woensdag 31 oktober 2012

GEHAAKTE JURKJES

Lieve lezers,

De jurkjes die ik in voorgaande posten heb laten zien,die mijn vriendinnen Ella en Wil haken,die blijken populair!  De posten:Bij wil op visite en bij Ella op visite worden erg vaak bekeken. De jurkjes zijn een inspiratiebron voor anderen, en worden nagemaakt.Wil en Ella zien dat als een groot compliment.Er waren ook een aantal jurkjes van Wil te koop, dat was te zien aan de zijkant van mijn blog.Inmiddels zijn die verkocht. Maar...de dames zijn nog lang niet uitgehaakt...gelukkig maar dus komen er meer....Hier in deze post laat ik nog enkele zien, twee heb ik zelf van Wil gekocht en èèn kreeg ik van Wil en Ella voor mijn verjaardag afgelopen keer.

De jurkjes worden deels met echt oud en
antiek kant gemaakt.De stroken worden aan
elkaar bevestigd met zelfgehaakte randen.
Bij dit jurkje is er èèn geheel gehaakt
voor het bovenlijfje.


Bij dit modelletje zijn aan de onderkant
geen stroken gehaakt, maar bestaat de
rok uit een stuk haakwerk,tussen het
bovenstukje en onderrok zit wel een stuk
oud kant.

De jurkjes van Ella en Wil passen mooi bij mijn zelfgemaakte
hangertjes.


Deze is ook zo moooooi!!! een roze onderrok
van zachte stof....


FF tussendoor wat geks...
ik had geen gordijnen meer
hangen op onze slaapkamer,
dat heb ik opgelost door
allerlei gehaakte gordijnstukken
 en andere stukken
gordijn met kant over de roede
 te draperen..
snelle aktie...of niet?


Nog even bij het roze jurkje terug.
...ze heeft er ook een
mooi kraagje bijgehaakt...staat zo lief!


Tijdens het fotograferen stond de zon
 zo mooi op de poppen-
kamer, en scheen de zon precies
op dit papiermachèpopje
waar een waaier van een voile kleedje
over ligt...kon het
niet laten daar een foto van te maken.

En dan het volgende werkklusje(denk ik)
een klein ledikantje..oppimpen,
laat ik vast hier eens zien.

Bedankt voor je bezoekje,

tot de volgende keer,

liefs,
Nelleke

19 opmerkingen:

  1. Oh wat een schattige jurkjes zijn dat.
    Wat zou ik graag kunnen haken als ik dit weer zie.
    Wat een bekende poppenwagen heb je daar staan.....kan het zijn?

    Groetjes Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoon te mooi. Ik vergaap me hier erg aan.

    Groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oo dat roze jurkje is toch een schatje, heb je ook wel erg leuk gedaan hè met dat kaartje met babyhoofdje. Geniet van een fijne avond, groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De meeste jurkjes heb ik in het echt gezien ......kwijlennnn, Wil en Ella hebben echt gouden handjes wat betreft jurkjes haken zij kunnen dit als geen ander ik hoop er ooit 1 in m'n bezit te hebben !Wat een gaaaave foto van die pop met dat gedrapeerde kant !! Vindt het ledikantje nu al leuk , dus mij benieuwen wat je ervan gaat maken !

    Liefsssss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha die Nelleke, wat een mooie creaties...onvoorstelbaar hoe mooi dit gemaakt is...je hangers vind ik ook geweldig...helemaal in de sfeer van jou!!!!
    Ik schaam me dat ik nog steeds niet op je blog gekeken heb...nu kom ik zeker vaker langs, met heel veel plezier gebruik ik nog steeds de mooie naaidoos met inhoud, die ik vorig jaar bij jou won...doet me altijd even aan jou denken:)

    Geniet van al dat moois en supercreatief hoor je oplossing voor je slaapkamerraam.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie jurkjes en zo knap gemaakt.
    Schattig ledikantje. Hij word vast heel mooi .
    Groetjes en een fijne avond Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Nelleke,

    Je bent haast niet te stoppen!! Trouwens ik heb wel een aantal dingetjes gekocht bij de beurs maar vooral wat vachtjes om mooie kleine vriendjes te maken!!
    Succes met het opknappen van je ledikantje!!

    Groetjes Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Todos los vestidos son muy bonitos, pero el de organza es fantástico, gracias por mostrarlos:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige jurkjes. Wat een gave om dat allemaal te kunnen maken.
    Heel mooi!
    Je kapstokjes zijn ook leuk!

    Ik vind het wel wat hebben, de gordijnen voor het raam. Is gezelliger als niets.
    Succes met je kleine ledikantje!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Klopt ik maak ze met een machine.
    Cutlebug is zijn naam.
    Heel handig zo een machine.
    Je kunt er zoveel mooie figuurtjes uit halen.
    Als je mij je adres maild stuur ik je een klein pakketje baby stansjes. Kaartjes maken kun je vast ook wel.
    Groeyjes Brigitte.
    mihvj@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schitterende jurkjes maken die Ella en Wil, geen wonder, dat ze gauw uitverkocht waren. Wat een mooie foto van die "baby in het zonlicht! Goed idee, zo'n raam opppimpen met gehaakte kant! Je hebt er wel oog voor. En dat ledikantje zal ook vast heel mooi worden.
    Liefs, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De jurkjes zijn mooi, maar de foto's die je ervan maakt zijn ook zo sfeervol. Succes met het ledikantje. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zijn het ook snoepjes van jurkjes! Nee, zo mooi kan ik ze niet maken hoor!
    Ik doe maar een gooi!
    Ik ben benieuwd naar de nieuwe collectie!
    Succes met je andere projecten!
    We hebben het er maar druk mee!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo, Wat een ontzettend leuke blog heb je, ik ben je gelijk gaan volgen, misschien vind je het leuk om mij ook te volgen op, mylovelypinkhome.blogspot.com, groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Nelleke,

    Wat een prachtige jurkjes. Mooi met dat oude kant. Helaas zijn ze te groot voor mijn poppenhuis... Leuk dat je de jurkjes van je vriendinnen via jouw blog verkoopt.

    Groeetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Nelleke,

    Oh wat mooi zeg! Echt kunst hoor!
    Prachtige jurkjes! En wat een leuk idee van de gordijntjes!
    Ben weer terug in Frankrijk, na een lange reis (vertraging) vanuit Parijs.

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. oh , wat zijn de jurkjes mooi , ze hangen mooi op jouw hangertjes. Fijn dat het zo'n succes is.
    Je gordijnen , heel leuk verzonnen en ze staan (hangen natuurlijk) haha, heel mooi. De foto met het zonnetje zo op het gedrappeerde kant , prachtig !!
    Veel succes met alle creaties !!
    lieve groetjes... Jowilleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve nelleke, wat prachtige foto's weer, ik kan er eindeloos naar kijken.
    Vooral die foto van het babypopje met het voile kleedje erover, zoooo romantisch !!
    De jurkjes van Wil en Ella zijn werkelijk erg apart :)
    Geen wonder dat ze allemaal verkocht zijn.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. oei oei oei door alle drukte ben ik niet in blogland geweest dus heb ik deze post even gemist .... wat een mooie poat zeg ... en je hebt helemaal gelijk ze maken prachtige spullen ik kan het weten ik heb het in het echie gezien ... Ze zullen zeker trots zijn dat het word nagemaakt ..... dan wil het toch zeggen dat ze in de smaak vallen .... maakt ook eigenlijk niet uit als de nieuwe maker wel maar even aangeeft waar hij of zij het vandaan heeft toch ?? ... wel zo netjes gelukkig word dit ook vaak gedaan .... nou ben weer zelf aan de slag dikke kus xx

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.