maandag 19 november 2012

VERVOLG VAN DE IDEETJES(LAMPENKAPJE,GEBAK EN CORSETFLESJES)

Hallo beste mensen,

Weer een post met ideetjes uit de oude doos,misschien kun je hiermee nog iets voor de Sint maken. Bij het zoeken naar oude foto`s kwam ik nog meer tegen maar het is een beetje te veel om alles er weer op te gaan zetten. Wel zet ik na deze post een aantal zelfmaak-kerst-ideetjes er nog op.



Ik bedacht me laatst dat de computer en de printer mij al veel hebben geholpen  om creaties te maken.Dit ideetje is ook weer met calque papier gedaan, mooie afbeelding uitzoeken en hem uitprinten. Bij De kringloop een oud lampenkapje zoeken en daar een deel uitknippen. Dat deeltje op een afbeelding leggen en ruim uitknippen, dit plak je met b.v. dubbelzijdig tape of sterke hobbylijm in het lampenkapje.Zelf heb ik dit met het lijmpistool gedaan.Het kapje heb ik op een glas gezet met daarin een wax.lichtje(let  wel op voor brandgevaar).In de JDA Living tijdschriften staan ook dergelijke ideetjes met lampenkapjes, door dat blad kwam ik op dit ideetje






Heb je geen lampenkapje, kun je ook een gewoon
longdrinkglas beplakken met calquepapier.


Ook een oud maar nog steeds leuk onderwerp
om te maken, zijn de gebakjes. Inmiddels
al door heel veel mensen verzonnen, gemaakt,gehaakt,
gebreid, en genaaid. Zelf heb ik ze toen gemaakt
doormiddel van stukjes schuimrubber,en daaromheen
kant geplakt. afgewerkt aan de boven kant met vilt
kraaltjes,roosjes...enz.

Ook erg grappig om te maken...van een stukje tafelzeil
(kant met vierkantjes) roomsoesjes .

Deze etagere van bakblikken heb ik met
hulp van manlief gemaakt. die heeft er
stukkjes tussen gelast.Zelf ben ik erg
van de recycling,dus heb ik deze
etagere ook nog voor andere doeleinde
gebruikt namelijk :een kestboompje
laat ik in de vokgende post zien!
Deze  deze etager is wat
moeilijk om na te maken maar misschien
kun je wat met de volgende tip:



Deze is wel gemakkelijk na te doen.Je hebt
twee of drie bakblikken verschillende
maten en een tussenstuk van hout
(ik heb hier een deel van een kandelaar
gebruikt, maar je kunt ook houten roedes
kopen bij de doe het zelfzaken.
Je boort een gaatje in de midden van
de bakblikken, ook in de uiteinde van de
tussenstuk ,schroefje ertegen aan..
en klaar....is ie al.





Of je maakt een taartje van karton, kant erom heen,
van een rondje stof, wat je bij elkaar rimpeld en op
vult met vulling maak je de slagroom.





Als allerlaatste.....de flesjes..
die waren ook erg populair vorig jaar.
Ik verzamelde flesjes die een versmalling in
de midden hadden(taille) en potjes..b.v.
van nescafè koffie(oploskoffie)
Soms vond ik ook een vaasje met zòn figuurtje.
Met een primer of met speciaal glasverf
kun je er een corsetje op voorschilderen.
Met acrylverf in een mooi kleurtje het
corsetje afwerken.
Met haakjesband kant of gewoon band
baleinen maken(stevig hobbylijm gebruiken)
de bovenkant leuk afwerken met een kantje
o.i.d.





Zomaar voor de grap...een versierde emaille theepot, en
echte jarretelletjes...


Dit was het dan...tot de volgende keer,
bij de kerstideetjes.
bedankt voor je bezoekjes,

liefs
Nelleke


15 opmerkingen:

  1. Hoi Nelleke
    Ik lees al een tijdje je "oude" berichtjes en neem me iedere keer weer voor om te reageren
    Ik vind het zo leuk om opnieuw al je ideeën te lezen
    Ik heb in het verleden al verschillende dingen gemaakt en als ik deze berichten zo zie kriebelt het wel
    Dus misschien brengt hier de Kerstman ook nog wel kadotjes a la Nelleke
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Nelleke,

    Het lijkt allemaal zo eenvoudig, maar dat is het niet!!!!!
    Maar zo mooi hoor, echt genieten.
    Ik neem maar genoegen met het kijken en quilt maar rustig door.....
    liefs

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Gea...dat zou erg leuk zijn

    @ Wietske..Dat is het WEL!! als je dingen niet snapt en uitgebreider wil begrijpen kan ik je meer tips geven ..

    bedankt voor de reacties,
    liefs
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. e' tutto creato con amore e perfezione.
    bello tutto, ogni cosa che fai!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjonge, ik blijf me verbazen hoor wat een geweldige ideetjes weer.
    Ik vind ze echt stuk voor stuk geweldig.

    groetjes Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tis weer superrrrrr leuk wat je allemaal laat zien Nelleke die gebakjes staan hier ook nog vond ik een topper hoor !! Ook de soesjes !

    Liefsssss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo`n leuke theepot heb ik nog nooit gezien Nelleke

    Wat een romantische gebakjes en ook nog eens erg goed voor de lijn :)

    Fijne avond Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een super leuke iedeetjes weer.
    Bedankt.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh ja die soesjes en die taartjes die zien er wel erg lekker uit!Het lampekapje vind ik ook weer zo mooi!Wil ik graag nog eens een keer proberen thuis.
    Leuk hoor,

    lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Nelleke,

    Ik ga helemaal uit mijn dak!! Wat gaaaaaaaffffffffffff vooral die etagere met die bakblikken ik vind het zo erg gaaf!!! Helemaal te gek!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helemaal geweldig. Ik heb ze vorig jaar niet gezien, dus zit helemaal te genieten.
    Alleen de foto's zijn al mooi.
    De etagere van bakblikken vind ik helemaal geweldig! Evenals de aangeklede theepot.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nelleke,
    Wat een prachtige ideetjes weer, waar blijf je ze halen, jij bent echt één brok fantasie. Telkens ben ik verbaast wat een mooie dingen jij maakt. Bedankt om ze met ons te delen!
    Groetjes,
    Christelle.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Nelleke, wat heerlijk om al die ideetjes hier weer terug te zien, dat met het lampekapje had ik op je vorige Blog gemist, nu kan ik alles nog een rustig bekijken, dank je wel !!!!!!!!!!!

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. owhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh was ik nét al die mooie taartjes weer vergeten, zie ik hem w''eerrrrrrrrrrrrr
    het blijft superrrrrrrrrrrrrr
    mss ooit als mn atelier eens af is.
    lfs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Nelleke,

    Met tranen in mijn ogen heb ik de tekst over van mijn blogs gelezen aan de rechterkant. Heel erg bedankt voor de vermelding en extra aandacht voor sclerodermie. Ik zie aan de statistieken dat het werkt want heb al verschillende bezoekers vandaag gehad via jouw blog. Nogmaals ...dank je wel.

    Lieve groeten van Xandra

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.