vrijdag 14 september 2012

Een zusje voor Grietje (deze post gekopyeerd uit een vorig blog op14-09-2012)
Het was gisteren een spannende
dag voor Grietje.


Het begon zo...Ik zag Grietje weer
eens als een hangjongere,rondhangen.
en dacht na over haar gedrag...hoe
komt dat nou? Ineens wist ik het!
Ze verveeld zich...de andere
popjes zijn allemaal te klein voor haar.
En volgende week gaan we naar de Ardennen
met Youp.en zij blijft hier achter...Onze
zoon is hier wel thuis...maar wie weet
wat ze dan allemaal gaat uithalen...dan
hebben we helemaal de poppen aan het dansen!
Dus...ik neem een beslissing...en die kwam
gisteren met de post..



Hmmm...wat ben ik be-
nieuwd denkt Tommy...


 Grietje,
 heeft uren bij het raam staan wachten,
omdat ik zei :er komt vandaag een
spannend pakje voor jou.Na 4 uur
kwam er een busje van TNT
voorrijden..met een grote doos.


Ze mag het zelf openmaken..
en wat zit erin?
Een zusje voor Grietje..


Helemaal verbaasd is ze...


Samen pakken we haar uit.


En dan komt er een spannend moment
Nu ziet Grietje voor het eerst dat ze
anders is dan andere wildebraspopjes.
Zij heeft een ander lijfje.Ik ben bang dat ze in een dip komt te zitten...
(Grietje is anders dan echte
Wildebraspoppen,omdat haar hoofd
wel van papiermachè is,maar haar
lijf niet.)
Maar nee...Grietje ziet het andersom


Ze dent dat Wiesje(zo heet het nieuwe zusje)
Anders is,en zijzelf niet.Dus doet ze extra
lief tegen haar.



We gaan naar boven om Wiesje te
wassen...want ze komt helemaal uit
Friesland,en heeft dus een lange
reis gemaakt, dan is een opknapbeurt
wel ffies lekker.


Ze is helemaal fris, en geurt naar
zwitsal. gelukkig heeft ze dezelfde
maat als Grietje en past al haar
kleertjes.


De meisjes spelen de hele dag,vader en
moedertje.




 Sàvonds is Grietje heel erg moe..
Ze slaapt allang,maar Wiesje
blijft maar spelen en probeert haar
wakker te maken...chips...misschien ís Wiesje
nog wel veel ontdeugender,dan Grietje
daar ben ik mooi klaar mee..maar in ieder geval....Grietje is niet meer
alleen en kunnen wij  gerust een
weekje vakantie nemen




leuk dat je even keek


Lieve groetjes,


Nelleke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

bedankt voor uw reactie.