dinsdag 13 november 2012

VERVOLG VAN IDEETJES UIT DE OUDE DOOS


Vandaag gemakkelijke voorwerpjes.Papieren popjes met kanten jurkjes.Ze zijn superleuk om in een plantje te steken,of aan een tak te hangen, straks ook erg decoratief in de kerstboom.
Deze eerste meisjes,heb ik uitgeprint op stevig papier,
op de achterkant heb ik een plastiek vorkje geplakt,Daarmee prik je het gemakkelijk in de aarde. Een satè prikker kan ook als je het ergens anders in wilt zetten,waar geen water in komt....want het hout van de satèprikker neemt vocht op, dat weer in het plaatje trekt en kan verkleuren.De rokjes van deze meisje zijn gehaakte kleedjes,maar je kunt natuurlijk ook kant of een strookje vitrage gebruiken.




OP de zelfde manier..maar nu een ballet-
meisje.








Kiekeboe......

Deze paperdoll heb ik helemaal beplakt
met kantjes,ook daar een vorkje achter-
geplakt...zodat ze in een plant kan staan.



Deze twee dametjes (zijn twee verschillende
vintage plaatjes) ook weer op stevig papier
uitprinten,uitknipppen....mooie strook
b.v. gordijnstof er tegen aanplakken en
daarop eventueel een roosje plakken,
Aan de bovenkant een lintje of koordje zo-
dat je het kunt ophangen(dit is ook leuk om
als kerstkaartje te maken.)



VAn verschillende afbeeldingen kun je
engeltjes maken,voor de kerstboom
of takken. Deze afbeelding kan ik even
zo snel niet meer vinden,maar de anderen
staan hier onder en kun je gebruiken.











Veel plezier,


word vervolgd,liefsss

Nelleke

21 opmerkingen:

  1. Kei leuk weer, Nelleke! Het balletmeisje is zooo mooi! Ik heb vorig jaar ook een paar dames gemaakt....misschien nog een balletmeisje dit jaar!
    Fijne dag en liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een super leuk iedee,,echt iets voor de feestdagen.je bent ook erg creatief hoor.
    fijne dag GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal leuk weer.
    De engeltjes zijn zeker schattig voor de kerst.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook alweer zo`n leuk idee en volgens mij heel leuk om te maken...en ook om kado te doen, helemaal super!!

    groetjes Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  5. koffietijd met het blog van Nelleke en kijk eens wat een verrassing weer. Superleuk!! Wat een ideeën. Die foto bovenaan van je poppen , hoe leuk , ze luisteren echt !!
    Geniet van een fijne dag ..
    Lieve groetjes...Jowilleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad ikke ook! lekker kopje koffie en jouw blog bekijken.
    Ik heb inmiddels van een aantal trouwe bloglezers van mij gehoord dat ze altijd even doorklikken op jou .......
    Prachtig! Te mooi!
    En dank je wel voor de felicitaties. We zijn heel blij

    liefs

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een geweldig idee blijft het toch.. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een geweldig idee blijft het toch.. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hee Nelleke, ooh gister zag ik DE tas weer voorbij komen...;-)))
    En dit is ook alweer zo leuk,ik freubel dan wel niet zo....ben meer een breimens enzo maar vind het weer superleuk om te zien en te lezen natuurlijk.
    En je Header....wat is die leuk !!!

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Euhhhhhhh Nelleke,
    Hilliebilli is niet zo snel hoor. Die werd al hyper van het vorige berichtje, moet trouwens eerst naar de action voor dat papier.
    Kom jij al met het volgende idee. Tssssss gaaaaaaaaaaaaaaaf zeg, heel mooi!!!!!!!!!!
    Maar volgens mij ben er iets vergeten erbij te hoor!!!!!!!! TIJD!!!!!!

    Groetjes Hilda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beeldig ziet het eruit Nelleke,heel mooi!

    Liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Aaah, Betoverend!
    Heel mooi! Prachtig gemaakt!

    Ik vroeg me nog af of je een mogelijkheid kunt maken dat je ontwerpen je eigendom zijn en niet gekopieerd mogen worden op straffe van eigendomsrecht. Want je maakt soms best wel dure werkstukken.
    Maar met foto's is het ook zo. Die worden ook zo overgenomen.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk weer Nelleke, Zo simpel...maar ja je moet het wel even bedenken. Ook leuk om in miniatuur te maken voor de kinderkamer van het poppenhuis. Vind je toch niet erg he als ik dat ga doen...? Als ik het dan op mijn blog zet link ik natuurlijk naar jou als bedenkster :)

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je ideeetjes blijven superrrrr leuk Nelleke , ik ken ze nog van vorig jaar , dus wie weet als ik nog tijd overheb probeer ik er iets van te maken !

    Liefssss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ziet dit er leuk uit. Je hebt het zo mooi gemaakt. Ik heb nog steeds een Marie Antoinettepopje liggen van papier, maar nog niets mee gedaan. Dat komt vooral door het ontbreken van stofjes en kantjes.
    Dank voor het delen. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een hoop nieuws en kijk plezier is hier zeg.
    heb echt genoten bij je.
    het is net of je in een tijdschrift zit te lezen bij jou.

    Liefs Riet.xx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je ideetjes uit de oude doos bevallen me wel hoor, prachtig zijn de ametjes...zo leuk om alles te bekijken, ik gniet hier echt van.

    Ben benieuwd naar nog meer oude doos posten:)


    Een lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk Nelleke, wat een mooie voorbeelden heb je gemaakt zeg!! Echt super weer!!

    Groetjes Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nelleke,
    Wat zijn dat toch weer leuke ideetjes! Bedankt daarvoor!
    Christelle.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Nelleke, wat schattige ideetjes weer, en dank je wel voor de printjes, dan kan ik het ook eens gaan proberen :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Nelleke.
    Wat een mooie blog heb je. En wat ben jij super creatief. Je maakt echt prachtige spulletjes en poppen en beren. Vind die papieren popjes ook echt heel mooi. Vooral de engeltjes, ik ga dat ook maar eens proberen. Dank je wel dat je dat met ons wilt delen.
    Groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.