zaterdag 4 augustus 2012

DE PICASATIJD

Lieve lezers                                 (vervolg van de vorige post)

In de jaren negentig stelde manlief opeens voor om een computer aan te schaffen.Gatver...zei ik,.....wat moeten we
met zòn ding????Nou gewoon handig...voor van alles zei hij...........
daarbij: de bankzaken gaan straks allemaal over de pc,dus we moeten met de tijd mee...Okè...de computer kwam er,en stond in het begin op zolder...niks an,zòn ding in de woonkamer......
Na een poos wilde hij dat ik er ook eens op ging expririmenteren.....een mailtje sturen en dat soort zaken...ik vond er echt NIKS aan!Ging liever leuke hoekjes in huis decoreren en poppen maken en verzamelen.Totdat.......
ik het fenoneem google ontdekte,en Flick.r,...een wereldwijde fotosite,als je een woord intypt b.v. :vintage dolls,dan komen er allemaal foto`s van oude poppen.Wowwwwwwwwww...
ik was niet meer van de computer af te slaan.De computer kwam naar beneden ......Na 2 jaar plaatjes te hebben opgeslagen ...leek het me wel eens leuk om zelf foto`s op de computer te zetten en deze te delen met anderen.
Het onderwerp poppen leek me het leukst.Ik kwam uiteindelijk op picasa terecht,  ontdekte daar een forum wat over wonen en verzamelen ging(later kwam ik er achter dat het dus over wonen ging en er ook een forum bestond.)In het begin zette ik er  foto`s van poppen en popjes op......ons huis was nog in de kleuren grenen met terra.De eerste reactie vergeet ik nooit meer.....iemand vond de foto`s leuk en plaatste dus reacties onder de foto`s,dat vond ik zoooo leuk.Het werd een ware verslaving!
Maar ik snapte nog niet helemaal hoe het hele programma precies werkte,dus plaatste ik een vraag op het forum,en daar kreeg ik een antwoord van Anita.Anita-rose was haar gebruikersnaam.Vanaf dat moment was Anita digitaal in mijn leven en tot op de dag van vandaag niet meer weg te denken.Al jaren mailen we elkaar over allerlei onderwerpen.We hebben heel wat afgelachen over haar etalagepop: Truus in het begin. Anita had die pop in de tuin en ze vond het hoofd niet zo mooi,dus die wilde ze eraf halen...dat vond ik zo erg,.......dus heb ik haar overgehaald om Truus een nieuwe look te geven.

Dit is Truus
Door de jaren heen hebben we het veel over echte poppen gehad maar ook levende poppen zoals onze kinderen. Vorige week heb ik Anita voor het eerst gezien! Wat was het leuk,om na zoveel jaren je digitale pen- vriendin te ontmoeten, gesprekstof tekort hadden we. Ze kwam onder andere Nellie ophalen,Nellie is een vondeling bij de kringloop,Anita was op slag verliefd op haar,toen ik haar daar vond,en heeft nellie nu dus geadopteerd.~~~~~~~De rechtse pop op de foto(een schildpadbaby pop met loensoogjes)

De mooi verweerde sofa die op de header van dit blog staat .....,heeft zij voor me meegenomen...een opknappertje..zegt ze..maaaaaar..........
ik vind hem zo ook geweldig staan!

Daarbij nam ze ook nog een Kathe Kruse kalender mee en een geinige Keewpie-rammelaar.

~~~~~~~~~~~Anita volgt nu ook al jaren mijn blogs,maar heeft zelf geen blog.~~~~~~
In het begin van picasa met het plaatsen van allerlei foto`s over poppen zette ik ook "de kleine man"die in de vorige post te zien was erop. Daar reageerde Viana van het blog Gustaviana,...erg leuk op,Ze vroeg hoe ik dit gemaakt had,ik stuurde haar een pakket op,zodat ze er zelf èèn kon maken,hij is te bewonderen in haar blog,we hebben in een deuk gelegen om het maken ervan. Ze noemt haar mannetje:Ukkie! ZE maakte zelf ook erg veel poppen in het verleden en verkocht deze ook.Viana kon erg goed boetseren,jammergenoeg heeft ze daar niet veel foto`s van maar deze, waar er drie opstaan kan ik wel even laten zien.Helaas niet al te duidelijk..maar zoals ze zelf altijd zegt: ff je brilletje opzetten!

Ook met Viana heb ik al die tijd contact gehouden,en elkaar bezocht.Zij naar de kust en ik naar Limburg.Viana heeft haar hobby zo ver uitgewerkt dat ze nu een grandioze winkel in Geleen heeft.Ze heeft een opleiding stofferen gevolgd,en bekleed nu allerlei meubels in haar zaak.Weer eens iets anders dan poppen....verder verkoopt ze heel veel leuke decoratie maar ook kleding en verf. Ook doet ze veel in opdracht.~~~~~~~~Na een poosje bij picasa te zijn ontmoette ik  Gerrie,van het blog:Cozy home,Gerrie heeft een heel romantisch huis,  houd   ook  van popjes.Nadat ik gestopt was bij picasa hebben we elkaar weer gevonden bij de blogs...ook haar blog is èèn en al romantiek.Gerrie heeft zich door de jaren heen ook steeds meer ontwikkeld op het creatieve vlak.We volgen elkaar nog steeds na al die jaren..ik stopte met picasa omdat er veel persoonlijke dingen onder elkaar werden besproken openbaar.ik hield het liever bij alleen foto`s plaatsen.Maar heb er heel veel inspiratie opgedaan en erg leuke meiden ontmoet.Ik raakte een beetje van de poppen af en ging ons huis steeds meer inrichten in de scandinavische style zoals je kunt zien in de JDL woonmagazine.Dus de foto`s op picasa die ik liet zien waren allemaal hoekjes van onze woning,en opgepimte meubeltjes, niet zoveel meer over poppen.~~~~~~Nadat ik een tijdje bij picasa weg was stelde Viana voor om een blog te gaan maken...daarin kun je veel meer je creativiteit kwijt zei ze.........daarover later meer~~~~~~
Nog een aantal lieve bekenden van de picasa tijd zijn onder andere: Liliane uit Belgiè, zij heeft nu een blog:oude lappen, Liliane kan heel mooi en fijn borduren.Heeft een uitgesproken smaak,mooi dus! Onlangs heeft ze de mooie geboortelap die hier rechts in de zijlijn staat, geborduurd voor het kleinkind van mijn vriendin Ella. Ondanks dat haar gezondheid haar vaak parten speelt,blijft ze toch bloggen en mooie werkjes maken.~~~~~~Cathy van het blog: Silence rocker ken ik ook van de picasa tijd. net als ik een poppenmoeder in hart en nieren, en daarbij heel kunstzinnig.Ze ontwerpt nu breipatroontjes.
en is stapel op haar katten en hondje.Vergeet ik nog een heel lief iemand te noemen:namelijk Yolanda,van het blog Bijzonder oud,Zelf ben ik eens bij haar thuis geweest)zòn leuk huis) en ook zij is hier eens geweest.De blogs van deze dames staan hier in de zijlijn door er op te klikken kun je zo bekijken.~~~~Zo kan ik nog uren doorgaan met ontmoetingen....eentje wil ik nog noemen omdat heeeel veeeel mensen door haar foto`s en ideeen zoveel inspiratie hebben meegekregen,.... namelijk:  Myrna!,.. Myrna heeft geen blog jammer genoeg.Misschien komt dat nog wel eens. Maar Zij wist heel veel picasa dames te inspireren tot brocante en het grijs/wit wonen.Ze stuurde regelmatig mensen pakjes in mooie verpakkingen,een bijzonder mens~~~~~~~~~~Tijdens een ontmoeting bij haar thuis veraste ze mij met deze prachtige oude doopjurk~~~~~~

veel leuke mensen leren kennen via het wonder van internet.Maar overal is ook een keerzijde aan,een enkel keer kun je je ook vergissen,vooral als er veel liefje en schatje dit en dat tegen je word gezegd,mooie zoete woordjes waar je voor valt,dan kan de werkelijkheid soms erg tegenvallen.Dat hoor ik ook weleens bij mensen die twitteren of hyves hebben en al helemaal bij blind dates,altijd oppassen dus op internet.~~~~~~~~~~~~
Door een hobby,~.........zoals poppen,bloemen,of je interesse in wonen zoals brocante.......  of welke stijl dan ook....
ontmoet je veel mensen,ook bijzondere mensen......toen ik jaren geleden ons huis in de brocante/scandinavische style omdoopte...was ik steeds op jacht naar brocante spulletjes.

Op ons dorp woont een lieve dame,...Ella.... die samen met haar wederom lieve  Katwijkse vriendin Wil,regelmatig brocante spulletjes verkocht........................

Word vervolgd......

gezellig dat je er was,
lieve groetjes,
Nelleke

12 opmerkingen:

  1. Wat een leuke geschiedenis weer Nelleke, leuke blogvriendinnen heb je en ook leuk ze ontmoet te hebben. Grappig die pop met die loensogen, haha. Mooi hè dat oude bankje en jij hebt zeker die mooie lila rozen gemaakt? Ben jij dat op de foto dat kindje met die 3 poppen?

    Fijn weekend,

    Liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Janny,

    nee, niet zelf gemaakt de rozen wel zelf gekocht hihi...kan niet zulke mooie rozen maken als jij,

    en ook nee, op de andere vraag, ik ben het niet, wel zo inhalig als dat meisje op de foto als het om poppen gaat..hahhahaa

    fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Nelleke, eindelijk heb ik jouw verhaal kunnen lezen. Wat kun je dat toch allemaal mooi schrijven. Ik liep wel een beetje rood aan bij het lezen. Ik zag dat ik er in werd vermeld. Fijn hoor. De dames die je opnoemt zijn inderdaad geweldige mensen en maken de mooiste spulletjes.
    Liefs en tot de volgende
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooooooo wat een leuke verhaal zeg het is echt weer een periode va je leven wat je met ons deelt... helemaal geweldig... Het is toch leuk hoe je mensen opeens leert kennen door de computer ... stel je voor je puutertje is op de zolder gebleven ....... dan had je noiit deze leuke mensen allemaal ontmoet hahahahaha.... dikke kus .. van mij xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk die geschiedenis zo van Picasa en flickr enzo, ik lees daar wel vaker over, jammer dat ik toen van het bestaan niet afwist...of misschien maar goed, want dan was ik toen al niet achter die pc weg te slaan geweest.

    Zulke poppen als Viana heb ik ook nog gemaakt, dezelfde tijd...en ook nog karakterpoppetjes...en weet je, ik heb alles zo'n 5 jaar geleden weggegooid, en heb er best spijt van.
    Leuke blogpost.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk was die tijd hè bij picasa en wat een lol hebben we gehad het was zooooooo gezellie. Soms mis ik het nog weleens hoor. Bijna elke dag was er wel eentje van het clubje mensen waar ik keek die iets moois hadden geplaatst. En wat een inspiratie kreeg je er van zeg. Het verhaal van ukkie en kleine man vergeet ik echt nooit meer,dat kwam ook omdat je het zo leuk beschreef allemaal. Ik kwam ook altijd bij Viana in haar album kijken die was net als jij ook zo creatief. Bij Gerrie keek ik ook vaak omdat ze net als ik gek is van roze en rozen. Bij Lilly kwam ik langs om haar prachtige werkstukken die ze borduurde te bewonderen wat een kunstenares is dat toch. En Myrna ja daar keek ik ook altijd al schreef ik nooit bij haar omdat ze al zoveel bewonderaars had. Maar zij maakte mij de eerste keer wegwijs in picasaland. Ik kan maar 1 conclusie trekken en dat is dat het heeeeeeeel erg leuk was. Maar het aller bijzonderste is dat ik er jou als vriendinnetje leerde kennen en we steeds meer raakvlakken bleken te hebben. Hoeveel mails zullen we elkaar al niet gestuurd hebben?Het ging al lang niet meer alleen over knutselen of wonen. Daar waar mijn creativiteit nu op een laag pitje staat mag ik nog steeds mee genieten van al het moois wat jij maakt. En werd ik ook nog eens poppenmoeder van Nellie. En waar jij schrijft dat we gesprekstof tekort hadden vond ik dat we teveel gesprekstof hadden maar te kort tijd. Maar volgens mij bedoel jij dat ook hihihihihi. Leuk dat je deze herinnering van de picasatijd weer even tot leven brengt.
    Groetjessssssss Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He gezellig blogje weer. Leuk mn naam even te zien ook nog :), thx daarvoor. Door jouw blogjes krijg ik altijd weer inspiratie, bedenk ik hoe het bij mij ging enz enz, en zo hebben we denk ik allemaal onze geschiedenis wel geschreven zeg maar hahahaa. Leuk leuk.
    Er wordt hier enorm aan de poppenkleding gewerkt, en zelf aan mn atelier .... dat hoor/lees je later nog wel.
    Nu naar bedje, morgen weer 2 daagjes den Haag.
    liefs en fijne zondag nog

    BeantwoordenVerwijderen
  8. vergeet ik nog, super die sofa, is het een kleintje o te zien? Geweldig.
    En ehhh mocht je nog eens een schilpad (baby of loensend of niet) tegen komen .... remember meeeeeeeeeeeeeeeeeeee
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben zo blij dat ik een uitnodiging he gekregen om ook op dit blog te kunnen kijken.......we kennen elkaar nog niet zolang , maar heb toch al het idee dat het al jaren is, komt mss door onze zelfde interesses , poppen !! Ik kijk altijd met veel bewondering hoe jij van niets iets geweldigs weet te maken, ze g je van mij dat ik gouden handjes hebt.....nou vlak jezelf niet uit Nelleke je bent een bijzonder mens en ik hoop je gauw eens te ontmoeten aangezien wij heel dichtbij elkaar wonen, ik blijf het bijzonder vinden dat je mensen via internet zo leert kennen, dacht vroeger ook een pc , pfff wat moet je ermee komt hier niet in huis en nu staan er hier 3 errug he , kan niet meer zonder !
    Ik hoop nog heeeeeeel lang van je geweldige creaties te mogen genieten !

    Liefssss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een leuke geschidenis Nelleke om te lezen en wat leuk dat je haar in het echt ontmoet hebt.
    je kan inderdaad op flickr veel poppen bewonderen en inspiratie er op doen.
    ik heb er zelf ook een account.
    je foto,s zijn prachtig en dan die juweeltjes van poppen, ze zijn echt super mooi meisje.
    fijne week en liefs van an

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oooooo het gaat wel ik heb een sluip route gevonden hahahaha ... nee hoor ik moet gewoon de link pakken wat je per mail hebt gegeven.. en dan lukt het ... hihihihi blond he !!!
    dikke kus van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke tijd was dat toch bij picasa he?
    Tja,je kunt je erg in mensen vergissen maar ik denk dat je er ook veel van hebt geleerd.
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.