maandag 26 november 2012

VERVOLG KERSTIDEETJES(KERSTBALLEN,oppimpen)

Goedemorgen lieve mensen,alweer een nieuw begin van de week.
Ik laat in deze post zien hoe je redelijk eenvoudig van simpele spulletjes een heel romantische kerstschaal kan maken.Ik laat 3 verschillende opties zien.De kerstballen met tule was al een ideetje van 2jaar geleden,toen hingen ze in de boom.Vorig jaar heb ik ze op een schaal gedaan aangevuld met rozen,e.d.

Verzamel zoveel mogelijk spulletjes in dezelfde kleurtjes
oude kerstballen in verschillende grote,wat tule of
vitrage,roosjes(de mijne zijn van papier,geleerd op
de workshop van Janny(papieren rozen)

Haal je mooiste schalen uit de kast...

En begin.....
Print een plaatje of neem een bestaand
plaatje.Plak dit in de midden van de
kerstbal met hobbylijm.
Doe eventueel een beetje glitterlijm
rondom het plaatje.Laat even
drogen.

Pak dan een stuk vitrage of tule(het moet wel goed transparant
zijn. Trek dit over de kerstbal,en houd de stof bij elkaar.
Bind een stevig b.v. ijzerdraad om de stof,knip daarna
de stof daaronder af.

Werk het naar je eigen idee af, met b.v. een lintje, roosje
of een stukje touw.

Hou je niet zo van allerlei afbeeldingen, dan kun je het ook
met een kanten stuk vitrage of gewoon kant doen,dat
kun je weer extra versieren met een ornamentje of een
strik van kant.

Schaal 1,
Ik leg een gehaakt kleedje op de schaal

Niet alle ballen zijn bekleed met plaatjes en tule,de gewone
ballen leg ik verspreid op de schaal.

Daarboven op de aangeklede ballen,en wat roosjes

Met een sliert sterretjes werk ik het af, je kunt er ook
nog voor kiezen om er lichtjes tussen te stoppen.

Schaal 2,
Deze keer leg ik een stuke vitrage in de schaal

Hier komen alleen verschillende aangeklede
kerstballen in.Deze heb ik kado gegeven voorig
jaar aan iemand,die heeft het heel lang laten staan
ook na kerst.



Als laatste een hoger schaaltje,weer een stukje
vitrage op de bodem...

Heel eenvoudig..èèn aangeklede kerstbal,
wat roosjes,en een sliert sterretjes.
Dit was een leuk kraamkadootje.


Nog een kerst ideetje van vorig jaar:kleine jurkjes
van vilt.Dat laat ik hierna zien,dat is meteen de laatste
post over de ideetjes van vorig jaar.

Voor dit jaar heb ik opnieuw kerstballen opgepimpt
dat laat ik snel zien.


Tot zover,

leuk dat je even hebt gekeken en misschien een ideetje
kan gebruiken,

lieve groetjes
Nelleke

16 opmerkingen:

  1. OOh deze kerstballen vind ik wel ZO PRACHTIG! Ik heb deze gemist verleden jaar van je, maar wat zijn ze mooi! Je ziet nu weer heel veel rood maar dat vind ik niet zo mooi, deze komen zo zacht en sfeervol over, geeft er een magisch tintje aan, hè wou dat ik de tijd had om ze te maken. Werkelijk prachtig,

    Lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan Nelleke,

    Kun je idd lang laten staan, dit gaat ook echt niet vervelen.

    Ben ook niet zo van de felle kleuren!

    Helaas heb ik weinig kant om hier voor te gebruiken,maar mooi is het wel!

    Fijne week.

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. goede morgen Nelleke , wat een mooie post!! Verleden week had ik al de kerstsok gemaakt , wist ik nog van verleden jaar. Maar die kerstballen , prachtig ... die lieve jurkjes !! Wat fijn om weer terug te zien. Oh oh en m.n popje maar wachten ...maar dat hoeft niet af voor de kerst , hihi.
    Een fijne week en weer bedankt ... lieve groeten....Jowilleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh Nelleke ik kijk mijn ogen weer uit. Wat een leuk idee en eigenlijk heel eenvoudig.
    Ik ga hier denk ik toch iets mee doen.
    Stuur jouw blogje even door naar zusje, die is hier ook helemaal weg van.

    groetjes

    liefs

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooooooooooooohhhh zo mooi ik ga het zeker uitproberne heb nog wat oude ballen liggen geweldig idee.
    Liefs Dana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Nelleke,

    Wat prachtig zo`n schaal met romantische kerstballen. Je hebt me op een cadeau idee gebracht. Ik ga deze kerstballen voor mijn dochter maken want die vind dit soort dingen ook prachtig en ze is gek op kerst. Bedankt voor de tip. Ga vanmiddag meteen even bij de Action kijken voor kerstballen. Even creatief zijn op iets grotere schaal is ook wel eens leuk.

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zijn pas mooie kerstballen.
    Ik ben zelf niet zo gek op kerstballen en vind de meeste zo kitsch maar deze.....zijn prachtig.
    Super idee weer...

    Veel liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Nelleke, wat prachtige sfeervolle kerstballen, het ziet er zo ingetogen maar toch super feestelijk uit door al die prachtige wittinten, heerlijk om naar te kijken, en ik heb vandaag tijd dus ga ik het direct eens uitproberen.
    Wat heb je toch altijd geweldig aparte ideen, heel erg bedankt dat je dat alles met ons deelt :)
    Voor jou een fijne week !!

    Liefs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel sereen en sfeervol...erg mooi, met die tule of vitrage, gaat de 'scherpe kleur' er heel mooi af...
    Prachtig gedaan..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alleen je foto's zijn al plaatjes.
    Je hebt de kerstballen prachtig bekleedt.
    Zelf ben ik nooit zo kerstversierderig, heel sober en dan meestal met plantjes, bollen en groen.
    Maar ik vind dit wel mooi om te zien.
    Mooie dag!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohhh die zijn echt mooi Nelleke. Weer leuke ideetjes. Ik ben toevallig ook gisterenmiddag bezig geweest met kleine kerstballetjes. Maar ik vind deze van jou ook erg mooi vooral die met die lieve nostalgische plaatjes er op.
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig, Nelleke! Wat een prachtige kerstballen....laat de kerst maar komen!
    Liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallootjes,
    Owjaaa die mooie ballen had je vorig jaar ook nog gemaakt ,was het alweer vergeten hihihi.Superrrr leuk idee.Ik ben natuurlijk reuze benieuwd wat je dit jaar voor mooie ballen gemaakt hebt.
    Groetjesssssssss Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze kerstballen herinner ik me nog wwl van vorig schitterend meis , heeeeeel sfeervol , ik leg ze ook meestal in een schaal met een takje groen en een parelketting ertussen !

    Ben benieuwd naar je ballen voor dit jaar whahaha !

    Ik ga vanmiddag ff uit op een streng lichtjes voor je weet wel en dan ga ik er gauw een mooie post van maken !

    Liefssss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dear Nelleke,
    thanks for your so nice words about my backgrounds.
    I also thank your for the inspirational instructions with the
    Christmas ornaments.
    I am very greatful about that since I didn't know how tp renew mine...
    Hugs
    Eva Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja, ik ken ze nog wat prachtig om dat zo te maken!
    Print je dan wel op dun papier en welk plaksel gebruik je want ik zie geen enkel rimpeltje namelijk, knap!
    Dat eerste plaatje vind ik echt zo lief, heel schattig als kraamcadeautje!
    Een heerlijk romantisch kerst idee, daar moet je voor bij jou zijn.
    Fijne avond
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.