zondag 18 november 2012

VERVOLG:IDEETJES VORIG JAAR,DIT KEER MOOIE KAARSEN

Lieve lezers,

Op de kaarsen post,vorig jaar had ik erg veel reacties,en veel vragen. Het idee kwam van iemand met een buitenlandsblog,Ik vond het niet netjes om de uitleg van de kaarsen op mijn blog te zetten en had dus een link naar dat blog geplaatst. Inmiddels bestaat dat blog niet meer.Dus beschrijf ik nu hoe ik het zelf heb gedaan. Ik heb afbeelding op calquepapier uitgeprint,eerst met een fòhn geprobeerd dit op de kaars te plakken,maar dat lukte steeds niet!....Zo stond het ook in dat andere blog beschreven...daarna heb ik het voorzichtig met de punt van een warme strijkbout geprobeerd,dat lukt beter!Het kaarsvet smelt door de warmte daar druk ik de afbeelding in. Het heeft vrij lang goedgezeten maar uiteindelijk liet het toch ook los.Ellie(cosy life)Een erg leuk blog met geweldige tips over wonen en decoraties.), heeft een andere tip hiervoor en die moet ik nog eens uitproberen. Misschien wil je voor de feestdagen ook zulke mooie kaarsen maken,kijk dan voor de bewerking even bij  Ellie,(Ellie bedankt).klik hier











Dat is waar ook....ik heb het ook met servetten
geprobeerd en dat lukte wel heel goed,want deze
kaarsen heb ik nog en zitten nog steeds goed.





Nog een ander gemakkelijk ideetjes(ook erg leuk als
surprise)Een boekenlegger in de vorm van een vintage
handschoen...Je kunt een oude handschoen inscannen
deze op stevig papier uitprinten.De handschoen leuk
afwerken met kant/band..enz....




Heb je zelf geen handschoentjes om in te scannen
kun je de mijne gebruiken(onderaan de post)












Word vervolgd.............


Allemaal een heel fijne Zondag, lieve groet, Nelleke

18 opmerkingen:

  1. Geweldig om al die leuke ideen weer te zien!
    de etagere uit je vorige post vind ik ook super,maar of ik nu zo handig ben om die zelf te maken?
    ik heb al met een schuin oog naar mijn eigen etagere gekeken..
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zondagmorgen aan de koffie en kijk , kom ik gelijk prachtige ideeën tegen bij Nelleke. Wat een sfeervolle kaarsen en ook een leuke boekenlegger. Ook je andere posten zijn weer heel mooi.Dat corsetje als brillenkoker !! Geinig. De komende vergadering , haha , even m'n leesbrilletje pakken , zie je de gezichten al voor je. Natuurlijk ook nog een leuk jarretelletje eraan...
    Nelleke dank je wel voor alle leuke posten en werkbeschrijvingen !! Een hele fijne zondag en lieve groeten..Jowilleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke idee-en!

    Fijne dag

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige kaarsen heb je gemaakt Nelleke...maar veel te mooi om aan te steken. Het ziet er allemaal prachtig gedecoreerd uit op je foto`s. De kroontjes als waxinelichthouder vind ik ook erg mooi. Wat een leuk idee om zo een handschoen als decoratie te maken. Ik geniet van al je tips :)

    Fijne zondag Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou met al gave jou ideetjes kunnen we voorlopig wel 5 jaar vooruit met de kerst , die kaarsen zijn errrugggg gaaaf hoor !
    Je idee van je etagere komt hie ook te staan hoor m'n handen jeuken om eraan te beginnen !

    Fijne zondag , liefsssss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er geweldig leuk uit Nelleke , je hebt een hele mooie blog. Groetjes van Monie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh die kaarsen zijn echt heel mooi, en die handschoen als boekenlegger...super.
    Bedankt voor al je geweldige tips en ideetjes..
    En het zijn echt weer prachtige foto`s geworden...

    groetjes Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi geworden. Wat kun je dan met eenvoudige middelen mooie dingen maken.

    Fijne zondag verder!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig romantische kaarsen Nelleke, heel verfijnd erg mooi!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Nelleke, wat is het toch altijd genieten op jou Blog, nu weer deze prachtige kaarsen en wat heb je het allemaal superrr mooi gefotografeerd, ik krijg direct zin om te beginnen.........dank je wel voor al die mooie inspiratie:)
    Nog een hele fijne avond.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schitterende foto,s weer Neleke.
    Echt een lust om naar te kijken.
    Ben helemaal weg van die kaarsen,wat zijn die mooi.

    Liefs Riet.x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Yoehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Nelleke, je bent niet bij te benen voor mij hoor!!!!!
    Ooooooooooooooooooo wat verwen je ons met leuke creaties en de uitleg erbij.
    Heb ik de ene nog maar net verwerkt, nee niet met het maken. maar in mijn hoofje, die omaat overuren op moment!!! Kom jij alweer met nieuwe ideetjes aan!!!
    Oooooooo ik vind dat met de kaarsen wel heeeeeeeeel gaaf en dat ga ik ook zeker doen.
    Oooooooo en dn de gave dames handschoenen, superrrrrrrrrrrrr mooi!!!!!!
    Die heb ik maar ff in mijn schrift opgeschreven bij de andere ideetjes!!!!

    Groetjes Hilda, die ziet dat het bericht vervolgd wordt.........

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Erg leuk weer.
    Ik heb ook even bij de link gekeken.
    Misschien kun je zelfs wel op tissue papier printen.
    Droetjes en nag een fijne avond.
    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ja mooi zijn ze ik heb ook een paar kaarsen geprobeerd maar heb het niet voorelkaar gekregen. behalve gesmolten kaarsen hahaha. . xx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig weer Nelleke dat je de kaarsen weer even onder de aandacht brengt, het is geweldig mooi om te zien. Wat een leuke tip van de handschoen als boekenlegger.
    Bedankt voor de tips.
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is weer genieten geblazen!!! Echt hele leuke ideeen!! Bedankt daarvoor!!

    Groetjes Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik herken alles nog van je vorige blog.
    Wat zijn de kaarsen toch mooi!
    Leuk met kerst! Ik heb ze ook wel eens gemaakt met decoupage techniek.
    Dat gaat ook erg goed!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat overlaad je ons met leuke ideeën. De kaarsen zijn ook erg mooi en die handschoentjes zien er zo fijntjes uit. Je zou zo een boek kunnen vullen met je prachtige foto's. Fijne dag,

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.