zondag 16 december 2012

DE KERSTSTAL

Lieve mensen,

Het verhaal waar de kerst mee is begonnen,het verhaal waar het om draait...de geboorte van het kindje Jezus,is het enige echte verhaal over de kerstgedachte.
De geboorte van een nieuw leven...de geboorte van een nieuwe tijd,waarin hoop,geloof en liefde een grote rol spelen.
Over een rol gesproken...misschien heb je ook weleens een rolletje mogen spelen bij het uitbeelden van de kerststal,op school,of bij een vereniging?...Wie mocht je of wilde je dan zijn?? ...Jozef,
Maria of het kindje Jezus?.. èèn van de wijzen uit het oosten......of misschien wel de Engel?
Ik weet wel dat ik snel achter iemand ging staan bij het uitkiezen van zòn rol..want ik was gewoon veel te verlegen vroeger om daaraan mee te doen.


Dit jaar wilde ik zelf een kerststal maken met mijn poppen....daarvoor moest ik eerst een rolverdeling maken...



Zo zaten de poppen,gezellig in een
hoekje,hier nog in afwachting van de
Sint.


Dat was eigenlijk wel een mooi plaatje
voor de header op dit blog


Maar....nu moet er ruimte gemaakt
worden voor de kerststal,
de dieren worden geinstaleerd...
en de rollen verdeeld...


De pop:"Shara"krijgt de rol van
 Jozef.


Pop:Willenelleke mag Maria zijn
het nieuwe kleine popje mag in de kribbe

Pop:Keesje mag als Engel,maar vind dit
erg spannend,want die vleugels hè?
stel dat hij echt omhoog vliegt??Het
beertje hoort niet in de stal,maar alleen
daarmee durft hij het aan....

helaas mogen wij niet mee doen,
we zijn nog te klein,bovendien vallen we
steeds in slaap....


Het oefenen is begonnen....









De stal...heeft een plekje in onze keuken..
Links zie je Frolijk..die is nu echt vrolijk
want de kleine is bijna geboren...




Het verhaal, waar kerst over gaat.
lieve groetjes,



Nelleke

20 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige, lieve kerststal! Zo mooi weer gdaan, Nelleke! Je popjes zijn helemaal geknipt voor de rol! Wat ben je toch origineel, Nelleke!
    Fijne zondag en geniet van je stalletje!
    Liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Nelleke, voor ik naar het werk moet(avonddienst)nog snel even naar jou blog. Prachtig je kerstal, en de verhaaltjes erbij. Met een grote glimlach weer zitten genieten.
    Groetjes van Johanna.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb weer genoten van je 'verhaatje' ik zit gewoon altijd met een glimlach je blogjes te lezen heb ik gemerkt..
    Prachtig weer...en ja, ik mocht een keer engel zijn op de kleuterschool...ha ha..heel de 'overschot' van de klas mocht engel zijn...maar dat ging niet door, omdat ik mijn armpje gebroken had bij een val op een gladde stoeptegel van het schoolplein....dat zou tegenwoordig geen belemmering meer zijn denk ik bij de kleuterjuffen, maar toen kon dat echt niet....ppppffff een engel met een gebroken armpje...die moest aan de kant zitten... met nog een andere die niet mee wilde doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je kan zien dat ze er plezier inhebben,ze doen het graag voor je hoor.het is net een levende stal,
    je houdt ze wel bezig hoor.
    en je verhaaltje erbij ,,geweldig.

    genieten hoorlieve groetjes GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat grappig is dit toch.
    Zo leuk verzonnen en zo origineel.
    Wat heb je toch een leuk huisje met al die leuke hoekjes.
    Oh en ik ben zo benieuwd naar de nieuwe telg van de familie Frolijk.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is nu echt een heel speciale, warme en prachtige kerststal!!
    Geniet ervan, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Achhh hoe leuk is dit dan !! hoe verzin je het weer Nelleke....
    Hier heb je het de komende tijd nog wel druk mee denk ik zo hé.

    liefsssss
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik geniet weer van je foto's en verhaal. Gelukkig zijn je poppen niet zo verlegen en doen ze goed mee. Enig om te zien. Dank je!
    Fijne week, lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lieve kerststal is dit Nelleke. Ik vind je verhaaltjes ook altijd zo leuk en grappig. Kom hier ook altijd met plezier op je blog kijken en lezen.
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij tovert altijd een glimlach op mijn gezicht... wat een heerlijk verhaaltje weer ... xx van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallootjes,wauwwwwwwwwww wat geweldig is dit zeg Dit is inderdaad waar het om draait met kerstmis.Al denk ik als ik de mensen met volle karren boodschappen zie gaan ik denk dat heel veel mensen de intentie van kerst zijn kwijt geraakt.Wat zul jij genieten elke keer als je in de keuken komt echt prachtig.Wat zal ik nu heerlijk slapen met dit prachtige tafreeltje van jou in gedachten

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt dit weer heel leuk bedacht, zo een mooie stal, een heel leuk hoekje. En mevr. Frolijk ziet er zo heerlijk zwanger uit! Benieuwd of Mr. Frolijk na de geboorte wat meer thuis zal zijn, want ik zie dat hij weer zijn schaatsen aan heeft.
    Lieve poppegroetjes,
    Christelle.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat geweldig! een kerststal met je mooie poppen!
    je moet er maar op komen!
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo heb ik het kerstverhaal nog nooit uitgebeeld gezien!
    Wat geweldig!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je dat leuk gedaan Nelleke met al je lieve poppen.Ja er gaat niets boven het Kerstkindje.

    Liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Nelleke,

    Dit is echt de leukste kerststal die ik ooit heb gezien. Het ziet er allemaal sfeervol uit bij je in huis.

    Groetjes en een fijne dag,

    Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooi Nelleke, om van je poppen een kerststal te maken.
    Het ziet er heel mooi uit zo in de hoek van je keuken met de ster erboven.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Nelleke,
    Nog maar een berichtje. Voor ik (weer) naar het werk ga. Ik werk op een P.g. afdeling in een verpleeghuis en er zijn onder het personeel veel zieken. Ik ben vaste avonddienst, maar nu is het bijna iedere avond raak.
    Ik vind je huis (wat ik ervan kan zien) ook mooi. Het witte is fris en combineerd ook heel mooi met je spulletjes. Ik denk er ook wel eens aan om het wat op te frissen met witte. Mischien onze slaapkamervloer volgend jaar. Het is juist zo mooi als iedereen het anders heeft,, toch? Anders gaat het maar vervelen.
    Je poppen op het bankje.. met de beer,, prachtig. Je beren zien er ook zo koddig uit. Wel toevallig dat je ook van oude dekentjes mooie dingen gemaakt hebt. Ik ben altijd naar zo,n dingen op zoek op markten en kringloop winkels. Kan meestal wel iets gebruiken.
    Ik wens je veel plezier met je mooie poppies en beren en fijne feestdagen en een gezond 2013 toe ( tenminste als we het vrijdag overleven) Bbbrrr moet er nie an denken. O ja en bedankt voor de lieve berichtjes in mijn gastenboek.
    Veel groetjes Johanna.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Helemaal leuk weer zo het stalletje.
    Het hoekje is er perfect voor.
    Mooi uitgedacht.
    Groetjes en een fijne week Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nelleke , oohh , nog niet gereageerd op je kerststal !! Zo mooi gemaakt en inderdaad daar gaat het om , NIEUW LEVEN EN GELOOF , HOOP EN LIEFDE. Prachtig uitgebeeld. Precies op zo'n mooi plekje in je keuken. Het jute op de achtergrond , helemaal top. Ook je huis ziet er zo mooi uit. Wens ook jou en al je dierbaren deze kerstwensen.
    Lieve groeten....Jowilleke

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.