maandag 15 oktober 2012

TOCH EEN EIGEN ZAAK BEGONNEN

Lieve lezers,

Als eerste bedankt voor jullie warme reacties op de vorige post.EN dan nu een nieuwtje....Ondanks ik er zelf nooit aan wilde beginnen of denken....ben ik toch een winkel begonnen.
Veel mensen raadde me het al langere tijd aan,omdat ik veel spullen zelf maak.Ik durfde steeds niet,maar ben nu toch overstag gegaan.Er komt wel heel wat bekijken..mensen met een eigen zaak kunnen dat bevestigen.Wat voor winkel word het dan??nou...een fourniturenzaakje natuurlijk. Samen met manlief hebben we de meubels al klaar de vloer ligt er al in en hebben we gebeitst.De basis is af zeg maar. Nu alles nog aankleden,maar de bestellingen zijn nog niet allemaal binnen,wat een toestand is dat zeg..vooral de stoffeninkoop is heel lastig om een goede leverancier te vinden(@Viana)Maar na lang zoeken heb ik er èèn gevonden. de toonbank en zelfs een antieke kassa is er al..bu de rest nog...zucht..wat spannend. Omdat ik weet dat in de crisis tijd het moeilijk is om alleen het geld met een fourniturenzaak te verdienen,heb ik er ook nog een crèche bij op de bovenverdieping,beneden geef ik naailes aan jonge moedertjes,dus de kindjes kunnen boven spelen en slapen. in de andere ruimte boven is een klein klasje voor bijles.

Alle meubels zijn in de kleur lei







Paniek...alle spullen moeten op tijd binnen komen....




 Een eigen zaak...hoe romantisch is zoiets?Maar wat een werk,ik bewonder alle mensen die dat aandurven,want het is knal hard werken.Ben wel heel blij met mijn eigen minizaakje,want wat kun je je hierop uitleven zeg. Ik was zo geinspireerd in de poppenhuisbeurs laatst in Rijswijk geworden,dat ik er mee aan de gang ben gegaan. Ruimte voor een poppenhuis heb ik niet...maar in de kast van de poppenkamer zit een mooi vak waar glas voor zit.Daar lagen al hele kleine popjes in.Gisteren heeft manlief een letterbak in drieeen gezaagd, die dienen als kasten,zo heerlijk met al die vakken erin,daarin komen alle stofjes kantjes enz. Het kleine kastje met laatjes had ik op de beurs gekocht ,deze was grenen. DE "toonbank"is een haak/brienaalden doos waar zòn schuifdeksel opzat.
De kassa is eigenlijk een puntenslijper,maar wi ziet dat?haha...de schoolbankjes heb ik ook op de beurs gekocht,alleen heb ik ze geverft in leikleur em met inkt afgewerkt.Nu aan de slag met stofjes en kantjes en ach die heb ik genoeg....word dus steeds een stukje vervolgd.

gezellig dat je er even was,

lieve groetjes

en een hele goede week(hier is er al herfstvakantie bij de scholen)

Nelleke

18 opmerkingen:

  1. Nou ja, wat zit je ons voor de gek te houden. Ik denk, leuk! plannen om te gaan kijken!

    Ontzettend knap dat je de oprichting van je winkel zo lang verborgen hebt gehouden. Laat je wel weten wanneer de opening is? we komen namelijk allemaal kijken.......

    succes nog met alle werkzaamheden

    groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig, je had me echt op het verkeerde been. Maar je winkel wordt super!!! Ook ik had al idee om een keer langs te komen. Ik heb er echt geen plaats voor thuis maar wat vind ik poppenhuizen leuk!
    Succes met de verdere werkzaamheden.
    Liefs Ineke
    PS. ik ben nu ook bezig om zo'n mooie poncho te maken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahhhaha die Nelleke, ik moet toegeven dat ik het eerste moment ook echt dacht dat je een eigen winkel ging beginnen :)
    Wat leuk dat je nu ook ddor het poppenhuisvirus aangestoken bent, het is een zeer hardnekkig virus :):)
    De winkel ziet er al prachtig uit, ik vindt de kleur erg mooi.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha Nelleke , ik dacht , wat crisis , ik word klant. Geweldig , hoe je dit weer brengt. Ben steeds sprakeloos hoe je dat toch allemaal voor elkaar krijgt !!Wat een prachtig winkeltje !
    Fijn dat wij allemaal mogen mee genieten van al dat moois.
    lieve groeten....Jowilleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht eerst ook...huh, een winkeltje in founituren...nu?

    Maar een poppenhuis...leuk, dat is ook nog eens mijn grote wens om te hebben, heb al wel 3 jaargangen van 'poppenhuis' klaar liggen...al 10 jaar zelfs, maar nog steeds niets mee gedaan.
    Maar goed, mijn tijd komt misschien nog wel eens...hoop ik dan toch.
    Prachtig Nelleke, en wat een gouden idee om een letterbak in stukjes te zagen voor de kast.
    Dit gaat ZO MOOI worden..weet ik zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo kun je toch maar snel een eigen zaak opzetten en het ziet er erg leuk uit. Veel plezier ermee,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. WAUW!!....Nelleke hij word echt fantastisch.
    Wat een goed idee om daar een letterbak voor te gebruiken en een breinaaldendoosje.
    Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

    groetjes Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wanneer zijn de sollicitaties want zo'n winkel kun je nooit alleen runnen , ik heb heeeeeele goede referenties hoor lijkt me leuk om in zo'n winkel te mogen werken dus zal ik je m'n telefoon nr even geven :p

    Ik vind het nu al geweldig , dacht eerst huhhhh had je zoveel kastjes gekocht op de beurs stond ik er zeker even niet bij , maar tuuuuuurlijk een letterbak doormidden zagen.....hoe kom je erop ! Nou ik kom gauw kijken hoor , mss kun je nog wat adviezen gebruiken voor het interieur whahaha !!

    Liefsssss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik moet maar niet te vaak kijken anders wil ik al mn miniaturen en poppenhuizen weer direct voor de dag halen, en dat was nu even net niet de bedoeling hier. Je weet dat ik ruim 15 jaar in dat wereldje zat dus ik weet er alles (nou ja, BIJNA alles) vanaf. Pas op, ook dit is ernstig verslavend.
    Wel toevallig, ik heb gister mijn miniaturen berenwinkeltje "Berend Botje" hier weer opgesteld, het enige wat ooit echt af is gekomen.
    Leuk meid, gefeliciteerd met je eigen zaak. Hoe gaat het heten?
    xxx Cathy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik dacht ook eerst he wat leuk.
    Zou ze in de buurt wonen dan ga ik maar eens even kijken.
    Helaas.
    Maar ik moet toegeven dit is ook erg leuk.
    Je hebt het weer mooi gemaakt.
    Ook makkelijk zo een man die je zo af en toe een beetje kan helpen.
    Ben benieuwd naar het eind resultaat.
    Groetjes en een fijne week Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, ik dacht ook even dat het echt was. Maar dit is zeker zo leuk, en wat een fantasie, die puntenslijper als kassa... net echt. Het ziet er allemaal prachtig uit, mooi van kleur ook, en die schoolbanken maken me een beetje nostalgisch. Veel plezier met de aankleding van je mini-winkel en dat leuke schoolklasje!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er gaaf uit allemaal ik eb ook altijd nog eens de wil/wens mijn eigen poppenhuis van vroeger mooi te maken en weer opnieuw aan te kleden. Je ziet zoveel moois op dit gebied. Geniet van je nieuwe zaak en maar hopen dat het gaat lopen als een trein ( ha,ha ) fijne avond, de regen klettert hier tegen de ramen kaarsjes aan en genieten maar.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke post zeg!! Ben benieuwd hoe het verder gaat aflopen met die leuke zaak!! hahaha!! Ben benieuwd hoe je verder alles wil gaan indelen!! Veel succes en ik kijk nu a;l uit naar de volgende blogpost!!

    Groetjes Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. whoaaaahahahahahahaha gek mens ....ik denk dat klint me bekend in de oren hahaha .... geweldig wat ziet het er gaaaaaf uit zeg .. nu moet ik toch helemaal opschieten .... maar eerst de pompoen en dan gaan we weer verder.. ik vond het weer super om even naar je post te kijken ik word er altijd blij van .... xx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het ziet er echt schattig uit! Maar wat een werk ook weer, en heel leuk Nelleke,succes met het schattige winkeltje!hihi

    Lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallootjes, heb ik deze post dus gemist heb het ook zo druk met van alles en niks .Wauw wat gaaf zeg je winkeltje .Ik denk dat ik me meteen maar opgeef voor bijles hihihihi of zal ik me opgeven voor naailes ??Ben dan wel geen jong moedertje maar je bent nooit te oud om te leren toch?Ik vind je verhaaltje weer ontzettend leuk .wat een ontzettend leuk project is dit we krijgen vast het vervolg ook nog wel te zien toch?
    Groetjessss Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nelleke proficiat met de opening van uw zaak en veel succes ermee! Heerlijk dat je ook bent gestoken door het poppenhuizenvirus. Eens je ermee begint laat het je niet meer los. Het leukste aan die dingen is dat je je fantasie de vrije loop kan laten gaan en denkt bij ieder voorwerp dat je in de vuilnisemmer gooit "kan ik er niets van maken?" Ook rommelmarkten zijn zo een inspiratiebron. Ik heb een vriendin die haar poppenkamers ook allemaal in vitrinekasten maakt, het oogt mooi en er kan geen stof aan.
    Nog veel plezier bij het op zoek gaan naar uw leveranciers!
    Lieve poppegroetjes,
    Christelle
    Ik wens je nog

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi verhaal. Mooi hoe je het allemaal beschrijft. De foto's zien er super uit. Zou zo de winkel binnen stappen. Daar zul je je nog kunnen in uitleven.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.