zondag 21 oktober 2012

DECORATIEF ÈN FUNCTIONELE PASPOPJES

  Lieve lezers,

Ook zo gek op paspopjes? Toen ik deze week met Jeanet de kringlopen in onze omgeving ben afgestruind,was ik heel blij dat ze er leuke spulletjes vond,waar ze erg leuke dingen mee kon doen(zie o.a. haar laaste post).....Mijn favoriete kringloopwinkel is in Katwijk, (DE BRUG) deze kringloop heeft als doel om veslaafde mensen een nieuwe kans te geven.Het loopt echt heel goed, ze krijgen veel aangeboden en hebben lieve vrijwilligers die alles mooi opstellen. ook de ex verslaafde hebben daar een leuke baan aan.
In elk geval...wij liepen daar dus...en ik zag bij de aangekomen spullen 2 paspopjes van papiermachè op hout uit een doos steken. Geduldig afgewacht totdat de vrijwilliger die ging prijzen...dat duurde best wel even...maar we hebben wel wat over voor zòn score...of niet dan?
Op zich zien ze er al heel fraai uit..maar ik wil er iets mee gaan doen!...En dat zie je bij de volgende foto`s............


Zo zagen ze er uit,Ook al erg
fraai...maar zo heb ik ze al eens
zelf gehad dus  heb ik ze wit geverft.

Bij de kleine maak ik een rokje van gehaakte
kleedjes,de kleine rondjes naai ik
rondom het grote kleedje...het middenstuk knip
ik rondom open ...


Het geheel trek ik om het paspopje.het boven-
stukje is wederom een klein gehaakt rondje,'
dat lijm ik vast, Nu zie je dat de rondjes die
ik rondom heb vastgenaaid...zakjes zijn.
Daarop doe ik nog een knoopje en de zakjes
vul ik met klosjes en andere naaigereitjes.






De grotere paspop...50cm totaal, is ook
wit geworden. ik naai een schortje met
verschillende laagjes voor die pop,hier-
voor gebruik ik oude broderieservetjes.
Bovenop maak ik een speldenkussen.
zie je de bedoeling al?

Het topje maak ik van 2 ronde broderie-onder
zetters.




Hier is de bedoeling.... het bovenste
laagje kan omhoog het lint
wat eraan vast zit, hang ik over het  spelden-
kussentje   in de onderschort
zitten ook weer naaigereitjes...handig toch??


















Superhandig deze paspopjes,Op deze manier heb ik een leuke decoratie erbij,wat meteen ook heel fuctioneel is.
Weer eens wat anders dan een naaidoos....hoe zal ik
ze noemen??Naaipaspop?? in ieder geval:

Voor allemaal alvast een heeeeeeeel goede week gewenst en lieve groetjes,




Nelleke

18 opmerkingen:

  1. Het is echt zooooo leuk. Je bent knap hoor.

    Groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Nelleke,

    Ik vind het helemaal te gek zeg!! Wat heb je dat gaaf en mooi gemaakt!! Wat een idee!!

    Nou dat was zeker genieten weer van al dat moois!!

    Groetjes Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gewelgig wat heb je dat weer mooi gedaan. Alles weer in jouw eigen stijl. lieve groetjes jowilleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaaaa hoor tuuuuuurlijk de tornado is ook weer bezig geweest hihihi, ze lagen gewoon op jou te wachten daar en wat heb je ze gaaaaaaf opgepimpt , zo heb je al je naaigereitjes bij elkaar !! Wat was het een heerlijke dag he zo de kringlopen afstruinen en dan ook nog met leuke spullen thuiskomen , voor weinig hihihi

    Liefssssss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou leuk vind ik ze wel, maar als ik heel eerlijk ben vond ik ze in het zwart, met die buste erom ook heel erg mooi hoor. Geniet van een mooie nieuwe week, groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve nelleke, wat heb je toch altijd geweldige ideen.......het ziet er superrrrr uit !!!
    Niet alleen zien er romantisch uit, ze lijken me inderdaad ook super handig .
    Wat is het toch altijd heerlijk even bij een kringloop binnen te kijken!

    Lieve groetjes Mieke

    P.S. En aai aan die lieve goofy :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super vondst...en wat zijn ze mooi geworden, zo leuk met dat naaigerei.

    groetjes Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallootjes,jeetje wat zijn je paspopjes leuk geworden zeg.En nog functioneel ook.dat heb je weer superrrr bedacht
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi geworden!
    hoe kom je toch altijd weer op het idee!
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een creativiteit, hoe kom je er op! En het was ook wel een heel leuke vondst. Maar jij hebt er ware kunststukjes van gemaakt.
    Jij ook een heel goede week, groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Nelleke,
    Schaam schaam ben al een possje niet bij je geweest, sorry!!!
    Maar oooooooooooooooooo dan heb ik gelijk ook wat bij te lezen en (sorry dames) kwijl op te vangen. Ooooooo wat vind ik je paspopjes mooi. En dan vooral die kleine ( sorry grote je bent ook mooi, maar heb ff dit keer voorkeur hihihi). Smoorverliefd ben ik, wat heb je dat mooi gedaan, superrrrrr.

    En dan je bereicht eronder over de verkleedpartij en de poes die aangekleed wil worden. Ik lag helemaal in een deuk. No way dat die van ons dat wil hé, daarom vind ik dit geweldig zoals jullie poes erbij ligt. En de poppen en de beren zijn heeeeeeeeel mooi aangekleed.
    Hadden ze het vandaag niet een beetje warm, met een muts op hihihi.

    Groetjes hIlda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha Nelleke wat een goede vondst! Leuk ze tegen het lijf te lopen en wit zijn ze veel mooier. Heel leuk geworden met het broderie en de gehaakte kleedjes , mooi en ook nog functioneel!

    Lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heee meid wat een leuke post weer het idee alleen al hahahaha geweldig hoe kom je erop .. ik mail je deze week even effe bijkletsen .. dikke kus xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Helemaal leuk weer.
    Wat een idee zo weer.
    Erg ;euk gemaakt.
    Fijne week.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat ben je toch super creatief, want wat is dit leuk zeg zoals je dat met de gehaakte kleedjes hebt gedaan.
    de zakjes rondom staan fantastisch met al die leuke spulletjes er in.
    de popjes staan leuk in je knusse huisjes.
    fijne week meisje en liefs van An

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat is dit mooi. Het ziet er erg leuk uit. Ik raak niet uitgekeken met al die mooie foto's. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  17. en of dit handig is,en nog sfeervol ook,hoe kom je erop,zo heb je alle spulletjes bij de hand.

    groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Nelleke , wat een superidee weer !! Mooi en heel handig.
    Ook de verkleedpartij van de vorige post , wat leuk !!Heerlijk van die kleintjes over de vloer. En dan die lieve Goofy , haha , als Popey the Sailerman.
    Lieve groetjes....Jowilleke

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.