zaterdag 29 september 2012

JURKJE GEMAAKT VAN EEN OUDE DEKEN

Lieve lezers,

Nee, de pop is nog niet klaar..maar had opeens zin om alvast een jurkje voor haar te gaan maken.Een warm wollig jurkje wil ik maken...en dat kan..van een oude deken.
Een zalm.rose/crème kleurige deken,je weet wel..zòn ouderwetse van vroeger.De pop gaat dezelfde maat krijgen als de pop Anika,dus die kan het mooi passen. Voor die pop Anika had ik ook het jurkje zelfgemaakt,van een oudrose
blousje.Kijk maar even mee,.....










Hier heeft de pop Anika het jurkje
aan wat ik van een blousje heb gemaakt.





Dag lieve allemaal,maak er wat moois van dit weekend.
tot de volgende keer

lieve groetjes

Nelleke

11 opmerkingen:

  1. Lieve Nelleke, wat een superrrr schattig jurkje is het geworden !!!
    Wat voor geweldige ideen jij altijd hebt, en nu van een dekentje een jurkje te maken.
    Je bent een echte kunstenares,dat andere jurkje is ook al zo schattig, en gedichten schrijven kun je ook nog hahahahh :)
    Voor jou een heel fijn weekend.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zon warm wollig jurkje dat wil ik ook wel, vind het zo koud buiten brrrrrrr.Je zegt dat je het jurkje hebt afgewerkt met een festonsteek maar je hebt er daarna toch ook nog een randje omgehaakt? Of snap ik niet wat een festonsteek is hihihihi dat zou natuurlijk ook weer kunnen he?Ik vind het een prachtig warm jurkje geworden en de kleur is helemaal goed natuurlijk.Die foto dat Anika ligt met haar armpje omhoog op de schapenvacht vind ik superrr mooi.Lijkt me ook wel wat om een dagje zo te liggen hhahahaha lekker voor de warme kachel.Die sokjes met die gaatjes had mijn dochter vroeger ook altijd dat is dus sentiment vind ze nog steeds zo schattig.Die jurk die je van een blousje hebt gemaakt is echt prachtig. Ook al heb ik nu toch al heel wat van wat je maakt gezien je blijft me elke keer weer verbazen wat ben je toch handig.Groetjessss Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Nelleke,

    Ik,vind het zo verschrikkelijk knap wat je doet, ben er gewoon stil van. Maak je ook iets op bestelling?
    Ik,zou het er graag eens met je over hebben.
    Ik zal je buiten dit blog om een mail sturen, oke?

    Prachtig gewoon.

    Groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Nelleke,

    Wat een super idee om een jurkje van een deken te maken...en wat is het lief geworden.
    Het staat die popjes zooo leuk..echt geweldig.

    groetjes Cis.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeeeeeeeee Nelleke tuuuuuuuuuuurlijk hoe kom je er weer op , een jurk maken van een deken pffffff,geen kriebeldeken zo te zien whahaha.... maar ik vind het superrrrrrr gaaaaaaaafff ,wat zal het een schattig stel worden bij elkaar !! Hihihi wordt nu echt aagje naar je beer hoor, kom maar op kan niet wachten.....

    Fijne zondag , liefsssss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. SUPER...ja, ik ken zulke dekens nog wel...die worden hier gebruikt om de antieke brommers in de schuur te beschermen tegen stof....ga ze maar eens naar binnen halen denk ik:)
    Prachtig gedaan, en wat ligt ze er mooi bij op dat schapenvachtje.
    Is een capeje met must zoals op het laatste plaatje niet iets om te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och wat ziet dat er toch weer leuk uit! Zo lekker warm nu in dit jaargetijde. Leuk joh, doet ook en beetje brocante aan, leuke ideetjes heb je!
    Hier stormt het en ook regen, voor het eerst weer regenjas aan sinds maanden!En kon mijn laarzen nergens vinden!
    Erg leuke popjes Nelleke!
    Fijn weekend,

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Owhhhhh wat is dit weer superlief en superschattig. Heb helaas geen oude dekens meer maar geniet wel van jouw kunsten zo.
    Wat leuk leuk leuk.
    Fijn weekend lieverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een heerlijk warme post heb je weer geplaats... ze zal het zeker niet koud hebben met zo een prachtige jurk... en dan ook nog in deze kleuren stelling .. supperdubbergeweldigmooi.... xx

    BeantwoordenVerwijderen

  10. @Anita,

    inderdaad,Anita heb ik er een randje langs gehaakt.Maar dat rijmde niet in het gedichtje...hihi..

    groetjes,
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh ,wat een heelijke warmewinterpoppenpost Nelleke !! dat jurkje is zoooo lief.

    Lieve groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.