dinsdag 11 december 2012

EEN BONTE WINTERBLOGPOST

Lieve lezers,

Wat zie ik een mooie posten bij andere bloggers voorbijkomen met kerstbomen en andere mooie kerstversieringen.Zelf vind ik het altijd leuk om dingen "aan te kleden"met de decembermaand om alles in een winterssfeertje te creeren...dat blijft gerust tot in de maand Jaunuarie staan.Onze kerstboom staat dit jaar buiten,alleen lichtjes erin...vlak voor het keukenraam..zodat we hem mooi kunnen zien staan van binnen uit. verder heb ik nog een klein kunstkerstboompje die ik vanmiddag ga aankleden....De nostalgische winterse plaatjes waarop meisjes met bont staan,b.v een bonten mofje hebben mijn voorkeur.Door zòn plaatje geinspireerd heb ik een mooie (oude kerstballendoos) beplakt met een prachtige afbeelding van het blog van Janet,(linkje staat in de zijbalk)eerst even een paar andere plaatjes waardoor ik geinspireerd raakte.....










Hier de deksel van de doos die ik heb beplakt.


En wat ligt erin???

Jawel...een echte mof van bont waarin de dametjes
vroeger hun handjes wegmoffelde.

De mof hang ik om een paspop die ook een
kraag heeft van een stukje(nep)bont.Aan de
binnenkant heb ik eenzelfde afbeelding genaaid.
Op nog een andere paspop,die in het raamkozijn
staat...maak ik ook zòn zelfde mof.








Nog meer bontnieuws....in een jute tas zitten 2 bloempotten
daaromheen heb ik een stuk bont gedrapeerd,en ertegen
aan een wintersplaatje gehangen.

Daaromheen heb ik lichtjes gewikkeld,Het leuke ervan
is dat de achterkant hetzelfde is..dus vanbuiten ook
een gezellig aanzicht.


Het raamkozijn is er klaar voor....het bed voor mijn privèpatiènt staat er ook klaar voor.....(mijn lief word dit jaar(Vrijdag a.s.) voor de 2ekeer geopereerd aan een hernia en mag hier straks voor een aantal weken reavalideren)....uitzicht vanuit het bed is er ook klaar voor...de paspoppen met winterse kleding!!!....Heel belangrijk is het om een patiènt een goed uitzicht te geven op mooie dingen,dit werkt allemaal helend.....Het is maar goed dat het winter is...zomers zien de paspoppen er veel pikanter uit..maar omdat de patiènt met rust moet genezen... is dit een beter aanzicht...voorlopig!

Dit was de bonte post, fijn dat je keek ik kom ook graag bij jullie kijken,


lieve groetjes


Nelleke

15 opmerkingen:

  1. een heerlijke winterwarme post. Mooi gedaan !!! Wens je man a.s. vrijdag veel sterkte en succes met de operatie. Dan heerlijk thuis revalideren in zo'n knus huis , komt het allemaal goed , gaan we gewoon vanuit !!
    Lieve groeten en heel veel sterkte voor jullie...Jowilleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat heb je het weer gezellig gemaakt en wat gaaf dat je een echte mof hebt.Ik heb dit jaar ook bijna alles met wit versierd dat geeft zon heerlijke rustige sprookjesachtige sfeer vind ik.Wat ziet je bedje er trouwens uitnodigend uit, heerlijk zo voor het raam.
    Groetjesssssssss

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou je kunt je geen heerlijker bed voorstellen toch , wit gewassen en gestreken lakens en een pracht uitzicht........maar leuk is anders natuurlijk wens Leo sterkte van mij en jij ook meis !
    Je kerstversieringen zien er weer super mooi uit , je hoeft niet veel neer te zetten om er toch een gezellige sfeer van te maken !

    Liefsssss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke dingen heb je gemaakt zeg ziet er heel gezellig uit. En voor jou en je mannetje veel sterkte met de operatie en het herstel. Aan het bed en het uitzicht kan het niet liggen volgens mij. Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er heel gezellig uit met al die bontjes...echt een heerlijk winter sfeertje.
    Ach arme patient....alle dames zo dik aangekleed haha.
    Ik wens hem en jou alvast heel veel sterkte en beterschap toe.

    liefs,Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ziet het er weer mooi en sfeervol uit Nelleke. Vind dat doosje met die sneeuw en dat mofje helemaal mooi. Is een leuke tip om volgend jaar in de winter mee aan de slag te gaan. Heel veel sterkte voor jou en voor je man met de operatie, en dat hij maar snel weer opknapt, met zo,n mooie en knusse omgeving gaat dat vast lukken.
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je dat weer mooi gemaakt. Dit heeft ook meer winter als thema dan kerst. Groot gelijk dat je zulke mooie dingen tot ver in januari laat staan.
    Wat minder leuk is dat je man er een poosje tegenaan moet kijken. Ik bedoel natuurlijk niet dat hij je kunstwerken niet mooi vind, ik bedoel vervelend dat hij weer geopereerd moet worden.
    Ik wens hem en jullie heel veel sterkte vrijdag, en daarna om te revalideren.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou bijna jaloers worden op Leo. Zo'n gezellig hoekje dat hij krijgt. Het plaatje met het bont is ook supermooi.
    Nog een fijne week
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is het weer gezellig bij je!
    Je hand mofjes vind ik helemaal te gek!
    Ik wens jullie heel veel sterkte met de operatie!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Nelleke,

    Wat ziet het er allemaal weer mooi uit bij je. Je hebt een prachtig hoekje voor je man gemaakt maar ik hoop voor hem dat hij hier niet al te lang hoeft te blijven liggen. Ik wens hem nu alvast sterkte voor de operatie toe en een snel herstel.

    Groetjes van Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoe doe je het toch Nelleke, van alles maak jij zo mooie dingen, jij moet echt een vat vol inspiratie zijn! Die mofjes, ben ik helemaal weg van!
    Veel sterkte aan uw man, weet wat het is, heb hetzelfde meegemaakt enkele jaren terug. Hij zal daar wel heel gezellig kunnen revalideren in jouw mooie hoekje.
    Lieve groetjes,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi allemaal, je man zal wel vlug hersteld zijn in zo een gezellige omgeving.Veel geluk ermee, dat hij vlug beter is.
    Lieve groet Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je het weer gezellig gemaakt.
    Fijn voor je man dat je zo'n leuk hoekje hebt ingericht.
    Veel sterkte voor jullie beiden vrijdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijk winter huis heb je.
    Zo warm wit.
    Fijn dat het zo lang kan blijven staan. Kerst is leuk mooi en gezellig. Maar de troep daar zie ik altijd zo tegen op.
    Slim om de pas pop ook winters aan te kleden. Afleiding is nu zeker niet de eerste prioriteit.
    'Maar lekker gezellig en warm zal ie daar zeker liggen.
    Heel veel sterkte voor jullie beide.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ooooooo meid ik wilde leo even heel veel geluk toewensen voor morgen ... xx aan het bedje zal het niet liggen .. xx

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.