woensdag 28 november 2012

LAATSTE IDEETJES VAN DE KERST VAN VORIG JAAR

Lieve mensen,

Nog èèn keer een postje van de kerst van vorig jaar. Dan ga ik weer even over op de laatste maaksels van de afgelopen tijd..zoals mijn nieuwe beer en een grappig hondje.......Op het blog lijkt het wel of het hier èèn en al kerst is..maar dat is nog veeeeeeeel te vroeg...Ik ben wel met kerstballen oppimpen bezig en nog wat zaakjes,die laat ik na de sint weleens zien.
Bedankt voor al jullie bezoekjes op de ideetjes van vorig jaar.
Dan volgen hier nog twee dingen,èèn ervan zijn de papieren kerstklokken...vooral die oude..die zowat uit elkaar vallen met een beetje verschoten kleur,vind ik zo mooi...helemaal mooi is het om er heel fijn kant mee te decoreren. Ik heb het kant met dubbelzijdig
plakband voorzichtig aan de klokken gehangen.








Als laatste: de vilten jurkjes met kant.
Het patroontje moet ik nog even opzoeken
en zal ik in deze post toevoegen.
Je hebt hiervoor nodig :
stukjes vilt en kantjes..

Het is grappig om verschillende jurkjes te maken
 en in die jurkjes steeds een lichtje van de kerst-
lampjes te stoppen zodat ze mooi doorschemeren.
Zelf had ik ze vorig jaar aan de schilderstrap
die in onze keuken staat gehangen, tussen
het groen in  wat ik  eerder op de trap had
vastgemaakt.






Zo lijken het net kertsklokjes...

Laatste foto van Vorig jaar.

tot de volgende keer,

leuk dat je gekeken hebt en  ook
leuk als je een reactie achterlaat.

liefs

Nelleke

16 opmerkingen:

  1. Het is werkelijk prachtig Nelleke, vooral de grote kerstklokken zijn zo mooi!
    Bonne nuit,

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Nelleke, wat prachtige sfeerfoto`s, het lijkt zo net of je werkelijk je huis al in kerststemming hebt gebracht,hihi, de kerstklokken met het kant aan, zijn zooo mooi,het lijken wel hele oude antieke klokken !
    Dankje wel weer voor al die superr leuke ideen :)

    Welterusten en droom zacht :)
    van poppen, beren..........

    Liefs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, ik kom jouw interieur echt eens bekijken hoor, wat moet dat er mooi uitzien.
    Heel leuk dat je ons zo hebt laten meegenieten.
    We houden, ook buiten het blog, contact,oké?

    lieve groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat schattig die lichtjes zo...
    Ik zie dat je ook een oude buffetkast hebt staan en helemaal wit.
    Ik zit al zo lang te twijfelen om hem ook wit te gaan schilderen maar durf niet zo goed.
    Ik ben erg aan de kast gehecht en stel je voor dat ik er spijt van krijg...
    Maar als ik jouw kast zo zie dan denk ik gewoon doen...

    groetjes Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel Nelleke voor zoveel kerstinpiratie, vind het zo lief van je dat je dit weer allemaal met ons wil delen.
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat al een kerst sfeer Nelleke, ik heb er nog helemaal niet over nagedacht voor dit jaar voor me gevoel is het nog lang niet zo ver, maar zaterdag is het alweer december de tijd vliegt. Komt vast door onze drukke bezigheden in en rond het huis, geen versiering lijkt me ook wel eens fijn voor een keer maar hoor we zien wel bedankt voor al je inspiratie, geniet van je ga hier best goed weer op het moment.
    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hehe , gelukkig weer kofffietijd , dus aan een bakkie met Nelleke. Heel mooi wat je gemaakt hebt !! Wat ziet je huis er prachtig uit !!
    Leuk die jurkjes om de lampjes.Die oude klokken om ze zo neer te hangen , helemaal te gek !! Eigenlijk alles is even mooi !!Succes met al je andere creaties ... fijne dag ...lieve groeten...Jowilleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk Nelleke, ik wou dat ik die papieren klokken nog had. We hadden ze vroeger thuis ook. Je had ze in het wit en rood. Weer prachtige tips! Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn die oude kerstklokken mooi!
    En om die ladder zo te versieren ziet er heel feestelijk uit.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet het er romantisch uit in je huis. Zelfs een simpele ladder weet je nog romantisch te maken :)


    Fijne avond en groetjes,

    Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk idee dat kant aan de kerstklokken!!
    eens even kijken of de kringloop nog van die klokken heeft..
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heeeeel gaaf die oude klokken , wij hadden ze vroeger ook thuis een heel rijtje hing er , in kon uuuren kijken naar dat prachtige patroon van het papier !
    Heel erg sfeervol Nelleke !

    Liefssssss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk sfeertje. Wat leef jij in een romantisch huis. Fijne avond,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh Nelleke die klokjes slinger!!! ik was alweer vergeten hoe leuk die was. Dank je wel weer voor het delen van je mooie creaties.
    Liefs, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallootjes,ja die oude papieren klokken is echt jeugdsentiment.Weet je dat ik die jurkjes slinger helemaal niet meer kan herinneren dat je die vorig jaar gemaakt hebt zal dat de leeftijd zijn hihihihi
    groetjessssssss

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig, wat leuk gedaan Nelleke! Ik heb gelijk inspiratie voor de oude kerstklokken die ik laatst gekocht heb. Groetjes van Monie

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.