dinsdag 11 september 2012

KLEDING


Lieve lezers,

In dit blog laat ik wat kleidingstuken zien, die ik heb gemaakt òf opgepimt en veranderd. Vaak koop ik kleding die ik achteraf niet draag...zonde natuurlijk! Dus probeer ik er toch weer iets van te maken dat ik het wel draag. Misschien heb je wat aan die tips, vandaar dit album.

Als eerste een poncho, gemaakt van mantelstof en stukken vitrage.
Voor uitgebreidere beschrijving lees dan HIER






















Een mooie roze coltrui, Toen ik hem kocht vond ik een col heerlijk, maar inmiddels(de leeftijd??) niet meer. Zonde!!! met de kleur is niets mis. Ik besluit de trui doormidden te knippen, en haak  er een rand aan .










Op canvas print ik een bloem uit, deze naai ik aan de onderkant vast.





















Onze dochter Yolanda poseert hier het vest.


Met een zelfgemaakte tas erbij, is het een compleet setje geworden.
(inmiddels draag ik het vest heel graag, terwijl ik het als trui nooit droeg)


















Een eenvoudig gebreid vest bij Wibra. (prijs 12,95)



ik wil het romantisch maken voor de feestdagen.




Een plaatje op canvas uitgeprint, die op de zak genaaid en er een kantje omheen. (canvas kan in de wasmachine,maar word wel wat valer door het wassen)




Aan de kraag van het vest naai ik een strook broderie vast(met de hand) Eronder een mooie kanten rok. Het staat Yolanda prachtig maar ze draagt zelf liever stoerder kleding. Zelf heb ik dit setje vorig jaar met de kerst aan gehad. Het vestje draag ik  nog regelmatig over zwarte of grijze kleding.



















Een gebreid vest...het maakt me dik...vooral de armen, ze kriebelen ook...dus de mouwen gaan eruit.



Stukken slanker toch??? De mouwen kunnen ook als polswarmers gebruikt worden.




Met zwart eronder...staat het nog iets slanker...


















De polswarmers bleken ook te kriebelen..dus toen heb ik ze als beenwarmers gebruikt. Er valt veel te maken van een mouw dus...






Ook weer een pocho, Deze keer met gehaakte rand, meer over deze
poncho klik hier.














Tot zover de kledingpost. Het waren ideeen uit mijn vorige blog, ik hoop meer te gaan doen met kleding,  deze post er verder voor te gebruiken zodat het allemaal bij elkaar staat,

word dus vervolgd,

lieve groet,
Nelleke


















9 opmerkingen:

  1. Fijn je Blog weer openbaar Nelleke en ik wil je bedanken dat ik deze tijd mee heb kunnen genieten van deze mooie posten XXX

    Lieve groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat maakt ze super leuke dingen Janny. Prachtige boeketten! Je ziet ook dat jullie het leuk gehad hebben op de workshop. Het corset vind ik echt super maar het lijkt wel of je een beetje kunstenaar moet zijn om dit te kunnen. Het borduurwerkje op het hart vind ik ook zo mooi!
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallootjes,
    Jaaaaaaaaaa de rozen van Janny zijn stuk voor stuk plaatjes om te zien echt schitterend.Ik vind trouwens de sieraden van haar dochter ook prachtig.En Jeanet is volgens mij van alle markten thuis die beheerst een hele hoop technieken op hele verschillende vlakken zo knap allemaal wat ze maakt.Jullie paspoppen had ik al gezien maar het blijven plaatjes. Kan ook niet anders he met zulke handige dames. Ik hoop dat je het weer heel gezellig gaat krijgen op je blog als je het weer openbaar zet en dat je weer een hoop dames inspiratie geeft
    Groetjessss

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Nelleke wat heb je weer een mooie post gemaakt, dank je wel! En de paspop is echt het einde hoor, zo mooi!Heel erg professioneel ook, wat zou hij mooi staan in de parijse chique etalages!Wow!
    Wat een schattig oud popje. Ja dat vind ik ook leuk,

    lieve groetjes Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Owww Nelleke ik ga er helemaal van blozen ,je hebt er zo'n lieve post van gemaakt heel erg bedankt !Ja wat maakt Janny geweldige rozen en dat van papier , toen ik haar blog voor het eerst bezocht dacht ik wowwwww die heeft gave rozen gekocht , bleken ze van papier te zijn dus ik bedoel maar......en je paspop zooooo mooiiiiii , je kunt zoveel verschillende maken ik heb al heel wat complimentjes gehad , ben er nog steeds erg blij mee , hij staat in het keukenraam dus iedereen kan hem zien !
    Ik hoop zo dat wanneer je je blog weer openbaar zet dat er weer heeeeel veel mensen door geinspireerd raken Nelleke want ook jij maakt de geweldigste creaties !

    Heel veel liefs Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ojaaaa vergeet ik helemaal te zeggen dat je popje en beer zoooo gaafffff zijn zuchttttt....

    Liefs Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geen dank hoor, je verdiend de aandacht.
    Mooie homade heb je gebracht aan Janny en Jeanet, Fijne post weer om te lezen...
    Je paspop is geweldig, en heel speciaal geworden door het gebruik van je eigen diadeem, leuk hoor..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het oude popje en de lichtblauwe roos .... ze raken mn hart.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooooooooooooooooooooo Nelleke wat is je papspop gaf , superrrrrrrrr mooi.
    Heerlijk dat er zoveel mensen zijn die hobbies hebben en die met elkaar willen delen, via een blog. Wat kunnen we toch veel van elkaar leren. Ik geniet er elke dag weer van, het bloggen. Zien wat anderen zoal weer gemaakt en gepost hebben.
    Zo ben ik dus ook helemaal weg van de blog van Janny. Zo mooi wat zij maakt, rzoen. Ze kunnen mij echt niet blij maken met een bos bloemen, maar ooooooooo wat zou ik graag een bos rozen van Janny willen.
    Tsja en dan hebben Jeanet. Die heeft een speciaal plekje in mijn hart. Helaas zien we elkaar veel teweonig , maar aan een woord en blik hebben wij genoeg. Maar die kan ook gave creaties maken zeg. Pfffff ik zit elke keer weer met mijn mond open. Die doet een idee op, gaat zitten en het komt er gewoon uit. Prachtige dingen maakt ze.

    Oooo wat een lief popje, moet je haar gezichtje toch zien, wat lief. De beer mag best hier voor een tijdje logeren hoor.

    Groetjes Hila

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.