zondag 20 januari 2013

TUTORIAL:HARTJESDOZEN










Hallo allemaal,

Een beetje stil van mijn kant, even geen posten en geen reacties, tijdelijk. Soms is het gewoon  het beste om wat gas terug te nemen. Zo wil ik dat nog een poosje blijven doen,.... maar een hartjes-item, kan ik niet laten wachten natuurlijk, i.v.m. de naderende Valentijn. Niet alleen voor valentijn maar ook leuk voor "'zomaar" als kadootje, of voor jezelf.
Het idee is van twee jaar geleden en had ik als tutorial vorig jaar op mijn oude blog gezet. Hartjes raken nooit uit de tijd  (gelukkig niet zeg)  ik zet die tutorial er vandaag weer op.
Eerst wat foto`s van de dozen, die ik toen had  gemaakt...
























Deze doos is een blik van dove. aan de onderkant heb ik een oude gehaakte rand gelijmt. De bovenkant is beplakt met een gehaakte kleedje,daarbovenop een kant en klaar genaaid hartje met in de midden een afbeelding van duifjes. Deze heb ik op canvas uitgeprint.Met het lijmpistool, het hartje op de doos geplakt, daarover een stukje gordijntule gelegd,die ik in de midden open heb geknipt, zodat de afbeelding weer zichtbaar word. Het gordijntule is zo breed dat het over het hartje hangt, deze plak ik vast op de doos,Om die naad niet te zien,die is ontstaan,plak ik er nog een extra stukje kant tegen aan. Op het gordijntule plak ik nog mooie kraaltjes.Op de bovenste foto`s heb ik dezelfde doos gebruikt maar met een nieuwe afbeelding (van het blog van Janet)






















































































































Benodigdheden: Hartjes-dozen, blik, hout of karton,  lijmpistool of goede stoflijm, stukjes stof, kantjes, bandjes, lint , mooie afbeeldingen, stukje schuimrubber, schaar ,  hobbyverf,  pareltjes of ander decoratie materiaal.  Zelf koop ik
regelmatig bij de kringloop hartjes dozen.

Van dove is er een mooi blik formaat , die heb ik gebruikt bij de bovenste foto`s...bij geluk had ik er twee gevonden! Verf ze met een hobbyverf in de kleur die je wilt,  laat goed drogen.  Je kunt er voor kiezen om een hartje van stof te naaien, dit op te vullen met vulling,  dit geheel op het hartjes doosje te plakken met lijmpistool.(zoals de eerste foto`s) Je kunt ook een stukje schuimrubber nemen, dit op het doosje plakken, daaroverheen stof plakken(goed rondom het hart plakken)  de randen afknippen. Rondom de stof kun je b.v. een kantje plakken,of een stukje van een gehaakt kleedje, In het midden kan je een afbeelding plakken, die je op canvas  hebt uitgeprint, vooral iets in de vorm van een hartje staat er heel mooi op, Kijk voor info voor canvas hier.
De onderkant van de doos kun je ook leuk afwerken met stof, kant, band enz. zie de voorbeelden. Op het stof kun je als extra detail nog wat pareltjes plakken, of kleine hartjes, enz enz.  Net wat je zelf leuk vindt.












Met kanten kleedjes maak je het extra romantisch.












Zachte stoffen zoals vilt,vlies en wol staan extra mooi.

































een andere variant is om op stof een tekst te sjabloneren, dit heb ik gedaan met een watervaste stift. De bewerking is verder hetzelfde als de doos met het schuimrubber(met  vulling).

















Een laatste tip: Janet heeft erg mooie afbeeldingen op haar blog met romantische hartjes,daar heb ik deze zelf ook vandaan.
klik hier voor haar blog




Dit was het voor nu, Iemand vroeg me via de mail nog een keer de tissue-bankjes te herhalen, ik ben op zoek naar die foto`s,als ik alles bij elkaar heb,dan komt die er ook weer op.

Graag wil ik iedereen bedanken voor de ontzettend lieve reacties op ons fotoboek. Wil en Ella bedanken jullie ook voor de complimenten.Ook de lieve mailtjes van anonieme volgers zijn hartverwarmend! Op dit moment volg ik nagenoeg geen blogs en ook geen reacties voorlopig...eerst weer herstellen dan komt alles weer goed.

heel veel liefs en succes met de dozen,bij vragen kun je me altijd mailen.

Lieve groetjes



Nelleke

25 opmerkingen:

  1. SUPER_GEWELDIG_FANTASTISCH mooi zijn jouw HARTEN Nelleke ik heb heel erg genoten, fijn dat je dit met ons wilt delen je bent een kanjer.
    Liefs Ghea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Héél mooi die hartjes doosjes, heb er nog ergens ééntje staan en ga er ook eens werk van maken.
    Tot gauw Nelleke!
    Liefs Christelle.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. PRACHTIGE harten Nelleke, neem je tijd.
    Lieve groet Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi, bedankt voor deze post ik heb vorig jaar voor moederdag zo'n Dove hartenblik gekregen ;-) heel leuk idee.

    Ik wens je alle goeds en sterkte/succes ik kijk weer uit naar de volgende post van je, misschien weer zo'n heerlijk verhaal/belevenis van je Wildebrasjes...

    lieve groetjes

    Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lieve Nelleke,,het beste hoor,en wat een mooie hartjes, je hebt er je hart en ziel in gelegd.

    tot gauw greet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kære Nellike, jeg håber vi hører fra dig igen når du får overskud og lyst, men tusind tak for ideen til de skønne hjerter, dem med nålepude oven på er geniale, for man kan jo så have tråd, fingerbøl og nåle nede i hjertet, og så elsker jeg hvide blonder. knus morkaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooh wat zijn ze prachtig Nelleke.
    Ik zag gisteren bij de Xenos ook onbewerkte hartendoosjes liggen en nu na het zien van jouw mooie doosjes geloof ik toch dat ik even terug moet.
    Nelleke neem lekker de tijd om te herstellen hoor...wij zijn er nog als je terug komt hihi.

    Liefs,Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dine hjerter er vidunderlige, særlig dem med nålepude op låget, jeg elsker hvide blonder. knus morkaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat prachtig al die hartendoosjes Nelleke. Ik hoop dat weer snel hersteld meis. Ik mis je mooie verhaaltjes nu al. Maar nu eerst aan je zelf denken hoor.
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kære Nellike, tak for din søde hilsen, jeg har gentaget mig selv her på din blog fordi det ser ud, her hos mig, som om min kommentar ikke går igennem, men det har den da heldigvis gjort, lev vel, knus morkaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je harten dozen zijn schitterend, ik heb er ook in het verleden zat gemaakt van papier !
    Maar met stof zijn ze prachtiggg !

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Nelleke, wat prachtige hartjes, ze zien er allemaal zooo lief uit, ik zou niet kunnen kiezen:)
    Lieve Nelleke hopenlijk tot gauw, wij wachten wel !!

    Liefs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige hartendoosjes zijn dat, erg mooi gemaakt.
    Wat een prachtige foto's maakje, super!
    Steeds als ik je blog bezoek moet ik ook even naar Youp kijken, ons hondje missen we ook nog steeds na 2 jaar en als ik daar aan denk vaak nog tranen. Weet hoe je je voelt!
    Groetjes van Bregit

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige romantische hartjes, harten Nelleke.Rust maar eens lekker uit, het moet geen verplichting worden allemaal. En soms is het ook echt niet bij te houden allemaal,mooie dingen maken en dan ook nog eens bloggen, het lijkt soms wel aangenomen werk, haha. Fijne tijd hoor!

    Liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. He wat jammer nou dat het niet zo goed gaat. Doe maar even rustig aan hoor, en ik hoop dat je je draai weer snel kunt vinden.
    We houden wel contact via de mail oké?
    sterkte
    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Nelleke

    Pfffff ik ben er gewoon stil van...wat mooooi !!!
    Ik ga er van de week eens even goed voor zitten om dit te bestuderen....want tuurlijk ga ik me hierin verdiepen,ik wil nog meer van die mooie dozen.

    En het Bloggen...niet zo druk over maken...eerst het lichaam,dan pas Blogspot.

    Denk aan jezelf.

    Liefs Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Nelleke,

    Wat een gave doosjes zeg!! Een heel goed idee om dit te gaan maken!! Bedankt voor de tip en werkwijze!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh wat een schiterende doosje en wat fijn Nelleke dat je dit met ons wilt delen. Heel erg lief
    Ikga er zeker een maken en met een foto van janet prachtig.
    Nelleke, ik sluit mij bij Janet aan Denk wel aan jezelf
    Groetjes Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige romantische harten.
    Ik geniet nog na van je prachtige boeken. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat ontzettend mooi Nelleke! Ze zijn allemaal even mooi. Het speldenkussenhart ga ik een keer maken! Heel erg leuk dat je dit zomaar met iedereen deelt!!
    Heel veel sterkte hoor, ik denk aan je!

    Liefs from me Elizabeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ware kunstwerkjes weer, Nelleke! Prachtig gemaakt! Maar laat dat maar aan jou over....je bent ook zoooo creatief!
    Doe rustig aan en tot gauwkes!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  22. mooi allemaal,maar hoe is het nou met jou,,even je hoofd leegmaken is altijd goed.tot gauw hoor greet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtige harten en wat een ideeën heb je toch allemaal! Super. wat een creativiteit!

    En nu maar lekker rustig aan, dan komt het vast weer goed!

    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Nelleke

    Ik heb met veel plezier en bewondering je mooie blog gelezen en genoten. Wat maak jij verschrikkelijke mooie creaties zeg, daar kan ik zo van genieten. Duidelijke uitleg erbij, mooie foto's, echt even wegdromen. De poppen zijn fantastisch, wat grappig dat er eentje Gonneke heet, zo heet de oudste van mijn 3 dochters ook
    Fijne zondag, ik heb begrepen dat je niet fit bent dus ik wens je heel veel sterkte en beterschap.
    liefs Hanny
    http://tierelantijntjes.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Nelleke,

    Hier gaat het bloggen ook op een lager pitje hoor, wat meer andere dingen aan je hoofd en nog wat tijd voor jezelf nodig en dan is het slim om wat gas terug te nemen!
    Heel erg mooi deze verschillende hartendoosjes!
    Heerlijk romantisch met die plaatjes maar ook een leuk idee om ze als speldenkussen te gebruiken.
    Ik zoek nog steeds de langere spelden waarvan je mooie stickpins kunt maken, in tuincentra hier in de buurt hebben ze ze niet, zoek maar weer verder.
    Ik hoop dat alles oke gaat met jullie en heb weer genoten van je mooie fototutorial!
    Fijne dag nog
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.