zondag 24 maart 2013

ALTERNATIEF RAAMSCHERM EN EEN MEMOBOARD

                                         Hallo mensen,

Gisteren liep ik bij een kringloopbezoekje 2 grote fotolijsten(zonder lijst, dus alleen glas) tegen het lijf. .Al een poosje heb ik het idee om iets van een soort voorzetraampje te maken met vitrage.
Dus ......ik heb ze beide gekocht. ze zijn 60 bij 80 cm. Het plan is om het vitrage  (Ikia) tegen het glas aan te plakken en het geheel zo tegen het keuken of gangraam te zetten.

Eerst leg ik het glas op de vitrage en teken het na met stift,  daarna knip ik het uit. Met transparante lijm, lijm ik de randen van het glas rondom goed in, de vitrage leg ik erop en druk het goed aan. Met fijn kant werk ik de rand af(ook goed met lijm ingesmeerd) Klaar is het voorzetraam.

Het  andere fotolijstraam beplak ik  met dezelfde  vitrage.
Tussen de stukjes waar ik er met een haakje (kersballenhaakjes) tussen pas,.... hang ik de haakjes eraan. Aan die haakjes komen mooie foto`s, .....kantjes,..... herinneringen.


Nieuwschierig???...Kijk zelf dan even....





Van binnen naar buiten gezien










                           Van buiten naar binnen gezien.































 































Bedankt voor je bezoekje,

                                      tot de volgende keer,

                                                   Liefs

                                                 Nelleke



16 opmerkingen:

  1. Nou, nou, nou, wat weer bijzonder!!!
    met de spulletjes is mooi, maar zonder ook hoor. Echt! Hoe kom je er toch op?
    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Nelleke wat heb je weer iets bijzonders gemaakt zo mooi en heel lief om van binnen en van buiten te zien...

    lieve groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hou zeg je gaat weer als een trein met je posten hahaahaha van bééééé naar raam werk.... Niet dat ik klaag hoor ik vind het super dat ik altijd naar je mooie foto's kan kijken ... het is een super idee ik ga deze even goed onthouden voor mijn raam aan de straat kant.... hier lopen de mensen altijd langs mijn raam , en dit haalt toch een beetje prive terug.... top plan ... xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Okè ik krijg ineens 2 reactieschermen??

    Dag Nelleke

    Wat weer een fantastisch idee
    Ik wil ook nog steeds wat met mijn ramen (joekels),dus wie weet ga ik hier mee aan de slag.
    Maar dan hoor je t natuurlijk.

    Heel erg mooi

    Liefs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldig idee!!
    De voorzetraampjes vind ik echt super bedacht en daar zou ik hier ook wel raad mee weten.
    Je ziet inderdaad overal wat in! zelfs van een stukje glas weet je nog iets bijzonders te maken.
    En het memobord vind ik net zo geweldig..wat staat dat lief zo met dat kant en die oude foto`s en kaarten.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Nelleke,
    Oooh wat een leuke voorzetramen zijn dit..ziet er erg mooi uit en je memobord is ook super en al die leuke dingen die er op zitten, maken het helemaal af..liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super weer.
    Erg leuk bedacht en ook nog functioneel.
    Fijne avond nog.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jemig meis ik sta toch iedere keer weer versteld wat voor mooie dingen je steeds maakt! Ik vind die voorzetraampjes echt super gaaf. Mocht ik nog eens een stuk oud glas vinden bij de kringloop dan die is die mooi voor mij, hihihi. En dat memobord is ook echt heel mooi. Weer een prachtige post Nelleke!
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk gedaan Nelleke.Ik vind het erg leuk uitzien!
    Ik had een beetje het zelfde idee,maar dan met een echt raamhor. Ik heb het vast in de grondverf staan. Ook ik heb er een kanten gordijn van de Ikea voor. Ik kwam op het idee, toen ik laatst de gordijnen voor in onze erker gemaakt heb.
    Toevallig??

    Fijne week.

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat gezellig Nelleke deze romantische raamhorren en een mooi memorybord. Je weet me iedere keer weer te verrassen.

    Groetjes Xanadra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oohh Nelleke wat weer een grandioos idee
    Ik kom tijd te kort Hihi
    Liefs Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. goede morgen Nelleke , wat een superleuk idee. En mooie foto's van binnen naar buiten en van buiten naar binnen kijken. Ook nog een memobord gemaakt. Joh , je gaat als een speer ! Maar heerlijk om dat alles te kunnen zien op je blog.
    Lieve groeten....Jowilleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Nelleke,

    OOOOhh wat heb je nou weer gemaakt!!
    Wat ziet het er mooi uit!
    Het ziet er zonder foto's al zo mooi uit maar met de foto's is het zó lieflijk.
    G e w e l d i g wat een ideeen!

    Warme groet,

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hoi Nelleke.
    wat een gaaf idee zeg en hoe kom je er toch steeds op.
    ook je memoblok is super gaaf en wat staat alles gezellig.
    liefs van An

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ooohhh wat is dit weer een leuk idee. En wat staat dat leuk zo boven je bank.
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk idee! Zelf heb ik nog een lijst staan (zonder glas), misschien ook wel geschikt voor zoiets...

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.