vrijdag 14 september 2012

Grietje wil buiten spelen

Grietje wil buiten spelen (deze post gekopyeerd uit het vorige blog op 14-09-2012)
Hallo allemaal,
Op het moment dat ik dit schrijf...sneeuwt het hier
grote vlokken.Net zoals ruim een week geleden.
De figuurtjes achter het raam..zeuren de
hele tijd,of ze naar buiten mogen...
Ik weet niet...wij mensen kunnen in het ergste
geval bevriezen ...maar een paiepiermachè pop,
....kan mischien wel verpulveren als ze nat word..
en daar moet ik niet aan denken...


alleen...ze willen zo graag..
dus ik geef uiteindelijk toe,
 heel
even dan...





op voorwaarde....
dat ze goed aangekleed gaan....
dat was al een hele beleving..want
alle mutsen moesten gepast worden..
Grietje gaat voor deze...ik zeg NOG:...


Die is TE groot...zo zie je
niks
van de sneeuw!!!


Lekker eigenwijs blijven dan.......!
Soms zijn het net echte mensen...


Na een heleboel verkleedpartijtjes
gaan de dames eindelijk op de slee..
ze vinden het fantastisch..maar ook
vreemd.....



Ze willen vooruit...
dus Grietje begint
te duwen...het gaat niet..
we moeten een
sleehond hebben...
maar hoe komen we eraan???




Natuurlijk: YOUP! Kom eens Youp..
ga jij de meisjes eens aanslepen...


nou............Youp doet mooi niks....!!!
Tenzij...


ik hem een koekje in het vooruitzicht stel...
en ja....hij gaat ervoor...
we gaan een paar rondjes
om het huis..en dan word het toch wel
KOUD..
Dus gaan we snel naar binnen met z`n allen.



Ik ga lekker pannekoeken bakken
voor het hele spulletje.


Voordat ik klaar ben..heeft Grietje
de stroop al zowat opgegeten,
zòn honger heeft ze gekregen van de
 sneeuw.


Ohhhhh...wat zijn ze moe ,
ze gloeien heerlijk na...
alleen heeft Grietje een beetje
tintelende oortjes gekregen.


Ga maar lekker slapen meisjes....deze
week komt er een grote
verassing voor jullie,
(ze  krijgen namelijk een broertje)
Ze weten het
nog niet....laat ze nog maar
 even lekker saampjes.


Het zal mij ook benieuwen....
een broertje
hoe zal dat gaan uitpakken??

we zien wel!

lieve groetjes
Van Grietje en Wiesje

1 opmerking:

  1. Hai Nelleke,

    Ik heb ook weer gezellig op je blog zitten neuzen en was de Wildebrassen al eens bij je tegengekomen...ze zijn zooo leuk.

    Ik heb er maar 1 hoor, da`s toch eigenlijk ook maar zielig alleen, zeker als ik zie hoeveel plezier ze samen kunnen hebben haha.

    Ik zag ook net dat je zo`n leuke "button" voor mijn blog hebt gemaakt, echt super leuk en bedankt.

    Ja ik moet toegeven dat ik verslaafd begin te worden en zou het liefste al mn ideetjes er in 1 keer op willen zetten hahaha.
    Ja ik moet toch echt leren doseren, anders heb ik straks niets meer te vertellen hihi.

    groetjes Cis.

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.