woensdag 10 oktober 2012

PAARSE PONCHO

Lieve lezers,

Buiten wit/crème,zwart en grijs,is wat kledingkleur betreft,mijn lievelingskleur: PAARS.
Op de stoffenmarkt was er boordstof,Hiermee kun je
van alles afwerken,maar deze keer was de stof lekker breed,dus ook geschikt voor b.v. een poncho.IN de vorige post beschreef ik hoe ik de crème poncho heb gemaakt.Deze is bijna het zelfde,hier heb ik alleen niet de ronding bovenaan geknipt,maar de lap in het vierkant gelaten en de zijnaad niet tot bovenaan gestikt maar 25 cm ervan af.Ook 25cm aan de andere kant(de stofvouw)ingeknipt,zodat er een punt ontstaat als je de pocho laat hangen.Beetje ingewikkeld geloof ik...als je er meer over wilt weten hoor ik het wel.
Bij de paarse stof dezelfde kleur wol gekocht,op internet een leuke haakrand opgezocht...en die lang de boeven en onderkant van de pocho gehaakt. Het is lang geleden dat ik zòn soort haakwerkje heb gedaan.Heel vroeger haakte ik nog wel eens een kleedje of gordijntjes.Maar ik moet zeggen...het is toch wel heeeeeel erg leuk om te haken.Vooral met een dikke haakpen.Genoeg gepraat...nu eerst even de foto`s ervan,het was zo heerlijk weer,dat ik de foto`s buiten heb gemaakt.






 Het kleine ponchootje ook meteen afgemaakt,
de rand onder de capuchion heb ik weggehaald
vond het net iets te druk, nu een koordje met
bolletjes er aan gemaakt.
Het kleine ponchootje ook meteen afgemaakt,
de rand onder de capuchion heb ik weggehaald
vond het net iets te druk, nu een koordje met
bolletjes er aan gemaakt.



Het kleine ponchootje ook afgemaakt. Het randje wat onder de cappucion zat,heb ik toch maar weggehaald,het was me net iets te druk.Nu een gehaakt koordje met bolletje er aan vast gezet.

Helaas is het zonnetje nu weer weg,maar het was weer een mooie najaarsdag. Gezellig dat je er even was,

lieve groetjes,

Nelleke

15 opmerkingen:

  1. OOOhhh wat een MOOIE poncho heb je gemaakt..geweldig.
    En idd dat kleintje is mooier zonder die rand, en leuk die bolletjes zo..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De paarse vind ik ook leuk maar mijn voorkeur gaat uit naar het kleintje. Het is zo schattig!
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het patroon is me helemaal duidelijk. Het ziet er heel mooi uit met de bijpassende gehaakte rand.
    Leuk is ook je dekenponcho.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allemaal te mooi...... ik wou dat ik het kon. Zucht

    groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. tssssss jaaaaaa tuuuuuuuurlijk maak er nog ff 1 in het paars bij !! Gaaaafff die gehaakte rand eraan !! at is dat kleine ponchootje toch schattiggg !!

    Liefssssss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waauw joh, weer mooi gemaakt! Vind poncho's en capes altijd erg mooi. Ook het kleintje is snoezig! Ik heb er vroeger een gemaakt van frambozenrode wollen stof! Ook met zo'n capuchon en en kwast eraan, hihi.Had ik gezien op een film van Jane Seymour, zo mooi, heb toen ook een hele lange gamaakt.Maar waar die nu gebleven is die poncho, ik weet het niet meer.
    Kijk ik maar weer even naar die van jou.

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooh erg mooi die poncho...ik ben gek op de boothals.
    En dat kleintje is helemaal af met die bolletjes eraan, zo lief.

    groetjes Cis.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw , die is ook weer geweldig en ook helemaal mijn kleur. Kreeg van de week 2 bollen paarse mohairwol van mijn kleindochter. Nou , ik kan het niet hoor oma , met die gekke stokjes , haha. Ook de kleine poncho is heel leuk zo. De uitleg en ontwerp is heel duidelijk en zo helemaal a la Nelleke. Dank je wel !! Lieve groetjes...Jowilleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje. ..... Vind die paarse echt helemaal geweldig. Ik denk dat ik het patroon snap ... Zo niet dan hoor je me. Heb je het patroon van de gehakte rand nog? Zou ik dan zomaar na jaren weer eens iets voor mezelf maken ? Ohhhh hij is zo mooi .... Xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallootjes,
    Ik ben helemaal verliefd op je paarse poncho ik zeg gat in het dak. Wat een plaatje is het geworden zeg zo mooi met die gehaakte rand erom.Ik zei dus heel hard jeeetje wat gaaf ,zegt H wat is er gaaf?dus die ook even kijken hij zegt dat is een gat in de markt moet ze gaan verkopen hhahahaha Hij zegt Nelleke kan ook echt alles he.maar ik heb ook een poncho gemaakt hoor hihihihi Ik moet eigenlijk zeggen ik heb ook een gat in een lap geknipt .Maar wat is het lekker warm zeg.begrijp ik het goed dat jij de zijkanten voor een deel dicht hebt gemaakt? Want ik heb nu alleen dus dat gat erin en zo over me hoofd gedaan hahhahahah Ow nu snap ik wat jij anders hebt gedaan ik heb hem in vieren gevouwen dan hoef je niks te naaien en jij hebt hem in tweeen gevouwen dat is het verschil. Nou meid wat zul jij een bekijks krijgen met je mooie paarse poncho echt schitterend en bedankt voor je inspiratie want nu heb ik het ook lekker warm hihihihi
    groetjessssss

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hartstikke mooi je poncho,s!
    dat kleintje is van die deken is ook zo schattig!
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Nelleke,

    Lang niet geweest, ik weet het!
    Ik was erg blogmoe, maar nu begint het zo langzaamaan weer te kriebelen.

    Wat een leuke poncho heb je gemaakt! Prachtig zeg, vooral die paarse. Die gehaakte rand staat heel erg mooi!

    Hoe is het verder met je? Aan je creaties te zien, moet het wel goed met je gaan!

    Fijne zonnige herfstdag!

    Lieve groetjes van Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. waarom heb ik hier geen melding van gehad ... ????
    wat een geweldige poncho,s... xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hij is erg leuk.
    Ook het haken gaat je goed af zie ik.
    Super gelukt.
    De poncho voor de pop is geweldig en id leuker dan met het kant.
    Die pomponnen maken het helemaal af.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Nelleke, kom ik toch via,via op jou blog het laatste wat ik van je weet was dat je ging stoppen met bloggen en nu kom ik je toch weer tegen leuk joh. En dan die paarse poncho WHAUW ik ben er echt helemaal verliefd op zeg wat is die gaaf. Als ik hem in de winkel zou zien zou ik hem zo kopen. Want ik draag dat namelijk altijd ik heb een gebreide, maar die is echt aan vervanging toe en een jas draag ik nooit. Echt ik vind hem werkelijk prachtig mooi. Was ik zelf maar zo handig de paarse stof zou misschien nog wel lukken alhoewel ik niets begrijp van je werkbeschrijving maar de gehaakte rand is bij voorbaat gedoemd te mislukken zucht waarom kan ik zoiets niet nou niet nou ja misschien kom ik zoiets ooit nog eens in een winkel tegen ik vind het leuk dat ik je weer gevonden heb, een heel fijn weekend en ik ga je weer volgen.
    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.