zaterdag 8 december 2012

KERSTPEGELS OPGEPIMPT

Lieve lezers,

Kijk een wat ik heb gevonden bij de kringloop......!!!Hier droom je toch van?? Je zoekt in de kringloop naar wat oude kerstballen...en dan ligt er ineens zòn schattig doosje....met kerstpegels.Dat laat je natuurlijk niet liggen...al helemaal niet voor 1,80!Helemaal blij met mijn schatkistje snel naar huis gereden en.......






Snel mijn verfspulletjes gepakt, een mooi printje








Op Calque-papier uitgeprint...kantjes opge-







zocht....roosjes,strikjes,lijm,stukjes tule....





















daarmee de oranje pegels en het kale dekseltje
bewerkt, dat was het enige wat nog ontbrak...
maar verder was het een supervondst bij de
kringloop.




Toen ze klaar waren,ging ik een rondje
in mijn huis om te kijken waar ik ze ga
hangen. Dit jaar geen kerstboom in huis,
wel eentje buiten(vanmiddag neergezet)





Dit zou ook kunnen, gewoon een tak in een
glas,daar de pegeltjes aan hangen...OF:






aan Frolijk zijn oorlelletjes...het haalt hem
echt op...of niet?

Voordat ik deze post afsluit met de gebruikelijke groetjes,wil ik nog een SUPER gave link doorgeven van een blog waar je ontzettend leuke freebees kunt opslaan. Janet weet mooie nostalgische afbeeldingen prachtig te bewerken...Ze deelt het via haar blog,zodat iedereen het voor privègebruik kan opslaan.Klik hier

Zelf maak ik nog een doosje,zoals hierboven met een mooie afbeelding van haar blog,maar dat laat ik de volgende keer wel zien.Voor iedereen die dit leest: EEN HELE FIJNE ZONDAG GEWENST!

Liefs   Nelleke

26 opmerkingen:

  1. Wow....jij loopt altijd rond bij de kringloop van....ja, als ik dat oranje nou wit verf...en beplak...dan krijg ik dat...of zoiets..
    Geweldig gedaan meid..en ik moest lachen om die Frolijk zijn oorbellen...haalt hem inderdaad ERG op :)
    Hij staat er ook bij van "Kijk mij nou mooi zijn", met gespreide armen..en een lief samen geknepen mondje..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahahahaha wat een leuk idee weer ... en je header helemaal geweldig Het kersttafereeltje....
    Ik zal je morgen effe mailen dan kan ik op mijn rust effe alles goed bekijken .. dikke kus xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zooooooooooooo ben ik eens de eerste :). En ik altijd maar nieuwe kerstballen kopen omdat ik weer een andere kleur wilde, grmpfffhhh, en waarom heb ik nou weer een Lief die niets heeft met kerst hmpffff en waarom doe ik zelf ook zo weinig met kerst? mmompeldemompel.
    Misschien, heel misschien regel ik toch nog iets en breng ik mn kleine nieuwe woonkamertje in kerstsfeer en nodig ik mams in sfeer uit .... heel misschien lukt dat nog. Dan moet ik wel als de donder mn kerstballen van zolder halen en verven en plaatjes zoek en en en .... heel misschien.
    Heb net zelf een post geplaatst maar kan nu verder geen foto's meer uploaden. Moet ik nu gaan betalen voor Picasa? Hoe doe jij dat?
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve nelleke,

    Wat heb je weer een geluk he? En wat is dit toch weer een heerlijke tijd. Wij zijn vanmiddag naar Intratuin geweest, nou nou het was zo genieten daar. Morgen een blogje.

    maar wat jij maakt.........
    Het is gewoon te mooi. Echt genieten hoor. Morgen ga ik de link bekijken, nu eerst even tv kijken.

    liefs

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. at mooi weer Nelleke, Ik vind ze zelfs mooi als je ze gewoon in dat mooie doosje laat liggen. Ziet er weer prachtig uit meis. Jij ook een fijne zondag!
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk, zo'n vondst bij de kringloop. En dan ook al gelijk weer een plan weer uitgewerkt.
    Ze zijn prachtig geworden!
    Een mooie zondag morgen!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je der schitterende pegels van gemaakt ik kijk mijn ogen uit prachtig gedaan.
    Liefs Ghea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat ben je toch een bofk..... mooi zijn ze geworden met je plaatjes .
    ennehhhhhh,buiten in de boom staat ook mooi hoor,paar lichtjes erbij en klaar is kees.

    lieve groetjes en een fijne Zondag GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat zijn ze bijzonder mooi geworden...en ook bij Meneer
    Frolijk aan zijn oren haha.
    Wat kun je toch blij worden van zo`n vondst.

    groetjes Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallootjes,Wat zijn je pegels mooi geworden zeg.Zo zie je maar weer dat je voor heel weinig geld iets onwijs leuks kunt maken.Arme meneer frolijk L mag wel oppassen straks hang je nog pegels aan zijn oren ook
    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hELEMAAL LEUK.
    oOK HET DOOSJE. pAST WEER PERFECT BIJ ELKAAR. mAAR OOK IN DE TAK ZIJN ZE MOOI HOOR.
    gROETJES bRIGITTE.
    pS FIJNE ZONDAG

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geweldige vondst, Nelleke! Dar bof je mee! Maar wat jij er weer mee hebt gedaan is werkelijk schitterend! Wat ben je toch een knutselgenie! Hoe verzin je het steeds weer! En als oorbellen.....kei leuk! Haha!
    Fijne zondag en liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt zeker weer een schat gevonden Nelleke. Wat een mazzeltje. Je hebt ze prachtig gepimpt tot de meest romantische pegels die ik ooit heb gezien. Ik heb even rond gekeken op het blog van Janet en me ook aangemeld. Mooie romantische plaatjes zag ik bij haar.

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wowwww jij vindt ook altijd iets bij de kringloop he, ik heb nog van die pegels liggen hier , moet ik maar voor volgend jaar bewaren !
    Ze zijn gaaaaaf geworden , de doos is ook geweldig met dat plaatje erop !
    Ga gauw eens op haar blog kijken dank je voor de link !

    Fijne zondag , liefsssss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je bent me er toch eentje zeg, hoe vind je het toch maar allemaal. En dan het idee van het plaatje, geweldig!
    Ze zijn erg mooi geworden jouw pegels.
    Nog een fijne zondag.
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je de pegels mooi gemaakt zge...een waar kunstwerkje hoor en die arme Frolijk..zo leukom te zien hoe jij ermee aan de slag gaat...je hebt het weer heel leuk opgepimpt...en het doosje is alleen al zo mooi om te zien.

    Geniet van je zondag,
    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een mooie pegels heb je ervan gemaakt , heel leuk zo in dat doosje en aan Frolijk zjn oortjes, haha. Ziet er allemaal weer super uit. Ook aan jou een fijne zondag gewenst....lieve groeten Jowilleke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jeetje meid,

    Dat is echt boffen!! Leuk voor je! En je hebt er wat moois van gemaakt, zeg!! Echt leuk! Die Frolijk!!

    Ja, je moet er net tegenaan lopen, toch??

    Ook voor jou een fijne zondag. Het is hier regenachtig en een koude wind. Echt zo'n dag om binnen te blijven.
    De sneeuw gaat weer langzaamaan verdwijnen. Gelukkig zijn we er een paar keer opuit geweest om foto's te maken.
    Maar door pc problemen heb ik er niks mee kunnen doen.
    Vervelend, heb je een nieuwe PC, en dan nog werkt er niks! Gggrrrrrrrrrrr......!! Kijken of het vandaag lukt!!

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk om zoiets te vinden! Het ziet er echt beeldig uit!

    Liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dag lieve Nelleke

    Je hebt een ware schat bij de Kringloop gevonden...maar ik hoop toch ook dat je beseft dat je de grootste schat hebt met al je creativiteit! Want wat heb je dit prachtig gemaakt! Super !
    En wat vind ik je achtergrond ook mooi...

    Ik vroeg me al even af,toen ik vanmiddag mn email opende,waardoor er allemaal mensen op mn Blog hadden gereageert,die dus ook vermelden dat ze via jou kwamen,
    door je linkje dus.
    Wat lief jah dat je dat hebt gedaan
    Je bent net als ik...graag willen delen met anderen.

    De zondag is inmiddels voorbij,maar ik wens je uiteraard een fijne avond verder en een hele goeie week.

    Liefs Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. geweldig mooi geworden!
    wat zal het er mooi uit zien bij jou in huis met de kerst!
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nelleke,
    Wat heb je dat weer mooi gedaan, jij slaagt er toch altijd in om van iets simpel iets "GROOTS" te maken, ik bewonder jouw talent!
    En wat ziet Frolijk er leuk uit met zijn ijspegels aan zijn oren, is hij eindelijk thuisgekomen bij Mevrouw Frolijk?
    Lieve groetjes,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve Nelleke, wat een geweldige vondst ( die lagen beslist op jou te wachten hihihi)en wat jij er weer van gemaakt hebt......... is superrr schitterend en romantisch !!
    Wat heb je toch een geweldig talent om van "gewone dingen" iets heeel bijzonders te maken !!!!
    Voor jou nog een hele fijne week.

    Liefs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hier ben ik nog even, zit ik gezellig op jou Blog te schrijven, zie ik dat jij ook net bij mij was, wat grappig :)
    Ja, de kerstboom heb ik gister avond opgezet en hij brand nu bij zulke donkere dagen de hele dag.

    Liefs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dear Nelleke,
    you are so welcome to the background and it looks great on your blog.
    I must say you make such lovely things.
    All my love
    Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Nelleke,
    Na een drukke avonddienst toch nog even achter de laptop.
    Natuurlijk mag je mijn link plaatsen. Ik zal morgen ook je link bij mijn linken pagina plaatsen. Eerst even met de voetjes omhoog.
    Ik heb gezien dat je veel hobby,s hebt, hele mooie hobby,s, maar toch heb ik een zwak voor je poppies en je poppenverhaaltjes.
    Zal je blog regelmatig gaan bezoeken.

    Groetjes Johanna.

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.