zaterdag 8 september 2012

HET EERSTE BOEKJE VAN GRIETJE





Lieve lezers,                   (vervolg van de vorige post)

In deze post dan eindelijk iets over het eerste boekje van Grietje.~~Zoals ik in de vorige post zei,...werd het verhaaltje van Grietje en Wiesje een beetje bekend en reageerde daar veel mensen erg leuk op. ~Het idee om eens een boekje te maken..leek me dan ook een goed idee!.Door allerlei omstandigheden werd het maar uitgesteld en uitgesteld maar het is er toch van gekomen....~~~~Nee, geen grote oplage...gewoon een bescheiden aantal boekjes heb ik laten drukken.Daardoor zijn de kosten best hoog,daarbij wilde ik een harde kaft,en een mooie layout.Alles heb ik zelf gedaan en verzonnen.
Het leek me leuk om foto`s van Grietje te maken alsof we terug in de tijd zijn, een verhaaltje erbij,..net zoals het op mijn blog was,....een patroontje uit de oude doos erbij,een gedichtje,en een ideetje met kledinghangertjes.Het is gelukt, ik ben ook al door de boekjes heen,mochten er meer mensen interesse hebben kan ik het zo bij bestellen. Een poppenboekje met verhaaltje maken is niet voor een heel grote groep mensen te maken. Tenslotte zijn er veel mensen die het wel leuk vinden maar niet echt wat met poppen hebben. Dus voor een bescheiden groepje,die het weten te waarderen heb ik het gemaakt. Nu kan ik eindelijk mijn verzamelspulletjes een doel geven...want om het alleen in dat kamertje te laten hangen is ook zonde. Ik ga nog meer delen maken en ook kaarten en wie weet wat nog meer....~~~~~ Ook met mijn vriendinnen Wil en Ella wil ik een mooi fotoalbum maken
met hun en mijn werken erin......Een lief leuk boekje van Grietje is het geworden.................Eerder had ik een plan om een boekje met ideetjes te maken,dat is het niet geworden maar alle ideeen heb ik toen in het :zomaakjedat blog gezet, met uitgebreide beschrijvingen.Veel mensen vonden dat super, ik kreeg erg veel mails, ook van handwerkclubs e.d. die mijn ideeen wel konden gebruiken.Veel bloggers maakte mooie dingen hieruit na  en lieten het op hun blog zien,dat was een gezellige tijd.!!....Het is leuk om inspiratie bij elkaar op de blogs op te doen...Al zijn er natuurlijk wel persoonlijke dingetjes die een ieder z`n blog uniek maakt.Die dingetjes moeten bij die persoon blijven vind ik......en niet zomaar na gedaan worden omdat het zo leuk is,.... probeer  zelf iets unieks te bedenken... Foto`s op een blog zetten betekend niet:Doe maar na...is ook niet altijd als inspiratie bedoeld maar: je wilt iets aan de buitenwereld laten zien, wat van jou is en wat je bedacht hebt.  Bij de onderwerpen die ik wel wilt delen...daar zet ik meestal tips en beschrijvingen bij.


Nu dan iets over het boekje......

Het boekje is 20/15 cm.
Ik heb het bij hema af laten drukken,
die heeft een  goede kwaliteit van foto`s
en layout.


Een afbeelding op de harde kaft laten drukken koste
te duur,dus bedacht ik er zelf iets op te maken,
namelijk een canvasfoto en daaromheen en
gehaakte rand wol.




Het boekje bestaat uit 29 pagina`s mooie
 foto`s,
Het verhaaltje gaat over het
drukke leven van
Grietje,de foto`s geven een sfeer
 uit de tijd van toen.



En ja...dames...Grietje heeft het ook
 altijd druk,
met wasjes,strijken,wandelen en
 popjes
aankleden.





Samen met haar popjes in bad, altijd
 in de gaten
gehouden door haar trouwe
viervoeter

(Onderaan dit blog in het
blouwe vlak kun je in haar
boekje bladeren)
  





Daarbij een idee en patroon om zelf
kledinghangertjes te maken,van hout met
daarop een lief plaatje.

 




Een jurkje wat ik eens maakte van een
 heel
oude sloop uit Belgiè.











Nog wat foto`s van eerdere ideetjes
van standaard en
hangertjes.





Dit jurkje heb ik gemaakt van een oud
laken,zelfgehaakte stukjes ertussen en kant.


Over bloggen de volgende post nog
iets meer.....


word vervolgd


fijn dat je er even was,

lieve groetjes,
Nelleke

10 opmerkingen:

  1. Gelukkig pak je de draad weer een beetje op ondanks je grote verdriet. Het boekje van Grietje is zoooo leuk geworden. Ik heb het al verschillende keren door gelezen. Wat een prachtig gehaakt kraagje is dat heb je die zelf gemaakt?Dat jurkje wat je gemaakt hebt van een oud sloop is prachtig. Wat je verteld over mensen die alles namaken wat ze zien op iemands blog ,dat lijkt me knap vervelend .Ik zie een blog van iemand als een inspiratie en niet als een voorbeelden boekje zodat je zelf niet meer hoeft na te denken maar het gewoon heel simpel gaat namaken. Het is juist zo leuk om er je eigen draai aan te geven lijkt me. Maarja misschien hebben die mensen zelf geen fantasie of zo?Het zou mij geen voldoening geven als ik alles van iedereen na zou maken. Ik ben dan wel niet zo creatief en handig als jij maar ik probeer wel mijn eigen fantasie te gebruiken en fantasie heb ik zat hahahhaha. Heb ik je al verteld dat ik eigenlijk een kikkerprinses ben (zie je aan fantasie geen gebrek) Fijne dag groetjesssssss

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Nelleke, hoop dat het wat beter met je gaat nu. Wat komt je boekje mooi uit nu zeg met al die foto's.
    Het is erg leuk geworden,en heel persoonlijk!
    Maar ik heb het boekje lekker al,
    en kan het af en toe lekker inkijken.
    Zo schattig.

    Fijn weekend Nel,

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Nelleke, ik ben zooo blij dat ik ook 1 van diegene bent die zo'n boekje heeft en wat heb ik het al vaak doorgekeken , zelfs meegenomen met vakantie , hoe je het in elkaar gezet hebt zooo gaaf......idd net of je een stap terug doet in de tijd , en wat zou het superrrr zijn als er nog een vervolg kwam ook gaaf met spullen van Wil en Ella erin !!Ik vind bloggen ook alleen bedoelt ter inspiratie en niet zomaar iets namaken van een ander en dan doodleuk je eigen naam eronder zetten bah !!Ik heb ook altijd veel inspiratie opgedaan uit jouw blog en ik hoop dat er nog meer mensen dat hebben , want daar is het bloggen toch voor bedoeld !
    Gaat het allemaal weer een beetje met je wat een heftige tijd maak je toch weer mee meis !!

    Fijn weekeend

    Liefsssss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hihihihi nou ik ben er zo een die helemaal niets met poppen heeft maar het verhaal van grietje vind ik geweldig ... hoe je daar bent opgekomen ... super,... maar ook hier van zie je dat dit door vele al word nagedaan ... jammer eigenlijk maar van de andere kant ook weer een hele eer.. dit wil toch zeggen dat ze je ideeen geweldig vinden ook al geven ze dit niet toe .. meid ik hoop dat het al een beetje beter met je gaat ik zal je nog mailen .... maar morgen heb ik ook de winkel open ... op zondag werken pfffff ik dacht dat ik hiervan af was hahahahaha... dikke kus xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Nelleke, ik hoop dat het een beetje met je gaat.
    Wat heb je weer een prachtige post geschreven en de foto's zijn helemaal super :)
    Op je vorige Blog heb ik de foto's van Grietje altijd al graag bekeken.
    Ik vindt ook, bloggen is om inspiratie op te doen, en niet zomaar alles namaken.
    Soms zie je wel eens iets dat je echt ook wil maken, maar dan moet je ook zo eerlijk zijn en even erbij vermelden van wie het idee oorspronkelijk is.
    Voor jou lieve Nelleke een hele fijne zondag !!

    Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai lieffie
    leuke post weer en alvast bestel ik alle vervolgen van je boekjes :).
    Leuk dat je ook kaarten gaat maken, ik heb al mn ideetjes rondom dat al helemaal uitgewerkt op papier ... nu nog EVEN doen he :).
    Vandaag sterfdag van Kees, heb er een mooie memorabele dag van gemaakt, probeer ik elk jaar te doen. Vandaag werkte het weer zelfs mee.
    Mn dag afsluiten met jouw blogje en dan lekker mn bedje in, mijn geest verder laten broeden op mijn eigen boek-en kaarten-maak plannen.
    Liefs en hopelijk tot snel.
    Cathy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi meiden,
    Natuurlijk is bij elkaar inspiratie opdoen een deel van het bloggen,zo zie ik dat ook hoor.Maar of dat de bedoeling is van bloggen, zeg maar de oorsprong ervan,weet ik niet,het is maar net wat je er zelf mee wilt doen.Als je maar geen mensen ermee kwetst.Er zijn ook bloggen met alleen verhalen over hun privè leven.

    bedankt voor jullie lieve reacties.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nelleke, wat ben ik een bofkont dat ik het boekje in mijn bezit heb. Ik kijk al volop uit naar het volgende hoor. Het lig hier bij mij te pronken op het salontafeltje en iedereen die binnenkomt kan het niet nalaten er even in te bladeren.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hee Nelleke, oh wat weer een leuke post zeg !! mens waar haal je het toch vandaan, ik verbaas me er elke keer weer over......
    Wat lief die foto,s met het wasje aan de lijn...hoe verzin je het toch..
    Wat heerlijk dat je daar zo mee bezig kunt zijn en uhhh wel weer openbaar doen hoor, niks van aan trekken, echt niet !!! het is jou blog laat ze maar....
    En dan over ons hondje enzo....ach zo erg hé, ja ik was er helemaal kapot van en keek elke morgen naar de hoek waar het mandje altijd stond...verwachte haar ook altijd nog bij de deur in de eerste weken en ook ik huilde er veel om, het gemis war enorm ook omdat ik altijd bij haar was natuurlijk hé.
    Het slijt maar als ik een soort gelijk hondje zie moet ik nog altijd even slikken...we hebben nog geen ander hondje maar ik vind het wel heel erg leeg nu hoor, wie weet ooit nog eens........
    Het is moeilijk in het begin maar het slijt heel langzaam en dan gaan de scherpe kantjes er vanaf hoor echt....
    Sterkte meis !!! komt goed hoor !!

    Heel veel liefs van mij

    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nu weet ik het dus zeker.
    Bij mijn vorige reactie wisy ik niet zeker of je was van Loesje. Maar bij het openen van je reactie en de header wist ik het bijna zeker.
    Ik vind het zo super dat je opnieuw begonnen bent.
    Volger word ik weer zodat ik van je mooie posten genieten kan. Ik bewonder alles wat je maakt. Een droom voor mij maar helaas ik kan niet alles doen dus blijft het een droom. Zo jammer dat er mensen dingen na maken. En ja ik doe het ook maar vertel er dan wel bij van wie het idee komt en ik probeer het iets te veranderen. Ik ben zo iemand die inspiratie bij andere op doet en daar mee aan de slag gaat. Maar dan net iets anders. Vind het wel heel erg dat andere dat niet doen. En helemaal als ze de bron er niet bij vermelden en doen of het een eigen idee is.
    Zo naar dat mensen je verdriet gedaan hebben.
    Ik hoop dat je weer gaat genieten van et bloggen.
    Het boekje dat je maakte is geweldig. Super gedaan.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.