maandag 12 november 2012

IDEETJES UIT DE OUDE DOOS

Lieve Lezers,

De aankomde week zet ik ideetjes uit de oude doos op het blog.Misschien zie je er iets bij om een surprise te maken.Ook kerstideetjes van vorig jaar doe ik erbij.
Ik zet in het kort de materialen en beschrijving erbij. Snap je iets niet,dan kan je de vraag onderaan de post zetten of een mailtje sturen.

.

Ik begin met de jute tassen,daar heb ik een heel aantal van gemaakt, sommige supermarkten zoals A,hein en Hoogvliet verkopen jute tassen bij de kassa. Er staat wel een logo op maar daar kun je overheen plakken. Zelf heb ik ook een aantal tassen bij een groothandel gekocht, die ware zonder logo,maar moets in een groter oplage gekocht worden.
Je print een mooie afbeelding uit op canvas papier(te koop bij de boekhandel of action) Deze afbeelding lijm je met het lijmpistool op de tas,je kunt het mooi afwerken met stevig kant,kint,knopen,bloemen,gehaakte stroken en.enz

Ook erg leuk is het ,om in de tas een plant te zetten. Zelf heb ik
hier twee potten naast elkaar in zitten.

Magneetjes...die ronde magneetjes zijn
de koop bij de boekhandel of bij ikea.
Je kunt kleine afbeeldingen op stevig papier
of op stickervel uitprinten...zo ziet je magneetje
er een stuk leuker uit. (met roosjes afbeeldingen
staat het ook erg leuk)


Theezakjes verpakt in mooie plaatjes die je kunt uitprinten om mooi papier of canvaspapier. Wikkel het theezakje eerst in breed
kant,naai dat aan de zijkant vast,plak er dan een mooi plaatje op,
aan de label van het zakje kunt je nog een klein plaatje of roosje,enz...plakken.

sprenkel er wat geurolie op...zo heb je een schaaltje mini geurzakjes.


Nog èèn variant van de jute tas.
Dit keer heb ik eerst op een stukje jute de zakjes en kantjes genaaid.Ook hier is de afbeelding op canvas geprint.
Het geheel(de zakjesop jute) heb ik aan de zijkant van de bestaand jute tas vastgestikt op de naaimachien(wel met een dikke naald doen)

Voor mensen die mij nog niet zolang volgen...de naam Loesje....was
de naam van het vorige blog.



word vervolgt............................



fijne dag,

liefs
Nelleke

14 opmerkingen:

  1. Hoi Nelleke,

    Geweldig wat een fantastische ideetjes. Heerlijk om bij weg te dromen en te denken van...... och kon ik dat ook eens maken. Eerst maar eens rustig bekijken bij jou wat er nog meer komt.
    Je bent knap en heel creatief.

    Fijne dag en groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh !!! ik zit weer volop te genieten en te dromen bij alle mooie spulletjes die langskomen.
    Lieve groet...Jowilleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thank you so much for your nice comments about my Christmas background. I also must say that you make such wonderful things with your hands. Great inspiration.

    Love nd hugs
    Eva Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, leuk, leuk....snel even naar de supermarkt voor zo`n jute tas hihi.

    groetjes Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Nelleke, wat geweldige ideeen heb je toch altijd, ik ken deze noch van je vorige Blog, maar vindt het superr leuk ze hier nog eens nalezene te kunnen, want sommige dingen vergeet je ook weer.
    Ik vindt het ook echt heel gaaf dat je op dit Blog toch ook weer leuke zelfmaak dingetjes zet, en ik zag net dat ik een post gemist heb, het is heel fijn je van andere Blogs inspireren te laten, want een mens alleen kan niet zoveel ideen hebben, maar dan moet je ook zo eerlijk zijn en erbij schrijven van wie het idee oorspronkelijk komt.
    Voor jou een hele fijne en creative week !!

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Nelleke,
    Ik zit even twee loggen in een keer te lezen.
    Ik begrijp wel wat van je bespiegelingen.
    Je hebt een grote gave om heel mooie dingen te maken. Het is voor mij, die dat niet kan, heerlijk om van te genieten.
    Maar dat je je creativiteit elders ziet liggen die er aan gaan verdienen is dan zuur.
    Ik denk als je met je gemaakte spullen het openbare net opgaat, je hieraan niet kunt ontkomen. Of je moet een uitgenodigd blog gaan beheren, maar ik denk dat dat ook niet toereikend is.
    Dan kun je twee dingen doen: of je zegt, ik vind het zo leuk om mijn creativiteit te delen en iedereen die er mee van door gaat, veel plezier er mee.
    Of je moet er een zakelijke kant aan gaan geven, zoals bijv. Yvon Jaspers doet. Zij heeft al dingen voor Margriet gemaakt en nu voor Intratuin.
    Of je moet je dingen in een eigen webwinkeltje gaan verkopen.
    En ik zou er maar niet mee zitten dat winkeliers minder verdienen omdat veel mensen hun creativiteit
    gebruiken voor versieringen in eigen huis. Bovendien heb je voor je creativiteit materialen nodig en die komen toch weer uit een winkel.
    Zelf ben ik niet zo scheutig met kerstversieringen, dus aan mij verdienen ze ook niet. En als jij een webwinkeltje zou hebben zou ik wel iets bestellen omdat ik het zo mooi vind! Wat je in dit log laat zien zit ik helemaal van te genieten.
    Wat mij betreft mag je zo doorgaan!
    Maar ik begrijp het wel.
    Ik wens je een mooie herfstdag. De zon schijnt hier.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fantastisch Nelleke wat jij allemaal doet met een simpel jute tasje.. Wat een enige cadeaus om te maken. Een afbeelding op stof printen kan nog makkelijker. Je kunt bij Action transferpapier kopen.

    Je drukt de afbeelding op het transferpapier af en strijkt het dan op de stof.

    De uitvoerige beschrijving met foto`s vind je onder mijn link:

    http://dollhouses-and-miniatures.blogspot.nl/search/label/Textiel%20maken%20voor%20poppenhuis



    Fijne dag en groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. lieve Nelleke ,wat een leuke dingen allemaal,de tas heb ik al? ,en wordt goed gebruikt,je vroeg naar de hemdjes,,ja die heb ik zelf gebreid en ben nu met de derde bezig,ook staat dat lieve jurkje uit je boekje op de pennen,dus genoeg te doen.

    lieve groetjes GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Owwwww open ik je blog en zie ik een nieuwe foto van je KK popjes ........gaaaaaaaaaaaaffff zoals ze daar zitten , kwijl liep er net nog niet uit whahaha !
    Maar daar gaat deze post niet over natuurlijk, supe leuk dat je je ideetjes weer met iedereen wilt delen ik denk dat je er heel veel mensen blij mee maakt , want het ziet er allemaal weer even leuk uit !En voor deze tijd van het jaar in crisis tijd ook nog eens betaalbaar !

    Liefssssss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oooooooooooooooooo Nelleke, wat leuk bovenaan op de blog, de poppen, de oogjes...... zo opgewonden, want ze zitten in een boekje van/over sinterklaas te lezen!!!! Wat lief!!!!!!!!! heerlijk!!!
    Wij hebben net Sinterklaasjournaal gekeken, want Kelly is 4 december piet op de school waar ze stage loopt. Tsja en dan moet je wel op de hoogte zijn. Ik vind het een supertijd, ondanks dat kelly 17 is hihih. Zaterdag ga ik mijn Sint viltcreaties neerzetten, en ben met 2 dingetjes bezig.
    Maar goed, ff over je ideetjes uit de oude doos. Oooooo wat zijn ze allemaal gaaf en leuk en wat een tips erbij. Ik ga het zeker proberen, printen op canvas en combineren met stof. Thanks voor het delen met ons.

    Groetjes hilda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie ideetjes Nelleke,de geurzakjes zo lief, de theezakjes en de theepot, heel erg leuk hoor. En de header, foto's van ej poppen is ook al zo mooi!

    Fijne avond, hier een gure storm, brrr.

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je toch altijd goede ideeen! Fijn dat je nog even wat "oude" creaties aan ons laat zien! Ik ga nog even je oude posten lezen....ik krijg helaas geen updates van je!
    Fijne avond en liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey Nelleke,leuk om die oude ideetjes weer terug te zien!
    De jutte tas heb ik toen ook gemaakt en hangt nog steeds in mijn keuken.
    Je hebt zoveel leuke ideeen!
    Ik heb je vorige post ook gelezen,en inderdaad zie je in de winkels dingen die je op de blogs al eerder zag.
    Toen ik vorig jaar bij xenos eenvoudige glazen potjes met een nostalgish kerstplaatje en een stukje kant erom zag dacht ik ook al:He ze kijken ook op het internet voor ideeen.
    Maar ja wat doe je eraan?
    als je perse wilt hebben dat ze iets niet namaken,moet je het niet online zetten.
    Of een eigen webwinkeltje beginnen, ja.
    dat zou bij jou heel goed lopen denk ik.
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super header. De popjes zijn zo lief.
    En ja je ideetjes ik weet ze weer.
    Fijn dat je ze hier weer hebt gepost. De canvas tas heb ik gebruikt voor gehaakte granny's.
    Ik vind je ideetjes altijd zo leuk en byzonder.
    En ja zoals andere al zeggen in deze tijd zo leuk om mooie dingen zelf te maken met dat wat je in huis hebt of wat niet zo veel kost.
    Ga zo door.
    Ben benieuwd wat je verder laat zien.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.