dinsdag 13 november 2012

SUPER TIP VOOR POPPENMAAKSTERS

Lieve Lezers,

Even een berichtje met een  super leuke poppentip tussen de oude ideetjes door......Via een link kwam ik op het blog van Susie Mc Mahon`s ,...........klik hier..........Deze kunstaneres heeft geweldig mooie poppen op haar naam staan, Het leuke hiervan is dat zij ook een aantal  poppen in de style van Käthe Kruse heeft gemaakt.Maar dan op geheel eigen wijze. Ze zijn echt prachtig!!Ik krijg veel mailtjes of ik een patroon heb van mijn poppen, helaas heb ik die (nog)niet,want ik ben nog zelf aan het expirimenteren.
Maar het leuke nieuws is dat  bij Susie,  wel patroontjes te bestellen zijn van een stoffen pop met stoffenkop zodat je zelf ook  zòn mooie pop met karakter kan gaan maken.Die tip wil ik je niet onthouden...dus ....vandaar even dit tussenberichtje.
Wil je hem voor b.v. de kerst nog willen maken...alvast succes!

lieve groetjes


Nelleke

15 opmerkingen:

  1. Je snapt natuurlijk wel dat ik met hier eens in ga verdiepen.

    Bedankt, je bent attent.

    Groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dejligt dukkebarn, og rigtig den ligner en Kathe Kruse dukke. knus morkaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige poppen maakt die Susie, ik ga er later eens echt voor zitten. Bedankt voor de tip. Trouwens, wat een leuke logjes met al die tips, echt om van te genieten. Ik kijk uit naar de volgende.
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet niet of ik het hier moet neerzetten , zij maakt idd prachtige poppen Nelleke maar ik blijf die van jou echt veeeeeel mooier vinden ze lijken echter........dus ik wacht wel op een patroon van jou, of mss verkoop je er wel eens 1 aan mij !!

    Hou je taai , liefssssssss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben het met Jeanet eens, ik vind haar poppen mooi maar vind de jouwe toch echt mooier.
    Oh en ik wil ook op de lijst voor een bestelling hoor.....

    groetjes Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou meid ... jou tip word haastig opgevolgd.... ik zag bij marijke v ooijen ook al iets voorbij komen ... het is ook geweldig (Susie Mc Mahon's) zo een poppenmaakster ze is van alle stylen op de hoogte daar kun je nog veel van leren ..... Vooral voor jou als ECHTE kathe Kruse FAN
    Ik ga ook eens kijken ... misschien leer ik ook nog wat ... wat ik kan gebruiken voor mijn poppenhuis .... mini poppetjes hahaha xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. was al bij haar geweest, maar van jou vindt ik het echt poppen,als je begrijpt wat ik bedoel.bedankt nog voor de breipatroontjes,mijn dochter gaat ze copieren want ik heb niet zo.n aparaat.zoals ik zag zijn ze erg leuk.ga ze beslist maken.

    lieve groetjes GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Neeeeeee hoor, vind jouwe veeeeeeeeeeel liever en leuker, maar ik vind poppen leuk omdat het poppen zijn, speelgoed, lief, snoezig enzo. Niet als showdingen eerlijk gezegd en fantasiefiguren ...mwah...., Maar eerlijk is eerlijk, het is mooi werk als je er van houdt.
    Goh Viaan gaat de trom door nog :) en wat las ik: OOK al aan de poppenhuizen? Potdorie meiden ik zat 15 jaar in die wereld en nu beginnen jullie er aan!!! Wat moet ik nou???
    In elk geval wacht ik op jouw patroon Nelleke ;) en ben ik blij met mijn nog heel oude boekje met patronen van dit soort stoffen gelede poppen. Vond wel haar handjes uitleg erg goed, maar uhhhh nee niet voor de leuke KK's van NH :))))
    knuff weer

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ps
    vergeet steeds te schrijven dat ik je foto bovenaan je blog HEU LUH MAAL te gek vindt.

    Zo, dat is er uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ga zeker even langs.
    Alleen poppen maken is denk im niet mijn ding. Te veel en langdurig werk. Vind ze wel heel erg mooi en zou er best een of twee willen. Wie weet ooit ga ik mij er toch eens in verdiepen. De jouwe werken wel heel aanstekelijk.
    Enne mij mag je ook zeker op een lijstje zetten mocht je die gaan maken.

    En ja de rode popjes. iedereen maakt wel eens een foutje. En ik vind rood ook mooi maar voor in mijn huis ook niet helemaal de goede kleur. Be benieuwd wat je maakt.
    Groetjes en een fijne dag.
    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel attent om naar deze link te verwijzen , inderdaad prachtige poppen en beschilderingen. Maar jouw poppen spreken tot mjn hart en doen me wat. Zovelen met mij , lees ik in de andere reacties. Heel fijn zou het zijn, als jij patroontjes (werkbeschrijvingen)zou gaan verkopen , zie dat er ook al veel vraag naar is.Je maakt ook zulke mooie foto's en maakt er ware kunststukjes van. Ook voor de niet poppenmaaksters zouden het dan echte juweeltjes worden om steeds weer te bekijken. Lieve Nelleke je hebt zoveel talent..fijn dat ook wij mee mogen genieten op je blog.
    Lieve groeten....Jowilleke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Nelleke,
    Ik vind jouw eigengemaakte poppen erg schattig o.a. Gonneke en de kleertjes die erbij passen zo mooi! Leuk dat jij eigenlijk de voorganger bent in Nederland in het maken van de poppen van Käthe Kruse en Susie. Daar kan je trots op zijn.

    Lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Nelleke,zeker zijn het hele mooie poppen, maar ook ik vindt die van jou veel mooier en liever uitzien,dus ik wacht ook totdat ik er een bij jou kan bestellen hihhihi.
    Dan wil ook ook zo`n gezellig groepje als op die mooie nieuwe foto boven je Blog :)
    Die poppen zijn zoooo prachtig, en ze zitten daar zo leuk saampjes, echt om te stelen :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @ ceetje..... nee hoor ik blijf ervan af ..hahahaha alleen voor de etalage met de feestdagen en dan noooooit meer !!!!! hahahaha ik laat dit liever aan jullie over.. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja ja meisjes..ooit als ik vergevorderd ben,maak ik voor jullie ook zo`n pop, maar dan kan wel even duren hè?

    groetjes
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.