woensdag 21 november 2012

VERVOLG KERSTIDEETJES

Lieve Lezers,

Ondanks dat het ideetjes van vorig jaar zijn,vind ik de reacties heel erg lief! Ook de mailtjes die ik steeds krijg.Nog leuker vind ik het dat deze ideetjes nog steeds in de smaak vallen en mensen inspireren om ook iets mee te gaan doen. De volgende foto`s laten weer iets zien met het calque-papier. Het mooie van dit transparante papier is ,dat het vooral tegen het licht aan mooi doorschemerd.Het doet me denken aan een glas en lood effect,en zo kwam ik op het idee om een afbeelding uit te printen en te plaatsen in een oude lantaarn(die voorheen buiten stond, en nu inmiddels is verhuisd naar de buurtjes, niet omdat ik het niet meer mooi vind,maar puur ruimtegebrek..je kan nu eenmaal niet alles houden hè?) In de lantaarn zat kippegaas..dat heb ik eruit gehaald,de afbeelding met dubbelzijdig plakband aan een stuk glas(wat uit een oude fotolijst kwam) geplakt. De afmeting paste precies in de lantaarn. Ik snap ook wel dat niet iedereen zòn lantaarn in huis hebt...maar je kunt misschien ook twee kleine maatjes naast elkaar zetten..voor het zelfde effect van het doorschijnende papier,met daarachter een lichtje.
Wat ook heeeeeel leuk is.....2 dezelfde afbeeldingen uitprinten die op een groot glas(uit b.v. een fotolijst) plakken met dubbelzijdig plakband en dan als extraatje een randje kant erlangs....
Die twee raampjes voor het raam...als b.v. een soort gordijntjes...



kijk zelf maar even...























Ook leuk om te maken: Alweer op calquepapier
een afbeelding afdrukken deze tegen een
stukje karton aan plakken.b.v. aan zòn
onderzetter voor een snack..daarboven
een kantje plakken. (Ook erg leuk om als
kaart te versturen.)


word vervolgd........


lieve groetjes
Nelleke

15 opmerkingen:

  1. Jij moet hoognodig eens een workshop gaan geven
    Ik zou er als eerste aan meedoen.

    groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schattig idee weer zo`n lantaarn.
    Helaas had de papierhandel geen calque papier, jammer want ik vond de kaarsen ook zo leuk.
    Maar we geven niet op want zoekt en gij zult vinden toch? haha.

    groetjes Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Nelleke bou de sky is the limit!! Jou hoofd moet overuren dragen met zoveel inspiratie!!! Gewoon weg super allemaal weer!!

    Groetjes Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaahoor,CreaBea !!
    Wat is het weer sfeervol!! vind de foto,s zooooo mooi en uhhhh neee ik heb inderdaad niet zo,n lantaarn, haha
    Maar wie weet wat ik nog tegenkom,..zou zomaar kunnen.
    Weer zo leuk dit Nelleke.

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ooooo jij bent echt snelle henkie ... hahahahaah nu moet ik toch echt weer iets op het blog gaan zetten want ik loop giganties achter hahahaha.... dikke kus xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gaaaaaffff!!!!! Ik vind die raampjes met dat kant zo mooi voor het raam. Nu maar eens gaan kijken waar ik dan aan calque papier kan komen. Dank je wel Nelleke voor deze mooie super tips.
    Groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi Nelleke!
    En heel sfeervol!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is prachtig Nelleke, ook de groene kerstversiering erbij. Als we nu neit meer in de Kerstemming komen weet ik het ook niet meer, het straalt zo iets moois en rustigs uit.....

    Goedenacht,

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig stuk die lantaarn, daarmee zie je nog eens dat een mens niets mag weggooien en alles een tweede leven kan krijgen. Mooi!
    groetjes,
    Christelle.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Woww superrrrrrr die lantaarn, maar ik vindt die raampjes ook heeeeel gaaf !! Eens kijken of ik nog ergens wat glas kan vinden !
    Vraag me af wat voor nieuwe ideeetjes je allemaal nog hebt !

    Liefsssss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hi,
    Beautiful creations Christmas! Very suggestive.

    Bear Hugs
    Patri Bears

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De buren zullen wel blij zijn met die mooie lantaarn van je Nelleke :)

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. prachtige lantaarn en alles ziet er weer zo sfeervol uit !!Mooi die glas in loodramen voor de raam. Ik heb er ook een staan gekleurd, maar zo wit als bij jou , is zoveel mooier.Dan al het kerstgroen en verlichting ... wordt vroeg versieren dit jaar met al die ideeën van jou ... lieve groeten...Jowilleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Erg leuk, die lantaarn, super idee.
    Groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Door al die leuke knutselideetjes vergeet ik elke keer te schrijven hoe mooi je header is.
    Je buren boffen trouwens.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.