maandag 13 augustus 2012

de poppenkamer


De poppenkamer


Lieve lezers                   (vervolg van de vorige post)
Na de post van de vorige keer,waarop ik bij Ella op visite was, wilde ik graag bij Wil op visite gaan,en daar foto`s maken.Alleen komt er van mijn kant af....,even niet van om langs te gaan bij haar(dus dat word de volgende post)
~~~~~~~~ongeveer 3 jaar geleden,ging mijn zoon samen wonen met zijn vriendin.Dat betekende dat er een zolder vrij kwam...daar ging mijn dochter in slapen..dus...er kwam een kamertje in huis vrij...een kamertje van 4 bij 4,5 meter,~~ik dacht meteen aan een hobbykamertje,lekker alles witten,een bureau erin,leuke spulletjes eromheen....jippie...dat was het plan! Het witten is gelukt,....een nieuwe vloer ook.....,zelfs het bureau..maar hobbyen...nee dat niet! De reden: het kamertje raakte zo vol van al mijn verzamelingen... daar kon ik niet meer tussen zitten,het bureau staat vol...en eronder staat het ook vol dus mijn benen kan ik niet meer kwijt.
Hobbyèn,.....doe ik dus beneden in de keuken. Vandaag laat ik jullie het kamertje zien...misschien vind je het vreemd als ik zeg dat ik het een beetje eng vind!~~~~~~~heb al zoveel foto`s in de afgelopen jaren laten zien,maar foto`s van dit kamertje vind ik vergelijkbaar als mezelf een beetje bloot geven......niet dat ik er een geheim van maak dat ik gek op poppen ben....maar...ach wat maak het ook uit,....ik heb gewoon zin om het met jullie te delen, een aantal van de lezers op dit moment hebben het ook in het echt gezien,dus is het niet voor iedereen een verassing meer.
Ik begin met een foto onderaan de trap, het kamertje is meteen rechtsbovenaan....



Achter het vliegengordijn zit
het kamertje,een vliegengordijn,
ja,want een deur zit er niet in
vanwege de extra ruimt die het
opleverd.Vliegenpoepjes wil je
in zòn vol kamertje dus niet!

Welkom.....pak een stoel en kijk rustig rond.


Een wit houten plafond...dit is het enige stukje waar niks hangt...recht vooruit staat het bureau...met erachter een opgepimpt kamerscherm.







Normaal zou je een popje verwachten in de wieg,
maar bij mij is het een opslagplaatsje,ach
popje kan er ook lekker bovenop zitten!





Rechts in de hoek een openkast met wat
shabby prulletjes.




Twee kastjes boven elkaar,de onderste
voor de stofjes,de bovenste voor kantjes,
alles zit propvol, De kastjes heb ik
zelf wit geverfd.



Zelfgemaakte jurkjes,staan en hangen in het kamertje,maar ook jurkjes door mijn moeder gemaakt of door Wil,of door Ella en gekochte kleertjes op brocante marktjes of kringloopwinkels.




helemaal rechts ,een hoekje met een was-
tafel...handig voor de hobby...ahum...


voor de zaken....het zakje met centjes is nog
steeds leeg, niet zo verwonderlijk...met zòn
hobby....


een zelfgemaakt jurkje aan een zelfge-
maakte hanger. Het jasje eens ge-
kregen van Wil.


De linkerkant~~~~~~~~







Onderin de kast,verzameling van ver-
schillende poppen.

~Kom popjes`~~~~~ allemaal even zwaaien~~~~~~



De familie wildebras, rechts staat Grietje.







En hier ciske,de etalage jongen uit v&d die
ik heb opgepimt.




Ciske is een reuze oppas....doet ook van alles,zelfs boodschappen..het liefst bij V&D.
hij draagt een broertje een zelfgemaakte pop van mij:Keesje.



Jurkje gemaakt van een oud bloesje.



Het kamertje bekeken van de buitenkant...
er is aansluitend een dakterras.heel handig voor
de poppenwasjes.



Het kamertje raakt vol...zeg maar: OVERVOL.
dus ben ik een stukje de overloop in gegaan,daar een plank opgehangen en wat jurkjes erop gezet....nee....dit moet echt genoeg zijn..niet nog meer uitbreiden...
Zon verzameling heb je natuurlijk niet in een korte tijd. ik heb er jaren overgedaan om alles bij elkaar te krijgen, Hou het wat kleur betreft ook rustig...anders waord het een drukke bedoening. Als ik een dipje heb...of inspiratie wil,ga ik altijd even naar het kamertje...heerlijk is dat. Hoe ik het schoonhou??? steeds een kant,dingen daarvan in de was,of buiten luchten, beetje veranderen...beetje spelen.
heerlijkkkkk.

gezellig dat je er ook even was.

liefs,
Nelleke


WORD VERVOLGD

17 opmerkingen:

  1. Wow Nelleke wat GEWELDIG, dankjewel dat je ons een blik in je allerheiligste gunt :)Het is zoooo inspirerend, en opeens voel ik mezelf ook beter nu ik zie dat er ook andere mensen zijn die zoveel verzamelen hihihi.
    Als ik geluk heb komt er bij ons ook een kamertje vrij en kan ik mij uitleven.
    Bij mij staan de meeste poppen op zolder ingepakt omdat er geen plaats is.
    Ik kan niet stoppen en bekijk de foto`s telkens opnieuw, het is zooo mooi !!

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow Nelleke, de liefde voor dit moois druipt er van af. Dat je er jaren over gedaan hebt begrijp ik heel goed. Ik heb er geen woorden voor. De hangertjes met die kinderhoofdjes zijn super!!!!!! Ga alles nog een paar keer bekijken hoor.
    Liefs en hartelijk bedankt hoor
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat moet ik hier nou opzeggen , ik die ook helemaaaaaaaal gek is van poppen en wat daarmee te maken heeft, ik heb de foto's al tig keer bekeken , zit bijna met m'n neus tegen het scherm en telkens zie ik hier weer wat nieuws.......er is maar 1 woord voor GEWELDIGGGGG !!!!!! En wat een eer dat wij dit allemaal mogen zien..........en ikke ben helemaal blij dat ik dit volgende week in het echt mag zien ( hoop ik ) Heeeel erg bedankt Nelleke dat we een kijkje mocten nemen in je poppenwereld !

    Liefsssssss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. JEETJE...................
    Meer komt er even niet uit,ja ok nog wel iets....een kamer met een ziel.
    Een ziel van een warm mens.
    Prachtig !!!

    En wat vind ik je zelfgemaakte tas mooi met het kinderkopje erop....ohhhhhh......

    Liefs
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heeee meissie bedankt dat ik even heb mogen genieten van je poppen kamer.... maar ik wil wel even zeggen dat hij in het echt nog mooier is en de geur als je binnen komt .....mmmmmmmmmmmm zoooooo zacht, zo licht ,gewoon een geheel !!!
    Super dat je dit deelt met andere ..want ik weet dit is je lust en je leven.. xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallootjes,
    Prachtige fotos van een droomkamertje al is het in het echt nog vele malen mooier als op de foto`s.Waar je ook kijkt je ziet de meest mooie jurkjes en de allerliefste poppetjes echt geweldig en die tas die is echt superrrr Ehm maar jij denkt echt dat je aan dat plankje genoeg hebt???? Hahahha we gaan het zien
    Groetjessssssss Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi Nelleke,wat een geweldig kamertje is dit toch!!
    heerlijk om je even helemaal terug te trekken en lekker te frutsellen!
    hier is nog geen kamertje vrij,dus het blijft nog knutsellen aan de keukentafel!
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nelleke! ik ben gewoon sprakeloos, wat een schattenzolder heb je daar...prachtige foto's van prachtige dierbare spulletjes, ik dacht jij kan wel een uitverkoop houden...maar niet doen hoor, geweldig is het allemaal en ga maar lekker door met hobbyen op de overloop, zo de trap naar beneden enz enz...

    Lieve lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooohh, dit is denk ik 'jij'
    geweldig dat we movhten kijken, ik heb ook mijn ogen uitgekeken, zag verschillende herkenbare 'speeltjes'uit mijn kindertijd, en al die poppen, en niet allleen poppen, ook al die piepbeestjes, die schaapjes, en alle andere kleine diertjesgrut, en die atribuutjes...meid wat kan je daar trots op gaan op zo'n verzameling.
    En al die jurkjes en mutsjes en....wauw, geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje, sprakeloos ben ik hiervan.
    Veel veranderd dinds ik op bezoek was en flink veel poppen erbij zie ik.
    Ik kan wel inpakken met mijn verzameling.
    Weer een fraaie blog meid.
    Cathy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha Nelleke,

    Jeetje zeg wat ziet dat er oergezellig uit. De twee witte kastjes op elkaar vind ik zo leuk en dan de linkerkant met al die mooie kleertjes, en zoveel poppen! Een hele gezellige hobbykamer!Je kan wel zien dat je heel veel gemaakt hebt!
    Heb geen melding gehad hoor dat je een bericht geplaatst had?!

    Lieve groeten Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hihihihi ik kwam gewoon nog even voorbij zonder te stuikelen....
    ach het blijft toch mooi je poppenkamer.... zo ben weer weg xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Nelleke, ben weer even al je prachtige foto's aan het bekijken ( kan er niet genoegd van krijgen), Ik wou dat je hier in de buurt woonde en ik het in het echt kon zien, zo mooi vindt ik het.
    Ik wilde je iets vragen, op die ene foto waar die schaal met die hand erin opstaat, heb je de kantjes om zo leuke kaartjes gewikkeld, zou je mij misschien willen verraden waar ik die kopen kan ?????
    Alvast heeel erg bedankt :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ben ik ook nog ff , ik ben hier gister dus in het echt geweest, nou m'n mond viel open van verbazing, wat geweldigggg allemaal en wat een superrrrrr verzameling al die poppen om van te kwijlen , en net wat Viana zegt die geur als je binnenkomt , echt een babygeur heerlijk dat zwitsal, ik had er wel de hele middag willen zitten !! Nogmaals bedankt dat ik dit heb mogen zien Nelleke , het was een super gezellige dag en veels te kort !

    Liefsssss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo, weer even genieten hier. Die foto's zorgen dat het enorm gaat kriebelen hier, een ware inspiratie voor me. NOOIT meer weghalen die foto's hoor je? Hihihi
    zag op je banner pop Keesje, je snapt ... die heeft mn hart gestolen al was het maar om zijn naam. Ik heb wel babyfoto's van mijn echte Keesje, mocht je die eens willen gebruiken hoor ik het wel.
    Misschien moet ik het ook eens aandurven een van de popjes mooier te maken dan het nu is .... wie weet ... ooit.
    Weer veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooooooooooooooooooooooooooooooooooo ik weet gewoon even niet wat hier moet neerzetten.
    Zo af en toe ben ik wel eens sprakeloos, weet ik niet wat ik moet zeggen...... hoe moet ik beschrijven hoe ik me NU voel, als ik deze foto's heb gezien.
    Sprakeloos zo mooi, niet te bevatten. Ik vind alles geweldig. De poppen groot en klein, en allemaal bijelkaar zo mooi. Dan alle jurkjes, deuh tsssssssss ik vind ze zo gaaf!!!!!!!!
    Alles is top top Nelleke. Ik als volwassene ( aheum hihihhii) zou zo als een klein kind, tussen willen zitten. Handjes natuurlijk op de rug en kijken met de ogen.......

    Groetjes hIlda

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.