maandag 1 oktober 2012

BEER GEMAAKT VAN EEN OUDE DEKEN

Lieve Lezers,

De deken is groot genoeg om nog meer van te maken dan alleen een jurkje,dus ben ik weer aan de slag gegaan.Dit keer heb ik een beer gemaakt.Het is altijd leuk om poppen en beren een naam te geven.Ik noem de beer:Elias.Vernoemt naar èèn van de liefste jongetjes die ik ooit heb gekend.Als ik Elias een boekje voorlees met lieve plaatjes van de kinderboerdeij,dan wijst hij met z`n mollige handje op een kuikentje en zegt:soooo sattig!!
Daar smelt een mens van..want hij is zelf SOOOO SATTIG(zo schattig)




Het patroon van de beer komt uit het boekje:
Beren om zelf te maken van:Gisela Hofmann,
ik heb het standaardpatroon aangepast naar
eigen idee.



Lekker zòn wollen broek aan...

Soooooo Sattigggg!!!!




Ook dit mutsje komt uit de deken,



Gelukkig blijft er nog genoeg dekenstof over om nog iets te maken...wat??? Dat laat ik de volgende keer zien.

fijn dat je even ben langs geweest,
lieve groetjes,

Nelleke

18 opmerkingen:

  1. OOOOW hoe "sattig" is dit!!!
    Wat heb je dat snel gemaakt zeg....echt helemaal geweldig.
    Ik ben een poosje geleden ook helemaal verslaafd geweest aan het beren maken...en als ik dit weer zie dan beginnen ook mijn handen weer te jeuken.
    Wat een scheetje, ben een beetje verliefd op Elias..

    groetjes Cis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhhhhhhhhhh .... de volgende keer.....de volgende keer maak je zo,n beertje voor mij toch ?? ja hé....
    Ik ben er helemaal weg van, liefde op het eerste gezicht, sooooo sattig.

    Lieve groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een lieverdje heb je gemaakt!
    Ja die zachte wollen stof is heel geschikt voor beren!En zo leuk op de foto's gezet ook, haha.
    Wat ben je toch snel en produktief!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach wat een lief beertje!
    Sooo sattig!


    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooohh lieve Nelleke wat een schatje!!
    Wat een gaaf idee ( echt iets voor jou) om er ook nog een beer van te maken :)
    Hij ziet er zoooo lief uit in z'n wollen broek en dat grappige mustje.
    Heb je nog veel deken over......???,,
    bijvoorbeeld voor nog een beertje voor mij hihihihh.

    heel veel groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Owww oww oww ik vind hem zooooo gaaaaaaf ben helemaal flieftttttt ( verliefd hihihi ) wat een heerlijke lobbes , kan ook heel goed he zonder schijven ,waar heb je hem mee opgevuld ?? Echt superrrr gedaan !! Volgens mij moet ik dat boekje ook nog hebben......weer die zolder op whahaha !!
    En tuuuuuuuuuurlijk ga je er nog wat van maken

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow Nelleke, die beer is geweldig. Zou hem zo opeten. Zo zou ik er ook wel eentje willen, verkoop je hem ook of is hij echt voor jou zelf gemaakt?
    Het kleedje is ook geweldig.
    Ben steeds benieuwd naar je volgende post.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hihihihi zooooooo sattig !!! wat een lieve beer... die heb je toch niet voor jezelf gemaakt hé !!! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat schattig, die Elias. En dat broekje... Die oude deken, waar ook dat jurkje van gemaakt is, lijkt precies op de dekens uit mijn jeugd, wat leuk. En die pop, wat een beeldje!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O wat een liefje.
    En ja ik lees dat ie al aanbidders genoeg heefy. Maar er is vast nog wel een plaatsje vrij.
    Super knap gemaakt.
    En de foto's ze zijn weer geweldig.
    Ben benieuwd wat je nog meer maakt.
    Een klein broertje of zusje voor Elias misschien.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Nelleke,

    Wat is ie mooi,de beer. Het is geweldig hoe je alles steeds maakt.
    Je fantasie en creativiteit zijn onuitputtelijk maar je bescheidenheid daarin siert je het meest.

    groetjes van Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dames dames rustig aan. Elias is al vergeven ..... Aan mij ....... Of heb ik zitten dromen ???? SATTIG. Sooooooo hey

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een allerliefst beertje is Elias.Wat zal dat een werk zijn geweest zeg.Het lijkt me namelijk niet het meest ideale materiaal om van een deken een beer te maken.Het mutsje doet me denken aan een gevouwen krantenmuts en die wollenbroek maakt het helemaal af.Ik vind het een schatje.Je kunt weer trots zijn opjezelf .Iedereen kan natuurlijk beren maken (behalve ik dan hihihhii)Maar om van een deken zoiets fraais te maken dat doen niet veel mensen je na denk ik.
    Groetjessss Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi plaatje heb je van mij neergezet, was vergeten dat ik die roos gemaakt had! Hij komt leuk uit zo! Bedankt en fijne dag,

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een mooie beer !! Zo leuk wat je van een oude deken weet te maken. Trouwens alles wat je maakt heeft een heel eigen stijl.
    Super !! Heerlijk om op je blog te kijken !!
    groetjes....Jowilleke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je dit mooi gemaakt. Zo heb ik het nog niet eerder gezien. De kleuren maken het ook heel lief.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oooohhh ik kreeg gelijk een vertederd gevoel, wat heb je weer leuke foto's gemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een prachtige beer nelleke en zo lief aan gekleed.
    en je hebt er ook prachtige fot,s weer van gemaakt.
    wat kan jij dit snel maken, ik heb dit echt niet in mijn vingers en vind je poppen en beren altijd geweldig mooi.
    fijn weekend meisje en liefs van An

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.