donderdag 15 november 2012

VERVOLG :IDEETJES UIT DE OUDE DOOS>

Lieve mensen,



Vervolg van de ideetjes uit de oude doos,
Op Ella`s verjaardag,nu een jaar geleden....had ik met haar fam en vrienden een workshopje gedaan. Ik heb daarvoor een soort windlicht met kippengaas gemaakt/ Heel eenvoudig...een stuk kippengaas rondrollen en dichtbinden met ijzerdraad zodat er een koker ontstaat.
De bovenkant kan je b.v. versieren met touw of grof kant.Op stevig mooi papier een afbeelding printen in de hoeken gaatjes prikken, daar een touwtje of lintje doorheenhalen en dit geheel aan de koker vastzetten.
Het "windlicht"op een mooie schaal zetten en daar b.v. een sliertje
ledlampjes om heen versieren,maak het gezellig af..met b.v. roosjes..
takjes,veertjes enz. In de koker kun je nog een groot glas zetten met een kaars erin. Een ander variant is: een koker maken en daar Vellun of te wel calque papier(transparant)Te koop bij boekhandel en webwinkels,dit papier kan gemakkelijk door de printer, een mooie afbeelding erop...daarachter lampjes of een kaars.zie foto`s.
















Ook leuk van kippegaas....2 kleine"bakjes"met
plaatjes erop,er rondomheen een kantje.










Tot de volgende ronde,

lieve groet,

Nelleke

12 opmerkingen:

  1. Hoi Nelleke,
    Ik zag gisteren dat je weer met bloggen bezig bent. Ik wil graag zeggen, dat ik je blog met boordevol inspiratie heel erg heb gemist. Ik maakte ook een sprongetje toen ik zag dat je weer aan bloggen bent. Het is gewoon zalig om jouw blog te bekijken en te beluisteren.
    Tot de volgende keer, groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke lieve sfeerlichten. Erg mooi.

    Groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallootjes,ook al heb ik deze sfeerlichtjes al eens eerder bij je gezien ik blijf ze leuk vinden.Die link die je neer had gezet van die poppenmaakster is ook weer een leuke tip.Zij maakt ook prachtige dingen net als jij.leuk dat ze zich ook aan de kk poppen gewaagd heeft en ik moet zeggen dat jij echt niet voor haar onder doet hoor.Dus zet jij de titel poppenmakster ook maar voor je naam hihihihi
    Groetjessssssss Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Nelleke,

    Ik kan me dit nog wel herinneren, het is ook zo sfeerevol! Leuk voor Kerst.

    Fijne avond,

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Nelleke.
    Wat leuk meis die lichtjes met dat gaas er voor en die mooie kantjes. Ik kom gewoon tijd te kort met freubelen. En hier zie ik dan ook weer van die mooie ideetjes om te maken. Die sfeerlichtjes zijn prachtig zo met die donkere dagen.
    Groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lijkt het eenvoudig als je het uitlegt. Bedankt voor de mooie plaatjes.
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook weer heel bijzonder..en romantisch Nelleke.

    Fijne avond en groeten Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er allemaal weer zo superrrrr mooi en romantisch uit !!
    Wat een ideeetjes weer voor de kerst allemaal Nelleke , nu de tijd er nog voor vinden om het te maken !
    Je beer is trouwens weer schattigggg

    Liefssssss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh dat is ook weer een heel leuk idee zeg.
    Mijn hoofd loopt intussen al helemaal over van al die leuke ideetjes die ik nog wil gaan maken hahaha, weer eentje erbij op mijn lijstje.
    En je beer is weer een scheetje geworden ....
    Ik ben ook al steeds op zoek naar oude dekentjes maar helaas nog niets geschikts kunnen vinden.

    groetjes Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  10. super dat je weer volop bezig bent .... en leuk de reactie's die je krijgt... ze blijven super de thee lichten ... xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is dit schitterend Nelleke.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.