zondag 28 oktober 2012

LEUKE DAG BIJ DE POPPENBEURS IN DE BRABANTHALLEN

Lieve lezers,

Als een poppenliefhebster is natuurlijk een poppenbeurs net zoiets als Sinterklaas voor een klein kind. Vol verwachting klopt je hart....gezonde spanning van te voren...een verlanglijsje....alle spaarcentjes in de beurs...vroeg uit bed en samen met vriendinnen naar Den Bosch,dit jaar voor het eerst in de brabanthallen.
Voor een aantal lieve mensen die ook zo graag hadden willen gaan,maar niet kunnen  vanwege hun gezondheid en andere vanwege een eigen zaak,had ik beloofd foto`s ervan te nemen. Mijn eigen fototoestel is te zwaar om de hele dag mee rond te zeulen,en het kleine toestelletje wat ik had, flitste niet goed, dus heb ik van de beurs zelf helaas geen foto`s kunnen nemen. Maar omdat er veel bloggers ook naar toe zijn gegaan,zullen er vast wel veel foto`s komen van die beurs.Het zag er er allemaal zo mooi en goed verzorgd uit. De èèn komt voor de beren de ander voor de poppen, er was een heel uit-
gebreid assortiment.De antieke poppenafdeling was zo moooooi en indrukwekkend om naar te kijken...daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan...maar al kun je er niks kopen,het is al een beleving om dat mee te maken en te bekijken.Er was erg veel zorg aan besteed,Mooi opgemaakte kramen....Persoonlijk val ik op de nostalgische poppen en spulletjes die èn betaalbaar èn bruikbaar voor mijn zelfgemaakte poppen zijn. Nou ik had geluk....Er was een kraam met lieflijke spullen,voor ook lieflijke prijsjes. De vrouw ook al zo'n schat,...had een poppenmuseum gehad(vanwege de drukte bij haar kraam,ben ik er niet achter gekomen waar dat poppenmeuseum heeft gezeten) In elk geval...ze verkocht haar spullen...omdat ze er zelf erg van kon genieten dat andere poppenliefhebbers ook zo van deze spulletjes houden, heeft ze er geen hoofdprijzen aangehangen.Daardoor verkocht ze ook in snel tempo hele mooie poppen en spullen.Zelf heb ik alles wat op de foto die  hieronder staat bij haar gekocht en de roze cape.
Ook bij andere kramen nog leuke dingen gevonden,zoals een prachtig boek met Kathe Kruse poppen.
Onder het snuffelen hoorde ik ineens iemand vragen:ben jij Nelleke??ik kijk verbaasd en ja hoor,daar zag ik Cisca van het poppenblog:hemeltje lief.Wat een leuke spontane ontmoeting,Als of je elkaar al jaren kent....Ik heb Cisca verder niet meer gezien en ben dus erg benieuwd of ze ook leuke dingen heeft gekocht.Meerdere bekenden van blog en van mailen zouden er zijn...en zou ik misschien ontmoeten,zoals Jowilleke, e.a.maar door de drukte en door het kijken naar alle mooie spullen heb ik die niet gezien.
Jeanet,...waar ik samen mee was...en vriendin Wil hadden ook tassen vol superleuke spulletjes.We vallen alle drie op dezelfde dingen..hahaha..dus was het beter om ieder zijn eigen gang te gaan...anders zit je steeds in dezelfde doos te graaien....We zagen elkaar elk uur even om de nieuwe aanwinsten te laten zien. Best wel moe en met rode wangetjes zijn we weer na een voorspoedige reis naar huis gekeerd.Nu weer opnieuw sparen voor de eerstvolgende beurs.


Bij die Mevr.die haar poppenmuseum spulletjes
verkocht ook dit hoofdje gekocht en kleine
popje met schattige kleertjes.Het witte gebreide
jasje en mutsje bij een andere kraam gekocht.







Deze lieverd ook bij die Mevr.gekocht.


Bij verschillende kramen,kleertjes verzameld
voor de poppen die ik nog wil gaan maken.

Deze vond ik zo geinig...kon ik niet laten
liggen.

Bij een poppen en beren beurs zijn niet veel poppenhuis-
spulletjes verkrijgbaar.Na even zoeken heb ik
toch het tafeltje en stoeltje gevonden,en een bij
een kraam met miniaturen,nog wat spulletjes gevonden
voor de fourniturenwinkel.

Echt een heel mooi boek van Khate Kruse
er staan schitterende afbeeldingen in.
Het is alleen in het Duits, Maar mieke
gaat het vertalen voor me.....


Dit guitige kopje,,nou ja zeg maar kop,want het
is geen kleintje.....heb ik niet op
de beurs gekocht,maar had vriendin Wil voor me
gekocht op een vlooienmarkt voor maar 2 eu. Het is
van stof....ik vind het schitterend!


Ook een opknappertje gekocht. Het zaagsels
komt er al uitzetten...en het arme schaap
zit onder de nagellak..maar het komt vast
wel goed met haar...

Dit was het voor deze keer,
TOT ZIENS
bedankt voor je bezoekje,

en lieve groetjes


Nelleke

22 opmerkingen:

  1. Zooooo jij hebt je uit kunnen leven Nelleke !!
    En leuke spullen allemaal,ik begin het steeds leuker te vinden..al die oude poppen en beren, wie weet word ik ook nog poppengek, haha
    Een oudje op de baknleuning zou ik wel errugg leuk vinden.

    Fijne zondag nog meis.

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Nelleke,

    Wat een prachtige aankopen heb je gedaan. Ook je miniatuurtjes zijn mooi om te zien. Veel knutselplezier met je aankopen.

    Fijne zondag,

    Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooohhh Nelleke,zucht,kweil......wat heerlijk zo`n dag op de beurs, ik was ook zooo graag gekomen, maar helaas ging het dit keer niet :(
    Wat heb je superrrr leuke en mooie spulletjes gevonden en weer zo schattig gefotografeerd !!
    Dat hondje is werkelijk te lief voor woorden en ik ben heel benieuwd hoe het opknappertje er komt uit te zien,maar zoals je al schrijft het komt vast wel goed met haar, daar ben ik ook van overtuigd :)
    Heel veel plezier met al je nieuwe(oude) spulletjes !!!!

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou..je kan weer door, er komen vast weer mooie popjes onder je handen vandaan met de nieuwe opknappertjes en hoofdjes.
    Dat hansopje, wat een leuk ding, en dat 'kalige' beestje...wat een lieverd.
    Dat Zwirsal rekje, dat is toch ook pure nostalgie, dat heb ik ook nog naast me gehad toen ik op de tafel lag als baby, nee geen commode, die kenden ze toen nog niet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Owwww meissie wat heb jij er al een geweldige post van gemaakt , ben niet zo snel hoor moest een hele volksverhuizing doen boven whaha, maar ik maak erook gauw een postje van ! Wat hebben we genoten he en wat was er toch nog gaaf spul te koop voor een schappelijk prijsje ! Hier kunnen voorlopig even op teren !
    Op naar de volgende beurs....

    Liefsssss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai Nelleke,

    Wat ben je ook goed geslaagd op de beurs...en je hebt een te gek rekje gevonden en dat hondje is zo schattig.
    Ik vond het echt heel leuk om je te ontmoeten.
    Wel jammer dat ik Jeanet niet gezien heb, maar het was ook best druk.
    Ik heb ook leuke spulletjes gekocht en zal daar ook snel een post van maken...met een paar foto`s van de beurs.

    groetjes Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zoo,jij hebt een leuk dagje gehad!!
    wat heb je je lekker uit kunnen leven.
    ik snap precies wat je bedoelt met:als een kind in een snoepwinkel.
    ik heb dat altijd als ik een vlooienmarkt bezoek.
    supermooie spulletjes heb je gevonden!
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou,je bent goed geslaagd hoor!
    Wat een leuke spulletjes!!
    Kijk, dit soort beurzen dat mis ik nu hier!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weer enig om al die nieuwe spulletjes van je te zien. Je had een geslaagde dag. Lijkt me leuk om ook eens te bezoeken. Al heb je geen foto's van de beurs, hier heb ik ook volop van genoten,, dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een vruchtbare middag heb je gehad. Bedankt dat we mochten meegenieten van al dit moois.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je bent zeker geslaagd.
    Gelukkig vond je het popje.
    Je maakt vast een beauty van haar.
    Dat hondje is een liefje zeg.
    Schattig allemaal.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oooo wat een leuke post weer.... helemaal tegek dat jullie je zo geamuseerd hebben .. het is ook zoals je zegt sinterklaas en je voelt je weer zooooooo klein ... heerlijk !!!
    dikke kus xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Nelleke,

    Dank zij jouw blogje zijn we vanmiddag hals over kop nog naar de beurs gegaan en hebben toch iets moois gekocht. Zie mijn blogje morgen.......

    Welterusten

    Liefs

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Nelleke,

    Ik ben vandaag ook geweest!! Ik heb mijn ogen uitgekeken alleen moet ik wel even wennen aan de andere lokatie!! Mijn voorkeur is toch Ahoy maar ja je kan wel van alles willen.... Ik heb ook best veel gekocht dat laat ik morgen op de blog zien!!

    Groetjes Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hoy Nelleke,zit hier tegenieten,wat heb je een lieve spulletjes gekocht,zo leuk ook allemaal.je hondje en je poppje oh,en je poederbus fijn dat jullie het leuk hebben gehad en dat we mee mochten genieten.
    lieve groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hallootjes,wat heb je een leuke spullen gekocht.Dat hondje wat een schatje zeg En wat gaaf dat je een kk poppenboek hebt gevonden.Vind die ene foto in dat boek waar die blote pop op staat zo schattig ,dat kontje hihihhi
    groetjessssssss Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Nelleke ,
    wat een leuke spulletjes heb je gekocht op de beurs !! Dan de pop , een opknappertje ,dat wordt ook weer een snoepie , zeker weten !Dat mooie Käthe Kruse boek !! Ik was ziek , dus de beurs kon niet doorgaan , maar geniet van de foto's. Veel plezier ermee!
    lieve groetjes.... Jowilleke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat gezellig dat je zo'n leuke dag hebt gehad, ja dat moet een eldorado zijn voor jullie. Enige popjes heb je gevonden, dat is de sport bij zoveel aanbieding.En mooie kleertjes ook. Marleen nog gezien met haar beertjes?
    1 november ga ik weer naar huis en dan daarna hopelijk weer tijd voor bloggen,

    liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oooo, wat heb je prachtige dingen gekocht en gekregen!
    Daar weet jij wel weg mee he, die fournituren ook super voor je prachtige winkeltje!
    Dat boek, lief dat Mieke dat voor je gaat vertalen, ziet er echt prachtig uit!
    Wat een goed idee om niet samen rond te gaan, jullie zouden anders inderdaad hetzelfde uit elkaars handen rukken...haha grapje...dat doen jullie niet maar wel gezellig om samen te gaan.
    Ik heb ook nog even reclame gemaakt voor je mooie blog hoor kijk maar in mijn nieuwe blogpost.
    Geniet nog lekker na van al je mooie spulletjes en we zien het wel weer voorzien van mooi verhaal verschijnen hier op je blog.
    Fijne week
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oooooooo nelleke wat een leuk verslag van jullie dagje beurs.

    Hihihih jeanet noemde het schoolreisje, jij de intocht van Sinterklaas. Nou ik vind beide goed, als je maar een dagje beurs kan of niet dan.
    Yipp gezonde spanning, verlanglijst"je" ( wc-rol vol zeker)uitgeslapen, goed humeur en goed gezeldschap, nou dan is de dag voor de helft al geslaagd hihihi.
    Ooooooo wat heb ik wat gemist, lees ik nu al. En wat heb je gave aankopen gedaan, super!!!!!! De poppenhuisspulletjes, jammieeeeeeeee.
    Ik ben heeeeel benieuwd wat je van het opknapbeurtje gaat makenhihihhi.
    Ik vind het hondje zo liefffffffff,

    Groetjes Hilda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hoi Nelleke
    wat heb je prachtige dingetjes gescoord op de beurs en wat fijn dat je zo genoten hebt.
    ik zag je fournitouren winkeltje en wat wordt dat super leuk zeg!
    ik heb mij ogen uit gekeken naar al dat moois en alles is prachtig gemaakt en ingericht.
    alles heb je omlijst in mooie foto,s meisje.
    fijne week en liefs van An

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je hebt een prachtige dag gehad, Nelleke!
    En mooie spulletjes meegenomen.
    De poeder en lotion komt mij erg bekend voor van vroeger. Leuk!
    Veel plezier bij nieuwe ontwerpen.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.