vrijdag 16 november 2012

WEER VERDER MET DE IDEETJES UIT DE OUDE DOOS

Lieve lezers,

Nu een aantal ideetjes om achter de naaimachine te maken...en ook nog een paspopidee en een speldenkussen ideetje.
Nog even voor mensen die net op dit blog rollen..welkom...ook oude volgers...ik heb veel namen voorbij zien komen. Voor alle zekerheid: Dit zijn allemaal ideetjes uit het vorige blog...dus NIET nieuw. Ik laat ze  zien,zodat jullie er misschien wat mee kunnen doen voor de Sint of voor de kerst, en anders misschien voor...zomaar voor de LEUK!
Ik heb geen uitgebreide beschrijvingen dit keer er bij. Maar korte uitleg en wel wat patroontjes.
Wil je wel een uitgebreidere uitleg,kun je dat onder de reacties zetten of mij een mailtje sturen.Het gaat een beetje in een treinsnelheid het plaatsen van deze posten...want ik wil binnenkort natuurlijk weer nieuwe dingen laten zien.

Ik begin met een "etagere-paspop-engel"die heb ik zo gemaakt:
Het bovenlijf is van piepschuim...de mouwen heb ik eraan gespeld,
aan de middel heb ik een dubbele stof èèn van broderie en èèn van voeringstof gespeld en vastgezet. Onder de rok en dus in de midden van de torso komt een etagere...deze had ik nog ergens staan.
Zòn piepschuim  torso is heel ideaal...stof en kantjes zet je gewoon met speltjes vast.
In de etagere heb ik een strengetje kerstlichtjes gedaan...en de etagere opgevuld met een serviesje een popje wat kerstitems...enz.
Inmiddels heb ik deze etagere-paspop met vleugels niet meer.
ze was te groot voor onze woning.


















Nog een andere variant,die ik eens
gemaakt heb, ook weer een paspop
bovenlijf van piepschuim erboven.





Ideetje met transferpapier. Een afb. afdrukken op
èèn ervan spiegelbeeld afdrukken...de ander normaal,
deze op een stuk katoen strijken waarvan je een
kussentjes naait. Leuk afwerken b.v. met kant.
(foto 2008)







Een heel ander ideetje, een zakje in de
vorm van een corsetje. Heel handig voor
b.v. op toilet.


De stof ..het kant...maakt het helemaal af.




Weer een ander ideetje...alweer een corsetje..
maar dan bedoeld als: Brillenhoesje.
 




super chique voor in je handtasje
op toilettafel...òf bij je pc tje.

Hier weer een ander model brillenhoesje
in de vorm van een handschoen
(dit patroontje komt in de volgende post)








patroontje van brillenhoesje:corset
de afmetingen hiervan moeten
worden:
ongeveer 20 cm,
2 x het patroon uit stof knippen,
de goede kanten tegen elkaar aan
leggen , de zijnaden en de bovenkant
dichtstikken.
Dan omdraaien. de onderkant af werken met
met een klein zoompje...drukketjes
jarretelletje ...enz.
De voorkant naar eigen fantasie bewerken.

Patroontje van het corsetzakje,
de bovenkant, deze twee keer knippen,
goede kanten tegen elkaar aanstikken,
de onderkant openlaten en omdraaien...
(de afmeting van het zakje kun je zelf
bepalen.)Je kunt er ook een wasknijper-
zakje van maken)

Patroon van de achterkant van het corset-
zakje. 2x uit stof knippen..tegen elkaar met
de goede kant van de stof tegen elkaar
aan stikken...onder kant openlaten.
omdraaien.

De balijnen, stik je op deze aangeven lijnen
met een grote stiksteek of met een dun bandje
òf met de hand op de voorkant van het corsetje.
Als dit klaar is naai je met de hand de twee
delen, de voorkant van het corsetzakje
aan de achterkant van het corsetje,
LET OP: met de goede kanten aan elkaar!!!
de onderkant laat je nog open.
Daarna draai het om en maak je een zoom
in de onderkant, die kun eventueel afwerken
met  mooi kant en een echt jarretelletje.






Als laatste een ideetje voor speldenkussentjes,
B.v. een schoenlees...met daarop (met het lijm-
pistool geplakt) bakvormpjes,daarin rond
geknipte stofjes die ik rondom heb geregen
en bij elkaar gerimpeld, daarin vulling heb
gedaan. Het geheel wat een balletje is
geworden,in het bakvormpje geplakt met
het lijmpistol....en zo een speldenkussentje
is geworden.De hakjes zijn van kleine
klosjes.En de riempjes bovenaan van
stukjes meetlint.












 Misschien heb je er wat aan...nogmaals..bij vragen over beschrijvingen ...kun je hier wat zetten,of een mailtje sturen.

tot de volgende ronde,


lieve groetjes en een heeeeeeeeel fijn weekend, liefs.


Nelleke



14 opmerkingen:

  1. jaaaaaaa ik ben weer eens de eerste dat is lang geleden dat me dit gelukt is hahahahaha... wat een super post weer ... veel mensen zullen hier gebruik van maken vooral met deze dagen .... xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem zooooo gaaaaaafffff......en wat een geluk ik heb ook zo'n etagere dus wie weet ga ik eerdaags je ideetje wel gebruiken even de juiste spulletjes opzoeken ! En die kopjes komen me bekend voor hihihi !
    Je andere creaties zijn ook te leuk Nelleke , nou als de mensen nu niet weten wat ze voor de kerst kunnen maken weet ik het niet meer !

    Liefsssss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal leuk dat je alles nog eens post.
    Ik vond het al zo jammer dat alles weg was.
    Heel leuk en orgineel weer.
    Groetjes en een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je toch veel ideetjes en allemaal even leuk. De paspop met egagere is ook erg mooi en de schoenleest met speldenkusssen ook origineel, ik moet nodig een speldenkussen, ben altijd mijn spelden kwijt of naald.
    Dat popje in het kopje is wel heel erg leuk, haha.

    Liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooooh wat een gave creaties weer...
    Ik weet gewoon niet meer waar ik mee moet beginnen.
    Oh ja en ik moest de groetjes doen van het loense jongetje (moet hem hoognodig een naam gaan geven)aan Grietje hihi.

    groetjes Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi allemaal Nelleke. Jij bent toch wel echt super crea hoor! En leuk dat je dat dit met iedereen wilt delen.
    Een heel fijn weekend!
    Groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zal dit fijn voor je voelen, je hebt alweer bijna 300 volgers dat wil toch zeker wat zeggen lieve Nelleke!
    Heel erg mooi dat je deze ideetjes weer eens plaatst.
    We hebben ze al eens op je andere blog gezien maar ze blijven zo leuk en romantisch om naar te kijken.
    Ik heb toevallig een stuk kippengaas liggen, als ik mijn cadeautjes voor iedereen af heb ga ik op mijn gemak ook eens wat voor mezelf maken, maar eerst nog drie items te gaan om te versturen en daarna wat kerstkaartjes als ik dat nog haal.
    Jullie ook een heel fijn weekend!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Nelleke,

    Wat ziet het er allemaal weer romantisch uit. Helaas kan ik niet naaien dus ik hou het bij genieten van je mooie foto`s.

    Groeten Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is echt genieten hoor. Prachtig om je dag even mee te beginnen. Wie weet, waag ik me aan de etagere, want die vind ik zo mooi.
    Heerlijk dat je deze blogjes weer hebt gemaakt.

    liefs

    wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallootjes,
    Owwwwwww die etagèrepaspop vond ik toen al zooooooooooooo geweldig,zo sfeervol echt een toppertje. Dat speldenkussen op die schoenleest vind ik ook zoooo leuk. Ook al heb ik al deze ideetjes al op je vorige blog gezien het blijft toch gewoon genieten hoe creatief je bent. En zo te zien aan de hoeveelheid volgers die je in zon korte tijd hebt gekregen zijn er heel veel andere die er net zo over denken. Fijn weekend
    Groetjess Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die etagere heb ik bij je vorige blog gemist denk ik...dat heb je leuk gedaan , is ook voor een High Tea goed te gebruiken...dan zit de verrassing onder de rok...die kan dan net een gordijntje open geschoven worden...leuk idee, moet ik onthouden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ohhh wat schitterend allemaal Nelleke.
    Alles is zo mooi ,zo sfeervol.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goedenavond mevrouw Nelleke
    graag wil ik bij u de lila etagiere bestellen maar dan in wit en oud lichtblauw tinten. Is dit mogelijk?

    :))))))))))

    liefs
    Ceetje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooooooooooooooooooooooooooooooo deze post is wel genieten hoor. jeetje zo'n gave etagere wil ik hier ook wel hebben. Wauw wat een gaaf idee en wat mooi!!!!!!
    Ooooo ik word er helemaal hyper van!!!
    En dan al die corsetjes, tsssss gaaf!!!!! Die we zelf ook kunnen maken nu!!!!!!
    Ben verliefd op je schoenenlees, wat mooi!!!!!
    Met een leuke speldencupcakes erop!!!! Nou als die allemaal geen gave ideetjes zijn.

    Groetjes hIlda

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.