donderdag 6 december 2012

OUDE KERSTBALLEN

Hallo allemaal,

In de vorige post stonden mijn laatst gemaakte popjes,....daar heb ik erg lieve reacties op gehad.SUPERLEUKKK!...Wat ik zelf een beetje heb opgemerkt is dat poppen en beren maaksters niet zo snel volgen of een reactie plaatsen bij elkaar.Sinds ik een poppenblog ben begonnen had ik gehoopt op een beetje contact met andere poppen maaksters, gewoon leuk om ervaringen over en weer te wisselen.Bij de kaarten en scrapblogs en bv. de quiltblogs zie je dat veel meer.Als je dezelfde passie en hobby hebt,is het toch juist leuk dat te delen? Zelf ben ik veel poppen en berenblogs gaan volgen,vooral in buitenland zitten er veel. daar laat ik veel reacties achter,maar gek genoeg komt er op een uitzondering na  niks terug....(Het is niet zo dat ik dat een punt vind,de hoeveelheid reacties is niet belangrijk...wel de inhoud ervan)....maar het valt me wel op.En soms vraag ik me af...hoe dat zit??...Wel zijn er veel poppenliefhebbers die mij blog volgen en heb ik veel volgers vanuit mijn vorige blog meegenomen,die ook weer regelmatig volgen en reageren.Dat maakt het allemaal heel erg gezellig!Mezelf aan de afspraak houden om alleen over poppen te bloggen lukt me ook niet echt,merk ik nu wel weer. Vooral in deze periode met de aankomende kerst is het ook leuk om weer wat ideetjes te laten zien die ik gaande weg verzin.Dit keer heb ik oude kerstballen opgepimt met een klein plaatje erin, daaromheen een stukje wol wat om ijzerdraad zit gebonden(te koop bij diverse tuincentrums)Sommige kerstballetjes waren rood aan de buitenrand,die heb ik eerst crème geverft,daarover een beetje zout gestrooid....Het verhaal word al weer veel te lang zie ik, Steeds neem ik me voor om het zo kort mogelijk te houden..maar het word toch weer langer en de foto`s ook steeds weer veel..afijn..kijk zelf maar verder........















De afbeeldingplaatjes heb ik op canvas uitgeprint en met sterke
hobblijm in de holle kerstballen geplakt,daaromheen een randje wol,daarop een klein roosje wat ik bewerkt heb met wat verf. Op de deksel van de doos heb ik de afbeelding waar de hoofdjes vanaf komen geplakt.daaromheen een heel simpel touwtje. De kerstballen die op de lepels liggen zijn grotere ballen dan in het doosje.


Fijn dat je even hebt gekeken,

lieve groetjes


Nelleke

22 opmerkingen:

  1. Ik geloof dat wij dit weekend nog even naar een tuincentrum moeten, eens kijken of we nog wat materiaal kunnen vinden.

    Prachtig hoor, zo mooi!

    liefs

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Nelleke,'

    Ik heb nu ook canvaspapier gekocht bij Kwantum dankzij jouw tip. De verkoopster had er nog nooit van gehoord en had geen idee wat je er mee kon doen :)... Ik geniet van al je blogs of het nu poppen zijn of je mooie creaties. Ik reageer zelf ook bij heel veel poppenhuisliefhebbers maar krijg ook niet zoveel reacties als ik zelf schrijf... maar ik vind het gewoon leuk om te reageren als ik iets zie dat ik mooi vind. Zolang je zelf maar plezier beleeft aan je hobby`s en blog.

    Fijne avond Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Xandra,
    Dat deel ik met je mee...ik blijf ook gewoon regaeren bij die anderen want dat is ook precies het gevoel wat je op zòn moment heb,en ook leuk is om vrijblijvend te reageren.

    liefs

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Even vanuit de trein Nelleke, fantastisch en origineel gemaakt. Je krijgt er een warm Kerstgevoel van!
    Liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Janny...uit de trein nogwel..ja warm gevoel zeker..zeg maar HEET zelfs..misschien weer een vapeur(opvlieger)hihi..

    goeie reis verder en succes,

    liefs

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wanneer ik je blog open zie ik meteen altijd je banner en kijk nu weer hoe schattig deze is !! Gaaaaff een kerststalletje met je popjes zooo leuk !!
    En de oude nieuwe kerstballen zijn ook weer gaaaaff , de doos ook om te smullen !!Heerlijk hoor een blog met van alles en nog wat

    Liefssss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooi gemaakt hoor!!!!♥♥♥
    Je hebt een mooi en gezellig blog,ik kijk er graag op......
    Lieve groetjes Ellen ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geen idee hoeveel poppensites er zijn.
    Ik ben op jouw site gekomen omdat je bij mij kwam als volger en reageerder. En wat ik toch het leukste vind van bloggen is het wederkerig bloggen. Jouw site was voor mij een verrassing en ik kijk regelmatig mijn ogen uit over jouw creativiteit, of dat poppen zijn of mooie kerstballen zoals nu. En ik hoop dat je mijn waardering daarover merkt vanuit mijn reacties.
    Ga vooral door met die creativiteit te ontplooien die je ligt, die je mooi vindt en fijn om te delen.
    Ik kijk!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze zijn ook weer prachtig gemaakt, schitterend gewoon.
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het superr dat je ook je kerstideetjes laat zien ook al is het een poppenblog. Wat zijn je ballen mooi geworden zeg, je moet er maar opkomen Je verteld dat je over de verf zout hebt gedaan waarom is dat? Krijg je dan een speciaal effect ofzo .Of bedoel je dat je op de draad zout hebt gedaan. Ik snap het niet helemaal. Het doosje voor de ballen is ook prachtig .Een mooie afbeeldig en dan dat jutetouw er om heen maakt het een beetje j.d.l achtig vind ik, echt heel mooi
    Groetjessss Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo lieve Nelleke,

    Wat zijn de kerstballen mooi geworden, en ik vind het doosje alleen al prachtig haha.

    Jammer inderdaad dat je maar weinig reacties terug krijgt van de medepoppenliefhebsters....maaaaarr de aanhouder wint hoor.
    Zo heb ik het heel lang volgehouden om een man die mij bijna elke dag passeerde tijdens het uitje met de honden hallo te zeggen.
    Hij heeft heel lang niets terug gezegd...tot hij op een bepaald moment uit zichzelf iets zei over het weer.....echt geweldig vind ik dat, daar kan ik echt van genieten en nu groet hij mij meestal als eerst haha.

    groetjes Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is mooi gedaan...en wat een leuke tip om er een klein plaatje in te doen...in die 'vogelpik' kerstballen zoals ik ze altijd noem.

    Ik zal eens kijken of die kerstballen ook nog 'in het nieuw' te koop zijn, dan kun je ze zo wel leuk 'oud' maken, met verf en zout...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. nou Nelleke ik kom graag bij je hoor en ook bij andere,maar soms?????ben ik gewoon te moe,maar toch vind ik dat poppenbezitters veel meer bijelkaar reageren als andere bloggers,

    ik vind je kerststal lief,
    en je kerstballen zijn te gek hoor,zo knap van je.

    lieve groetjes GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Nelleke, als eerste wil ik even zeggen dat mij jouw verhalen nooit lang genoegd kunnen zijn :)
    Ik vindt het altijd heerlijk om te lezen, verder vindt ik het ook heel leuk dat er soms andere onderwerpen tussen zitten, ze zijn toch altijd heel passend, bv. Sint, Kerst enz...
    Bovendien heb je zulke leuke aparte ideen,en in alles zo`n mooie vintage style, dat past toch ook eigenlijk altijd bij de poppen.
    Ik hoop dat je nog lang zo door gaat, want ik verheug me altijd op
    elke nieuwe post van jouw !!
    Nog een hele fijne avond.

    Liefs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tja ik ben zo'n " oude volger" die van scrappen houd maar ook van poppen, poppenhuizen, oude babyspullen, brocante en andere mooie romantische creaties.
    Super dat zulke mooie dingen ook door mensenhanden gemaakt kunnen worden en dat nog in dit digitale tijdperk!
    Vanavond kwam nog in een actualiteitenprogramma dat handarbeid weer in opkomst is, breien , haken, iets zelf maken, etsy shops....ik hoopte al jaren dat kids weer eens iets gingen leren maken en doen zoals wij vroeger....macramee, haken en breien leerden wij gewoon op school.
    Naaien van onze moeders, nu is er een hele generatie die dat nooit geleerd heeft, een gemiste kans....." te mutserig" noemen sommigen dat dan nu nog steeds onbegrijpelijk maar....laat ze lekker.
    Ik hielp vroeger als kind met veel plezier in een handwerkwinkel van mijn vriendin's moeder...ook die winkeltjes zijn allemaal verdwenen helaas.
    Maar vandaag zijn ze er achter gekomen dat er ook echte creatieve vakmensen nodig zijn in deze maatschappij...eindelijk....jippie!
    Alleen jammer dat zulke mensen vaak zo onderbetaald worden...nee dan kun je beter eerst studeren....
    Poeh ik heb vanavond ook een lang verhaal....ik denk dat de poppenmaaksters gewoon niet zo veel op hebben met de digitale wereld en heerlijk hun eigen ding doen, wellicht krijg je daardoor minder reacties...wel jammer dat ben ik met je eens.
    Nu nog even over je posten....voor mij...NOOIT MET EEN TE LANG VERHAAL EN TEVEEL FOTO'S
    Kei gezellg zoals ze dat hier thuis zeggen!
    Ik ben wel blij dat je ook van zulke mooie dingen weer maakt hoor, een super idee en prachtig deze echte romantische Nellekekerstballen!
    Pas op morgen, ze voorspellen nogal wat.
    Dikke knuffel
    Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Nelleke, nu zie ik pas dat je een nieuwe foto boven je Blog hebt staan, wat superrrr lief zeg, `n kerststalletje met je eigen poppen :)
    Hardstikke mooi !!!

    Liefs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooi toch weer!!! Ik ben ook al helemaal in de kerststemming. Zal volgende week eerst weer eens foto,s maken. Prachtig die mooie kerstballen. Heerlijk dat kerstsfeertje!
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nelleke,
    Wat mooi uw poppenkerststal zo lief en teder! En de leuke kerstdecoratie-ideetjes! Nu is het de leukste periode van het jaar om creatief bezig te zijn.
    Lieve poppegroetjes,
    Christelle.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat zijn je kerstballen weer mooi !!!!!!!
    Je zou wel les kunnen geven.
    Ik vind het ook heel fijn dat je ons vanalles leert bedank daarvoor.
    Ik heb je tas ook gemaakt en heb ze voor mijn kerstraam gezet ik ga ze ook op mijn blog zetten maar moet nog foto's maken.
    Fijn weekend.
    Lieve groetjes Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat zijn de kerstballen mooi geworden!!
    Hoe kom je op het idee!

    Fijn weekend!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dag lieve Nelleke

    Ik voel me gelijk n beetje schuldig bij het lezen van je verhaal hierboven :-(.Ik had van de week al even op n reactie van jou gereageert en ik hoop dat je dat gelezen hebt...het ontbreekt me momenteel echt aan tijd om Blogs bij langs te gaan.Maar ik waardeer zo enorm dat er op mn werk gereageert word en ja uiteraard zou jij dat ook leuk vinden.Daarom beloof ik dat ik je vanaf Januari elke dag kom stalken met berichtjes :-))

    Wat het bloggen betreft met mensen die dezelfde passie hebben....dat zie je ook bij Free Printebales hoor.Mensen zijn gewoon bang denk ik,dat ze hun werk mee nemen of zo.
    En dat gebeurt ook....zo word er ook werk van mij "ietsje bewerkt" en dan verkocht.Heel jammer,want ik doe dit juist voor de mensen die dure foto's of dergelijke niet kunnen betalen....Dit even als reactie op je schrijven,en ik zou zeggen,ga gewoon lekker door met wat je doet,want die Kerstballen zijn ècht SUPER !!! Zelf knutsel ik ook graag,maar ook hiervoor weinig tijd dit jaar,Maar deze ballen houdt ik er zeker in voor volgend jaar.

    En even op je vraag op mijn Blog...uiteraard mag je werk gebruiken,want het zijn Freebees,wat ik plaats op mn Blog,en ik vind het juist leuk om te zien wat mensen er van maken.
    Er zijn al een aantal mensen die iets van mn werk gemaakt hebben en ik zal daar dan ook zeker aandacht aan besteden op mn Blog.Een link mag,maar hoeft niet pèrse hoor.Alleen als je afbeeldingen gebruikt in Layout's

    Zo heb ik mn schade inmiddels alweer een beetje in gehaald???Hihi

    Ik vind joyw lieve berichtjes heel fijn om te lezen,dank daarvoor.
    En nu ben ik n paar daagjes weg,maar vanaf dinsdag weer nieuwe dingetjes op mn Blog hoor.

    Fijn weekend meid

    Vriendelijke groetjes,
    Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hai lieverd, wat is het weer allemaal mooi bij je. Ik kijk altijd als eerste naar je banner, en was net ook weer verrukt. Die fantasie van jou houdt maar niet op he ....
    Tja, ik ben wel een poppenliefhebster maar niet echt een poppenmaakster, al heb ik het wel gedaan in de periode van die porseleinen poppenkopjes enzo. Nooit vond ik ze echt mooi eigenlijk maar wat denk je ... vd week heb ik zelfdrogende klei gekocht en een piepschuimbal. Dus ja, zéker na het leze van je laatste post ... vanavond ga ik een poppenhoofdje PROBEREN te maken. Ik zal je geen tips kunnen geven vrees ik, jij bent veel verder dan ik, maar als het allemaal wat lijkt ga ik zeker foto's laten zien. Verder heb ik het momenteel gewoon heel heel heel erg druk, 4 dg pw in Den Haag voor 6 honden zorgen, en zo nog wat meer. Ben dan best moe en in het weekend uiteraard even de mams helpen met eea. Maarrrrrrrr vanavond ben ik thuis én vrij, en morgen ook!!! Dus wie weet.
    Liefs en gewoon lekker doorgaan!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.