zondag 7 oktober 2012

SUPER ROMANTISCHE PONCHO

Lieve lezers,

Bij het maken van weer een nieuw werkstuk,van het restant van de deken,....dit keer een poncho met aangestikte cappuchionnetje,.....(Marian,noemde dit idee 2 posten geleden,en dat vond ik een heel goed idee)....had ik opeens zoiets van....dat kan ik eigenlijk wel eens voor mezelf maken..Ben gek op pocho`s, het zit lekker en warm voor zowel binnen als buiten,Het camoufleerd ook zo heerlijk..hihi...dus...aan de slag. Ik had pas een stuk mantelstof in crème kleur gekocht...daar zoek ik stukken kanten vitrage randen bij...kijk maar bij de foto`s ik leg het allemaal uit....maar voordat ik het verder vertel wil ik jullie bedanken voor de hartverwarmde reactie op de posten,het voelt als een warme deken...je weet wel..zòn lekker ouderwetse..net als die beer en de rest van is gemaakt....



Bijna af,de kraag moet ik hier nog afwerken.




Even een uitleg,mocht je er ook èèn
willen maken...Je knip een stuk van
70cm/bij 70cm maatje L/XL
tegen de stofvouw aan.
in de punt(boven knip je halve ronding
waarvan de breedte ongeveer 30cm is,
de linkerkant lag tegen de stofvouw dus
de rechter kant stik je tegen elkaar
aan.Klaar is je poncho,verder werk je
hem af met b.v.kant,vitrage of een ge-
haakte rand,dit ben ik nu zelf met
een andere poncho aan het doen,
en laat ik de volgende keer zien.

Bovenaan vouw ik de stof naar buiten,tussen
die rand in,stik ik het kant mee.





Misschien naai ik dit randje er nog aan...

Zorg wel dat de punt mooi eindigd onderaan.

Dit was het weer,graag tot
de volgende keer.


Leuk dat je even hebt gekeken,

lieve groetjes,
Nelleke

22 opmerkingen:

  1. Hai Nelleke,


    Wat is de Poncho prachtig geworden...en uniek dat is helemaal zo leuk.
    Heerlijk als je zo handig bent.

    groetjes Cis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow Nelleke, wat een gave poncho, zowel de grote als ook de kleine :)
    En dankje wel voor de duidelijke uitleg, nu kan ik het ook eens proberen !
    Wat weer een superrrr leuk idee.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het kan ook niet anders...ook dit is weer TOP Nelleke !!!
    Ik ga zeker zo,n poncho maken maar dan niet met kant hoor, ik ben niet zo van kant enzoo,haha ja, wel in de zomer dan mag er wel een randje hier en daar maar in de winter moet het lekker dik en stoer.
    volgende week even een lekker wollen stof kopen.
    Uurtje ?? wat denk je...dan kan ie af toch...jawelll.. mooie rand erom festonneren en hup...aan kan ie, kom maar op met de Winter

    Groetjessss
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem gewoon helemaal koninklijk. Prachtig, wat kun jij mooie dingen maken.

    Groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Dicky Marie,

    uurtje??ja hoor makkelijk!!! trouwens vitage kant is best stoer hoor en lekker dik en warm..hahhaha...

    ps.Deze pop is niet de nieuwe pop,maar de eerste pop(Khathë)

    groetjesss

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. uhhhh...vitage is uiteraard:Vitrage.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wowwwwww Nelleke wat heb je dat weer ff snel voor elkaar en zooo gaaaaaafff !!Er kan bij jou ook geen gras over groeien he, superrr met die kanten rand eraan hou ik ook erg van !!

    wat was het een heeeeeerlijke dag gister he en wat hebben we gaaaaaave spullen gezien , m'n koppie draaide 's avonds nog op volle toeren !Ik heb m'n projectje af ben er tevreden mee op naar de beer, eerst van die stof die ik in de thee heb gelegd , daarna die van jou mantelstof !Die poncho voor je KK is ook superrrrr !

    Liefsssss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie poncho heb je voor jezelf gemaakt. En die van de pop is ook schattig. Wat een lief koppie heeft die pop toch!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ben jij helderziend ofo hahahha.Ik liep gisteren met zon fleekleed om me heen geslagen door de kamer en dacht eigenlijk moet je een soort ponchoachtig iets maken van zon fleekleed ,lekker warm En zie hier wat een top idee is dit zeg.prachtig met dat kant er langs.Het ziet er heel simpel uit om te maken dus ik ga me er eens in verdiepen of ik dit kan.Ik vind de poncho van je kk pop ook super.Zie trouwens ook een heel klein stukje van je kisttafel hihihhihi.me pompoenlamp is klaar trouwens het word nog eens wat met mij hihihihih

    Groetjesssssss Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Anita,

    ben benieuwd naar je pompoenlamp,hoop hem eens te zien. Ja,met een fleecekleed kan je het ook proberen natuurlijk, zelf heb ik mantelstof gebruikt.

    succes met maken ervan.

    liefs

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. super idee , wat een mooie poncho !! Gelukkig nog vitrage genoeg !! Ik ga hem ook proberen te maken , dank je voor het uitleggen. Dan dat kleintje van de deken , prachtig joh .
    lieve groetjes Jowilleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha Nelleke, wat een leuk idee en ook charmant en elegant met dat kant! Witte of crème laarsjes erbij? Echt lekker voor zo'n'tussenperiode. En voor de pop ook nog eens zo'n'leuke!Supersnel gemaakt!
    Liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wAT EEN SCHATJE.
    Die van de pop dan. Zo leuk met een cappuchon. Heel lief en een slim idee.
    Die van jezelf is geweldig. Stoer maar ook lief. En warm dat is het alle belangrijkste. Helemaal leuk.
    Dank voor de uitleg wie weet kom ik er nog eens toe.
    En het haken gaat je vast lukken. Ben benieuwd.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi deze poncho zal ook wel lekker warm zijn!
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hi hi, je hebt het nog gedaan ook!! Prachtig, ik zat deze week te denken over een cape...die heb ik ooit eens eentje gemaakt toen ik 18 was, en 3 jaar geleden weg gegooid, had ik dat nou maar nooit gedaan.
    Maar jij zit er intussen al lekker warm bij, in je poncho, hoeft de kachel nog niet aan, heel leuk gedaan hoor.En terwijl ik dit typ, sit dat popje in haar ponchootje met lekker dikke wangetjes en een klein mondje naar me te kijken....
    En ja, met die jas dat ben ik zelf, en die foto van mij met de triangel bh mag je lekker niet zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Nelleke..
    Tuurlijk blog ik nog..ik ben alleen een tijdje van de blogbodem verdwenen geweest. Ik had in die periode er doodgewoon geen tijd voor..Jij bent weer lekker op dreef met je popjes zeg en die cape is echt iets voor jou..erg apart zo met dat kant.. hier ga ik je zeker in herkennen als je hier in het dorp loopt!
    Fijne dag en lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een super idee!! Ik had voor mezelf een fleece deken gekocht in het beige. Hoopte daar eens een vest van te maken. Maar dit vind ik helemaal een super idee. Ik denk dat ik meteen ga beginnen. De dagen worden hier al erg koud!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuk idee voor de winteravonden. Zo mooi dat hij geworden is. Prachtig!
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Nelleke,
    Wat ben ik blij dat je er weer bent....ik heb je echt gemist! Je ben zooo vindingrijk......echt super dat je je creaties weer laat zien!
    Trouwens kei leuk dat je ook mij weer hebt gevonden!
    veel liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow, Nelleke wat een prachtige poncho. Zeker waard om op mijn "to do"lijstje te zetten.En ook heel fijn dat je toch weer aan het bloggen ben. Welkom terug dus.:)) Ik ga je weer volgen hoor.
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.