vrijdag 8 maart 2013

ÈÈN LAMMETJE OVER DE DAM...........





                               Goedemorgen beste mensen,

Twee posten terug had ik het over een lammetje maken...Van Ella mocht ik zolang die van haar (van steiff) lenen om het te bestuderen.Ik vond het te moeilijk om het zomaar na te maken en vond bij toeval een patroon van precies zòn schaapje op de poppenbeurs in de Leeuwenhorst. Ik kocht het bij de kraam van Tierenlantijntje, die heeft enorm leuke beren en ander knuffelmateriaal, te koop. Daar  heb ik een pakketje van een Lammetje gekocht en ook een beer, daar ben ik nog mee bezig.

Maar het lammetje is inmiddels klaar....natuurlijk volgen er nog meer lammetjes...maar graag laat ik de eerste even zien hier. Van een lieve anonieme volgster kreeg ik ook nog eens een patroontje van een wat kleiner lammetje..die ligt inmiddels ook al klaar om in elkaar gezet te worden.






Het lammetje van Ella, al een heel oud beestje...dit zijn de mooiste....



Hier lammetje "Maartje" zoals ze in het pakket genoemd word.












Maartje bij het schaap: Mevr. Tijsterman, het schaap zonder poten maar met wieltjes, die ik vorig jaar heb gemaakt.







Bèhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!










Dieren zijn dol op mensen, en mensen op dieren. Knuffels zijn gek op poppen en poppen zijn ook gek op knuffels.













Hier nog een heel klein oud lammetje...daar ben ik heel zuinig op, het heeft nog maar èèn oogje..het arme schaap....








Nu er alvast een lammetje over de dam is(een zelfgemaakte) volgen er nog veel meer...word vervolgd!




lieve groetjes en een heeeeeeeel goed weekend
voor iedereen.

31 opmerkingen:

  1. Hoi Nelleke.
    Wat een mooie foto,s. Ik geniet altijd van je foto,s,omdat ze zo heerlijk nostalgisch zijn. Ik ben helemaal gek van beren. Ik heb er een paar honderd.
    Dikke knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke schaapjes allemaal. Jouw eerste lammetje is ook erg lief geworden. Veel plezier met het maken van nog meer lammetjes en de beer.

    Groeten Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik kan alleen maar zeggen...AAAHHHHHH...wat lief allemaal....
    voor jou ook een heel fijn weekend!!

    groetjes manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat toch weer leuk wat ben je toch een creatieve bezige bij.
    Zit je wel eens niets te doen?(ha, ha) leuk hoor zo,lekker bezig zijn, ik vind je lammetje schattig. Fijne dag vandaag hier grijs en koud weg voorjaar, het was van korte duur maar ja het is ook nog maar maart he.
    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh wat super super cute!!
    Je lammetje is echt goed gelukt..
    En het schaap op wieltjes is ook een scheet zeg.
    Het is zo`n lief tafereeltje met al je poppen en knuffeltjes bij elkaar.
    Ben benieuwd naar de rest van de schaapjes en lammetjes die gaan volgen.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi beestje Nelleke!!!!! Ik hoor hem al mekkeren..... het grote schaap op wieltjes is ook leuk, heet ze mevr. Tijsterman? Hoe kom je daar nou weer op? Een heel gezellig weekend met allen die lief zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is ze mooi Nelleke!!!!! Ik hoor haar al mekkeren...... Het grote schaap op wieltjes is ook leuk! Heet ze mevr. Tijsterman? Hoe kom je daar nou weer op? Alvast een heel gezellig weekend met allen die je lief zijn. Lieve groet, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. OOO wat is dit toch mooi, een leuk verhaal en prachtige lammetjes. Het lammetje wat je gemaakt hebt is supermooi, zo lief. Hier hou ik wel van, zo schattig.
    liefs Hanny♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Och... wat lief Nelleke. Wat heb je dat mooi gemaakt en het verhaaltje er bij, Wat kun jij dat goed zeg.Super
    Liefs Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach wat een lief lammetje is dat Nelleke. zo krijg je nog meer zin in de lente. En weet je hier ging het licht buiten aan, Ja echt de ZON komt hier door! Ben benieuwd naar je andere lammetjes die nog gaan volgen meis. Jij ook een heel fijn weekend! lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ooohh wat leuk weer...schattig die ploezige diertjes die je gemaakt hebt...en je schaap van vorig jaar vind ik ook nog steeds super..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een lieverd.
    Ik ben zelf ook in de ban van schaapjes maken.
    Ook voor jou een fijn weekend.
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve lammetjes Nelleke, die ene oude is erg mooi, de ogen zijn mooi. En die jij gemaakt hebt is ook mooi zacht.Lijkt me best lastig om te maken. Die dikkerd is lachen op de vensterbank, haha.
    Wij hadden vroeger lammetjes van roomboter thuis met de Pasen.Jij ook?

    Fijn weekend,

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi hoi, wat een lieve lammetjes zowel de nieuw gemaakte als de oudjes tja oudjes hebben een verhaal maar de nieuwe heeft een super lief koppie en die krijgt vanzelf een verhaal ;-)...

    Wat heb je toch geweldige mooie poppen Nelleke...

    lieve groetjes en fijn weekend,
    Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ziet dit er gezellig uit. Iets in mij roept ineens dat wil ik ook!!
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  16. liebe Nelleke,
    du hast sehr schöne Puppen, es ist eine alte Puppe I von der Käthe Kruse, mit gemalten Haaren, sehr, sehr schön.........

    so ein weißes Lämmchen mit Glocke hat auch die Puppe der "Hemdenmatz" von Käthe Kruse,

    viele Grüße in die schöne Welt der Puppen und Träume......

    liebe Grüße von Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hahahahaha béééééée''ee'..... wat een lieverd heb je weer gemaakt... zoooo leuk... en schaap op wielen die herken ik nog dat is zeker een mooierd... heerlijk al die knuffels bij elkaar daar word je toch blij van ... xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hej Nelleke, het is lammertijd en dat is te zien, geweldig mooi lammetje is er geboren. De andere zijn ook schattig. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een schatjes zo bij elkaar!
    Ik ben ook dol op schaapjes en lammetjes en zou er graag in het echt een paar hebben....

    fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Elizabeth,

    In het echt zijn ze zo leukkkk!!! maar ook lammetjes worden groot hetzelfde als biggetjes...enz..hihi..

    Bedankt voor je reactie...en ook alle andere reacties.


    fijn weekend allemaal,

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Nelleke,

    Ik ga helemaal uit mijn dak!!! Ik ben echt helemaal weg van lammetjes maar wat heb je dat mooi gemaakt!!! Ben er weg van!!! En al die andere mooie kinderen natuurlijk ook!! Geniet van je mooie kudde!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ohh wat schattig.bij jou is het lekker lente!Mooi hoor:)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Erg leuk en weer super mooi gemaakt.
    Knap hoor.
    De foto.s zijn heel mooi.
    Heerlijk om weer even al dat moois te zien.
    Fijn weekend.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh , wat een schatje Nelleke!En zo mooi gemaakt. Groetjes van Monie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dag lieve Nelleke, hier ben ik hoor,jaa want dit vind ik zo lief hé maar dat weet je wel..
    Ohhhhhh die lammetjes zijn zoooooooo leuk !! heerlijk voorjaar !!!
    En het schaap op wieltjes....als die nu jonkies krijgt hé Nelleke...mag ik dan eentje ?? vind 'm prachtig !!
    Ohh je mag ook wel zo'n schattige beer voor mij maken hoor..ik hou niet meer op.. als het aan mij ligt heb je nog veel werk hoor,ik vind het zo leif allemaal !!
    Geniet ervan meis !!!

    liefssssssssss

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat leuk allemaal en wat mooi gemaakt...Ik heb een vriendin die verzamelt schaapjes, ze wordt gek als ik haar dit laat zien hihi....fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ppppssssstttt ik heb er naar aanleiding van dit postje ook eentje besteld bij hun...zo'n zelfmaak pakketje dan ...voor ons eerste kleinkind...leuk he, kan niet wachten tot ik er aan kan beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Nelleke, wat word het daar een leuke beestenboel bij jou, zoooo.... leuk je lammetje! En hoe zitten ze daar allemaal lekker dicht bij elkaar te keuvelen. Weer zo een prachtplaatje om naar te kijken.
    Fijne zondag,
    Christelle.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lieve Nelleke, wat schattig al die lammetjes, daar komen echte voorjaars gevoelens op zetten :)
    Ze zijn zoooo mooi gemaakt, ben eens heel benieuwd hoeveel er nog volgen !
    Voor jou een fijne nieuwe week !!

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo Nelleke,
    wat een schattig lammetje hebt je gemaakt! En de versierde paaseieren zijn ook prachtig.
    Ik geniet heel erg van jouw mmooie blog en hoop nog veel van jou te zien.
    Groetjes,
    Ernestine

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Och ik had dit schattige lammetjesverhaal gemist!
    Wat een dotjes zo samen met die poppen en wat is het ook mooi als ze er zo oud uit zien!
    Ik ga even door naar je laatste post
    Bye

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.