woensdag 24 oktober 2012

VORDERINGEN VAN DE FOURNITURENWINKEL(TJE)

Hallo allemaal,

Een stukje van het fourniturenwinkeltje is inmiddels ingericht.Dat wil ik hier graag even laten zien. Het is ongelooflijk...maar wat tijd betreft kan je net zo goed een echte zaak inrichten...al dat kleine prielwerk neemt veel tijd in beslag..maar.... is wel heel ontspannen om te doen.
Van zoveel mogelijk kleine bruikbare materialen wil ik alles maken,Natuurlijk ontkom ik er niet aan om ook dingetjes aan te schaffen,zoals b.v. een klein naaimachientje,hele kleine knoopjes,flesjes enz. En dat kan straks mooi allemaal op de poppen en berenbeurs in Den Bosch.Maar een sport blijft het toch..om zoveel mogelijk zelf te maken.
Deze kast wil ik zo sober mogelijk houden wat kleur betreft,
er komt ook een kast met pastelkleurtjes en misschien een witte kast...nog heel wat werk te verzetten dus..maar nu laat ik eerst de vorderingen zien.....




Om satèprikkers rol ik wat organza
op de uiteinde een houten kraal.
Die verf ik indezelfde kleur als de kast.

Allemaal mooie natuurlijke woonstoffen
voorzien van label.

Ergens had ik nog een mini paspopje liggen
na lang zoeken vond ik haar. Ze was rood
bruin, Na wat schuren heb ik haar geverft
eerst wit, daaroverheen verdunde leikleur.
Een stempeltje erop en een nieuwe voet
aan de onderkant want die was stuk.
Maar nu komt het.....een meetlint maken??
hoe doe je dat???nou zo....ik heb een echte
meetlint ingescand op de computer,dit ge-
beurde in 5 delen...die heb ik verkleind
uitgeprint...deze 5 kleine deeltjes aan elkaar
geplakt...dus toen had ik een hele mini
meetlint...die heb ik weer ingescand en
daarna op canvas uitgeprint 2x
die 2 meetlinten tegen elkaar aan geplakt
zodat de achterkant ook cm ters heeft.
pfff wat een verhaal...maar het was ook een heel
werk.



Heel graag wil ik ook kleine paspopjes,dus
ging ik op zoek bij een o.a. een hobbyzaakje
in Leiden die uitverkoop hield.



Ik vond deze "lijfjes"Bedoeld
om houten popjes mee te maken.
Er zaten gaatjes voor armen en
benen, die heb ik dichtgestopt
met miliput.Wat hier
nog moet drogen
daarna verf ik ze nog verder
in dezelfde houtkleur. Als standaartje heeft
manlief een klosje doormidden
gezaagd, en bovenop heb ik een
kraaltje geplakt.

Dit kleine blousje heb ik van een restje kant
genaaid,..met de hand...een gepriel..je wil het
niet weten...

Natuurlijk mag een naaidoos niet ontbreken in
de fourniturenzaak. Ik heb 2 kleine heel oude
ijzeren inktdoosjes...èèn ervan heb ik du omge-
toverd tot dit naaidoosje.Ook de inhoud verzamel
ik zoveel mogelijk zelf bij elkaar. Het schaartje
en de klosjes komen van vorige
poppenhuisbeurs.


Er zijn al opdrachten...voor de winkel
is geopend...tja dat kan snel gaan hè?
Het eerste jurkje met mutsje is al klaar.




Van een heel goede leverancier(Jeanet) kwamen er
nog pastelkleurige stoffen binnen.Daarbij een
strijkbout en klossen garen. Deze komen heel
goed van pas in de pastelkleurige kast.

Tot zover de vorderingen,word vervolgd.

lieve groetjes
Nelleke

23 opmerkingen:

  1. Owwwwwww meid meid meid wat gaaaaaaaaaaaf geworden , jeeee wat heb je al een werk verzet in je winkeltje , zo superrr allemaal je blijft kijken !

    Ik ga helpen zoeken zaterdag hoor heeeeeerlijk , kijk er zo naar uit !

    Ennuhhhh als je de leverancier nog een keer nodig hebt je geeft maar een gil hoor :p

    Liefsssss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooohhh wat wordt het mooi. Ik ben stiekem een beetje jaloers op je hoor. Maar ik geniet van de vorderingen en kan bijna niet wachten op de volgende post.
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eeen woord.
    Geweldig.
    Echt super gemaakt.
    Wat een idee de cm.
    Ben net als de boven buurvrouw benieuwd naar je volgende post.
    Heel veel plezier op de poppenbeurs.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Nelleke, wat heb je al een werk verzet meid echt super. Ik heb er bewondering voor dat je zoveel geduld heb met dat priegel werk. En wat wordt het mooi echt helemaal leuk. Veel plezier nog verder met je winkel inrichten. Gezellige avond, groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. GE-WEL-DIG!!!!!
    Ingenieus hoe jij haakjes van 'haak en oogjes' gebruikt hebt voor haakjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hahhahaha...Marian....GE-wel_dig dat jij dat ZIET! ik wilde er niks over zeggen,kijken of het iemand opvalt...jij dus...alweer! hahahha...


    groetjesss van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje...weer zit ik met stomme verbazing te kijken/lezen....pfff
    Hoe noemen ze het ook alweer....NONNENWERK, haahahaha die piepkleine schaartjes..acchh en kleine bh haakjes om iets aan te hangen en de kleine popjes......
    Geduld is een schone zaak, hahaha

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is dit leuk. Wat een werk en wat een resultaat. Ik kijk mijn ogen uit.
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Nelleke, wat is het winkeltje al superrrr schattig geworden !!
    Wat een leuk idee hoe je die paspopjes maakt :)
    Het naaidoosje is zo mooi gevuld, het ziet er al heel sfeervol uit .

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow heel gaaf,mooi gedaan!!!
    groetjes doortje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. OH Nelleke, wat word het prachtig...
    Ik vind hem nu ook al museum waardig, laat staan als hij straks helemaal af is.
    Er valt zoveel te ontdekken, echt super.

    groetjes Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oooooo geweldig wat een vaart heb je erin zeg .... nu moet ik toch echt gaan voort maken met mijn poppenhuisje... hahahahaha maar je hebt me weer genoeg ideeen gegeven.. dikke kus xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou, het is al laat, maar ik was druk vanavond. ik had je blogje vandaag al eerder bekeken, maar nog even een keer rustig. Hoop het toch allemaal eens in het echt te zien hoor. Zo geweldig mooi, je bent een supertalent. Maar ik begrijp dat je naar de beurs gaat in Den Bosch. Wie weet gaan wij zondag ook nog even. Als jij nou een rode roos in je knoopsgat doet.........

    heel veel groetjes en geniet van je moois

    groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Nelleke,

    Zucht..... wat een werk volgens mij moet bij jou de dag het liefst 48 uur duren!! Wat een werk zeg en wat een resultaat!! Helemaal te gek en heel smaakvol gedaan!!
    Mijn complimenten!!

    Groetjes Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige fourniturenwinkel heb je gemaakt. Mijn complimenten.

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. OOOHHHH wat is en wordt je winkeltje mooi !! Hoe je dat allemaal verzint en dan ook nog zo snel kan maken...geweldig !!Je hebt gelukkig ook een paar goede leveranciers !Heerlijk , zo met een bakkie en dan genieten en alles eens rustig bekijken.Straks heel veel plezier met je vriendin en heerlijk shoppen voor je shoppie !! op de beurs.
    liefs..ook aan Grietje..Jowilleke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallootjes,wat word het leuk allemaal zeg.Maar wat een gepriegel moet dit zijn ik denk dat ik er iebeldewiebel van zou worden hahahah
    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Daar ben ik even stil van en kijk hier mijn ogen uit. Mooi om te zien hoeveel spulletjes je zelf kunt maken. Vanavond kom ik nog weer even stilletjes kijken. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  19. heeee meissie... gezellig tot zaterdag ... dikke beurs en dubbele bril om alles goed te zien hé !!!!! ik neem de kar mee kan lekker veel in ... dikke kus xx tot over 2 daagjessssssss xx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hey Viaan,

    Vooral je sterke bril dan hè? vanwege de inieminie spulletjes,


    liefss

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hey die Nelleke..
    Meid wat een werk allemaal. Ik dacht eerst in je 1e bericht over je "nieuwe zaak "dat het echt was..hahah Ik vond het al zo'n goed idee. Maar het mocht niet zo zijn!!Dat maakt deze winkel niet minder mooi!
    Fijn weekend en lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hoy Nelleke,,ik ben stinkend jaloers,goh wat een lief winkeltje.en je hebt er zulke leuke spulletjes in,gaaf hoor.
    leuk he om dat zelf allemaal te doen,je hebt er zoveel meer eer van.dus Zaterdag ga je naar de beurs,ik wens je veel leuke en lieve aankopen toeen een fijne dag.

    groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw, Nelleke, wat is is je winkeltje schitterend! Zo prachtig al die details.....je bent echt super creatief! Wat een priegelwerkje!
    Sorry dat ik achterloop met mijn reacties, ik ben aangemeld als je volger maar ik krijg geen updates van je posten...ik ga ff verder kijken bij je!
    Fijne zondag en liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.