dinsdag 25 september 2012

POMPOENPOPJES

Lieve lezers,

Het regent het regent..de pannetjes worden nat....ja..ja..het klinkt zo gezellig maar als je door een vreselijke storm zoals gisteren naar huis moet fietsen...en je kleddernet vermoeid thuiskomt....zijn er wel andere teksten in je hoofd i.p.v. Het regent..het regent...Maar goed om niet zo negatief over het najaar te doen en er ook de gezelligheid van in te zien,heb ik net pompoenpopjes gemaakt.Vorig jaar had ik een pompoenlamp gemaakt,van een frame,bedoeld om planten langs te laten groeien.Hij stond toen ook op mijn vorige blog,ik heb er een paar foto`s van bijgezet in deze post,mocht je ook zòn frame hebben.De pompoenpopjes...zijn gewoon klederdrachtpopjes..eens gevonden bij de kringloop. Ik naai van zachte wolvlies 2 pompoenen,de benen van de popjes zet ik met plakband vast,anders steken zo door de pompoen.Dan trek ik de pompoen over de popjes en laat de armpjes erdoor heen steken.Met wat restjes vilt naai ik kraagjes en een steeltje voor op de hoofdjes.En klaar is het al.














De pompoenlamp van vorig jaar....



Verder nog een fotootje van het begin
van een nieuwe pop.

Hij /zij wacht op een lijfje...


En dit was het weer.....ik bedoel het herfstweer...


lieve groetjes,bedankt voor je bezoekje,

Nelleke

16 opmerkingen:

  1. Ach wat leuk dit Nelleke,ja zo word de Herfst wel gezellig.
    Die lamp is ook schattig maar wat voor frame je bodoeld ?? haha...
    Vachtje komt deze week hoor,moet een beetje rustig aan,gekeuzde rib opgelopen ;-(

    Lieve groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi lieve Nelleke, wat schattige pompoenkinderen zijn het geworden, ze zien er superrrr lief uit !
    Wat een geinig idee :)
    De nieuwe pop is fantastisch, hoe doe je dat toch ?????
    Ze ziet er echt uit als een Käthe Krüse pop, zo'n lief gezichtje !

    Lieve groetjes Mieke

    P.S.Ben blij dat je het nieuwe huis voor de kat luek vindt hahahhha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ohhh wat ontzettend lief gemaakt. ik verbaas me erover dat je dit zo mooi en zo snel kunt maken.

    groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat leuk die popjes, en die lamp is ook om verliefd op te worden.
    Ik ben altijd erg jaloers op mensen die zo creatief zijn, helaas ben ik niet zo goed met naald en draad.
    Maar als ik dit weer zie zou ik bijna op cursus gaan haha.

    groetjes Cis.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oww kijk nou wat je hier weer van hebt gemaakt , schattiggg die popjes, ze lijken wel van was ! Erggg leuk in die pompoentjes, er komt niets uit m'n handen zegt ze dan , maar kijkkkkk weer een begin aan een nieuwe KK gaaffffff !!

    Liefsss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow die popjes zijn geweldig! Je zou ze gerust kunnen verkopen zo mooi.
    Je bent zo creatief niet te geloven.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallootjes, de pompoenpopjes is niet helemaal mijn ding maar ik vind het wel heel leuk verzonnen.nDie pompoen lamp is wel mega gaaf zeg en laat ik nou zon frame hebben dus misschien dat ik dat idee eens van je ga lenen. Weet je nog dat ik vorig jaar zoiets gemaakt had als kerstbal.Wauw je poppenkopje is prachtig zeg vooral die ogen .Ik vind dat elke keer weer ongelofelijk hoe mooi jij ogen kunt schilderen.Je hebt het mondje nu ook kleiner als anders toch?Ik kan niet wachten tot hij klaar is dit word een super mooie pop denk ik
    Groetjessssss Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, ontzettend schattig! Had niet gezien dat je zo snel al weer een andere post had gemaakt! Wat leuk gedaan joh, en de popjes op zich waren al leuk, maar die koddige dikke lijfjes zijn erg schattig en dat witte haar op die ene haha. Je hebt veel fabtasie!

    Lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijk herfstblog! Prachtig wat je allemaal weer gemaakt hebt!!


    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke pompoenpopjes!
    De lamp vind ik geweldig.
    ik ben toen nog op zoek geweest naar zo,n frame,maar kon die nergens vinden.
    Toch nog eens naar uitkijken,want ik vind de lamp zo gezellig.
    Je nieuwe pop gaat vast weer heel mooi worden!
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw wat leuk! geweldig bedacht en gemaakt weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oooo meid wat een leuke post .... geweldig wat lief deze poppen ... hahahaha... ook de lamp hij blijft super... heerlijk dat je weer alles openbaar hebt staan ... dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schattig pompoen-popje! Erg leuk weer allemaal, en zo creatif bezig :) liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super mooi maar kan je bij jou ook kijken hoe de pompoenenlamp gemaakt wordt

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beste Anoniem,

    Ik heb geen beschrijving van de lamp in dit blog.Zal proberen in het kort de beschrijving ervan te doen.

    Ik heb dus een ijzeren frame voor een kimopplant gebruikt,ooit gekocht bij een tuincentrum,misschien kun je ook zòn frame van een ronde plafondlamp nemen.trek om de bol in de breedte een groot stuk kanten stof b.v. een vitrage...en naai de uiteinde aan elkaar.Bovenop heb ik een rond gehaakt kleedje gedaan en deze ook rondom vastgenaaid.De steel is een stukje gobelin,gewoon oprollen en aan elkaar naaien.de onderkant van de "popmpoen"blijft gewoon open het vtrage stof daar nog wel afronden tegen het frame aan, en vastzetten met draad. Dan heb ik in de opening onderaan een sliertje kerstlichtjes gedaan,zodat het de pompoen verlicht.

    hoop dat je het snapt, anders nog even doorvragen.

    succes en groetjes

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. haalootjes,Ik sluip heel stilletjes hier even binnen om nog eens te kijken hoe je de pompoenlamp ook alweer gemaakt had.Ik heb me frame namelijk gevonden hihihihi.je hoort van de klap
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.