke! Het zijn soms net echte babygezichtjes!Grappig die foto, ik herken je er uit hoor. Zal ook eens een foto sturen van mijn eerste pop!
    Die zelfgemaakte poppen van de vorige post zijn écht mooi geworden.

    Lieve groeten Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach die oude foto,s.....zo leuk !!
    Ik heb op zolder nog zo,n oude looppop staan,ken je die ??
    Pakte je aan de handjes vast en dan bewogen de beentjes vooruit en het hoofd ging van links naar rechts...achhhh, hahaha

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hihihihi wat een verhaal weer, ik heb niet zo een band met poppen ik had alleen duimelotje... en al snel ben ik overgestapt naar barbie poppen. .. dit was mijn lust en mijn leven. ... alleen jammer genoeg door al mijn verhuizingen ben ik ze kwijt geraakt... alleen nog leuke herineringen......... xx van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk verhaal!!
    Toch wel heel herkenbaar allemaal!
    Poppenliefde dat had ik ook heel vroeg! Helaas heeft mijn moeder al mijn poppen weggegeven.
    Wel heb ik nog mijn oude beer!!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je er weer bent hoor!!!!!
    liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Nelleke..♥
    Wat een leuk verhaaltje op jou post over die poppetjes maar ook dat je door het verlies van dat ene poppetje nu weer compleet hebt met de andere ..zo zie je maar..♥
    en ik kan me nog herrineren van Loesje je oude blog hihi ♥..maar Nelleke wat leuk dat je nu je poppenliefde♥ laat zien in je nieuwe blog..Fantastisch hoor!!
    Ook ik heb een liefde voor poppen maar ik dacht wat kinderachtig nou gezien verschillende blogs vind ik het gewoon geweldig ik dacht dat ik de enige was ..;)♥)
    Ik blijf je zeker volgen hoor ..;))
    Liefs Gaby en nog fijne zondag!!..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Nelleke,ik vind je poppen heel leuk om te zien,zelf heb ik maar 1 pop in de kamer zitten.
    je pop uit de vorige post die je zelf gemaakt hebt vind ik heel mooi!
    groetjes Gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoi lieve nelleke
    wat gaaf toch deze poppen die je hebt en zo mooi aangekleed.
    en heerlijk je achtegrond muziek die ik meteen hard heb aangezet.
    muziek uit een gouden tijd met prachtige herrineringen.
    ik hoop dat je hondje niet te ziek is en dat hij gauw beter wordt.
    fijne dag en liefs van An

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Nelleke, wat leuk dat je weer met een nieuw blog bent begonnen. Ik zag hier en daar al iets van je mooie boek. Is het ook te koop?
    Leuk om je poppenverhaal te horen en daarbij de oude foto's. Succes ermee en ik lees graag het vervolg.
    hartelijke groet
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @ Wil 15,
    Kun je me een mailtje sturen hierover?

    lieve groet,

    hoffland@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallootjes zit ik met een brok in mijn keel je verhaal te lezen over je verloren popje op je blog Wat lief dat je zo`n zelfde popje van Ella kreeg.Die popjes die je van Wil over hebt genomen zijn ook schatjes zeg. Als ik naar veranderd zeg foto`s kijk ben je ook geen spat veranderd zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lees het hele blog, pretty good

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.