donderdag 14 februari 2013

VANDAAG IS ROOD....................








Lieve mensen,

Vandaag is rood, rood de kleur van de liefde! Er zullen weer veel rode rozen verkocht zijn...






Mooie rode rozen...wie weet krijg jij er vandaag wel èèn..of zelfs een hele bos...van een stille aanbidder...of van je eigen lief.




Zelf hou ik het vandaag op een bosje...rode emaille pannetjes...gescoord gisteren bij de kringloop. Kleuren zijn iets heel persoonlijks. Wij hebben veel wit en natuurtinten in huis, de hartjesdozen in de vorige post, zeggen al iets over persoonlijke kleur, de meeste vonden de witte het mooist, ikzelf ook! Maar door de kou van de winter heb ik af en toe behoefte aan een kleur. De kleur rood is de warmste, in plaats van een bos rode rozen.....

(een bossie een bossie rode rozen...ken je dat nummer?? dat zingt Alex, ik ken hem persoonlijk...een heel aardige jongen) ...maar daar had ik het niet over. .... koop ik emaille rode pannetjes..en twee theepotjes..gewoon omdat het zo ouderwets gezellig is!




































Ze komen in het open kastje naast de schouw van het fornuis.De pannetjes links lijken te dansen van geluk op hun nieuwe plekje. van wie zouden deze pannetjes geweest zijn?? Misschien van iemand die eerst rode spulletjes verzamelde? Of een oud dametje?? Misschien ziet de vorige eigenaar ineens zijn/haar oude pannetjes op dit blog staan...nou in dat geval: een dikke....



kus, voor het brengen van deze pannetjes naar de kringloop.Ik ben er blij mee.




























Rood... de kleur van de wangentjes van pop Käthe.
 Rood,
zeg maar: rode oortjes..... bij het kijken van de film: de hel van 1963...een film waar de  echte mannen....van de jongens gescheiden worden....mijn rode oortjes zijn te danken aan de acteur Chris Zegers,


zucht......








Krijg bij het kijken van zòn film ineens trek in tomatensoep,
heerlijk warm, pittig en vooral: ROOD!








Rood,..de kleur van een heerlijk frisse appel...














Rood...een valentijnskaart met rode rozen...gekregen op het blog van Janet.





Rood...de kleur van kleine schoentjes (nageschilderd in 2005,van-
af een ansichtkaart)









Rood...de kleur van de liefde, bedoeld voor iedereen,
allemaal een hele warme valentijsdag.



lieve groetjes


Nelleke

22 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig blogje heb je gemaakt. Het springt er helemaal uit vandaag want van jou zijn we die kleuren niet gewend.
    Dat jij die schoentjes zelf gemaakt hebt vind ik zooo knap.
    Een blogje om van te genieten op deze, voor mij tenminste, wel heel vroege dag.
    Liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een schattige rode pannetjes en koffiepotjes
    ze staan ook erg mooi in dat rek
    hier geen rood vandaag want heb geen Valentijn
    groetjes
    Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je leuke rode emaille spulletjes gescoord, Nelleke! Helemaal mijn kleur....wij hebben zelfs een rode keuken!
    Fijne Valentijnsdag!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi Nelleke, wat een heerlijke rode post en wat een leuke pannentjes en kannetjes het staat heel leuk zo bij het al dat wit.

    Ik word er helemaal vrolijk van...

    Fijne Valentijnsdag,

    lieve groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezellige post Nelleke, mooi rood is niet lelijk zoals wij dat hier zeggen. E ik ben gek op rood, mooie warme kleur, en je pannetjes wat een bofbips je was er dus op het juiste moment ze stonden al op je te wachten. Geniet van deze dag, hier grijs, en weer sneeuw voorspelt en zo ziet het eruit ook dat het elk moment kan gaan sneeuwen. Ik blijf maar lekker binnen. Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lieve rode Valentijnspost Nelleke.
    Wat heb je ook een mooi setje gescoord en het steekt prachtig af in al het wit..staat heel mooi.
    Hè! ik word helemaal warm van al die mooie rode kleuren...(of komt het nou door Chris zegers? haha).
    Ik wens jou ook een hele mooie liefdevolle Valentijnsdag toe...

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Nelleke.
    Ik word er helemaal warm van,van al dat rood. Gezellig die pannetjes. Dat doet echt knus aan.
    Knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Staat mooi in je witte keuken Nelleke. En ik vind de spreuk op je krijtbord ook leuk in de keuken. Grappig al die rode spulletjes die voorbij komen. Jij ook een fijne valentijnsdag. Wij doen er hier ook niks aan. Vind het eerlijk gezegd ook meer iets voor als iemand een stille liefde heeft. Ze weten hier best wel dat ik van ze hou.
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ha lieve nelleke , wat een warme en mooie post , zo met al dat rood. Wat staat het gezellig zo bij elkaar in je keuken. Dat heb je dat knap geschilderd die rode schoentjes !! OOOHHH dan dat lieve koppie erbij van Käthe. Hoop voor jou ook een fijne Valentijnsdag samen met je lief.
    Lieve groeten....Jowilleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk bericht en wat een schitterende pannetjes. Wat staan ze vrolijk en het ziet er zo gezellig uit. Leuk dat dit van iemand is geweest die ze niet meer hoeft en jij er nu zo blij mee bent. Ik ga ook af en toe naar de Kringloop, gewoon lekker rondneuzen. Als we weer spullen hebben die weggebracht moeten worden heeft hij liever niet dat ik mee ga. Hij zegt: je komt met meer terug als wat we wegbrengen.........lol. Het valt nogal mee hoor maar het is zo leuk om een nieuw leven te geven aan bijvoorbeeld een spiegel door hem in een andere kleur te schilderen.
    Rood, daar heb ik helemaal niets mee, bij mij is alles rose, maar als ik het zo zie staan, een hart, schoentjes en noem maar op, tja, dan is het toch echt de kleur van de liefde!
    Fijne dag, liefs Hanny♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahah wát een prachtige post lieve Nelleke :-)
    Helemaal jij ...
    Een mens voelt nog romantiek voor een paar oude pannetjes hihi Een hele mooie verzameling heb je gescoord.
    Rood de kleur van de Liefde. Happy Valentine X
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie rode emaille spulletjes!
    Je geschilderde schoentjes vind ik zo mooi!
    Jij ook een Happy Valentine!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een gezellig log Nelleke!
    Ik vind die rode emaille pannetjes en potjes wel heel mooi, ook zoals je ze neergezet hebt.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat staat dat gezellig zeg die rode pannetjes .Je krijgt zo meteen een heel andere sfeer vind ik en dat door een paar pannetjes Hahhahaha rode oortjes van Chris owjeee L niet jaloers?Ik ben pastasaus aan het maken van verse tomaten, voor morgen ook rood hier vandaag dus hihihihi.
    groetjesssssssss


    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. voor jou en je lief een hele fijne valentijnsdag .... xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk die rode pannetjes, zo zagen onze pannen er voor het eerst ook uit! Alles in boerenbont en rode pannen en rode gordijntjes met witte poppetjes, ik weet het nog goed,maar al heel lang geleden.Net zo lang als onze liefde bestaat,

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een gezellige post Nelleke.
    daar wordt een mens vrolijk van en de pannetjes zijn erg leuk en staan super in je keukenkastje.
    je huis straalt sfeer uit meisje en geniet van al het moois om je heen.
    ik heb van deze post in ieder geval genoten.
    liefs en X van An

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Nelleke,
    Wat staan ze leuk in je keuken die pannetjes! Een heerlijke post om naar te kijken, jij kan alles ook zo mooi verwoorden, daar heb ik zo een bewondering voor.
    Liefs,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ben ik verwondert dat ik bij jou in de keuken ineens rood tegen kwam. Het staat prachtig maar ik ben dan ook een fan van rood in de keuken dat weet je wel hé.
    Je hebt er weer een mooie post van gemaakt!!!!!
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een prachtige warme post Nelleke!
    Van rood word je inderdaadwarm van binnen.
    Mooi je pannetjes, ze staan daar ook prachtig in je keuken.
    Leuk ook alle rode dingen die je bij elkaar gezocht hebt , weer een heerlijk lange fotopost!
    Het mooist zijn toch wel derode wangetjes van de poppen hoor!
    Fijn weekend
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Nelleke,

    Ik ben dol op rood en emaille dus heb extra genoten van je mooie post.

    Fijn weekend en groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een nostalgische herinneringen komen er boven als ik die rode pannetjes zie. De eerste pannen van mijn ouders waren ook mooie rode geemaileerde pannen met de koffie,suiker en theebussen en het zand,zeep en sodarekje. Alles was rood. Helaas is er niets meer van over dan alleen de warme herinneringen.
    Die schoentjes, wat mooi geschilderd Nelleke!! Onze kinderen hebben ook van zulke schoentjes gedragen, donkerblauw. Gelukkig bewaard.
    Je hebt het weer mooi bij elkaar gezocht Nelleke!

    Warme groet,
    Elizabeth



    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.