zaterdag 2 maart 2013

GASTEN OP BEZOEK

                                         Hallo Allemaal,

Hoe gaat het met jullie? Hoe het met mij gaat vertel ik hier in het kort.Te beginnen met een week geleden, ook op Zaterdag,...ik kreeg die dag bezoek, van  verschillende gasten. De eerste gasten...(het allerleukste van die dag), waren Cisca en haar man, Cisca is van het leuke blog: Het lieve hemeltje,klik hier misschien ken je het al, en anders: is het gelijk een mooie gelegenheid om eens te gaan kijken op haar blog. Ze verzameld hele mooie poppen,maakt daar leuke verhaaltjes van en heeft een poos geleden een naaimachien aangeschaft. Ze naait daarop ontzettend mooie beren,poppenjurkjes enz. Heel knap voor iemand die daarvoor nog nooit achter de naaimachien heeft gezeten.
Het was echt een leuke dag, die omvloog. We hebben veel overeenkomsten dus ook gesprekstof genoeg.Cisca nam iets heel leuks voor me mee...Iets wat ze zelf in elkaar heeft gefròbeld! Een glazen stolpje met daarin een fairy! Ik ben er heel blij mee en laat het hier even zien.

De andere gast van vorige week kwam onuitgenodigd hier binnen zetten, heel brutaal en grof!  Het was meneer Griep! Meneer Griep schijnt het hier nogal gezellig te vinden...want hij is er nog steeds,  heeft inmiddels ook manlief uitgeschakeld. We zijn heel erg boos op hem,omdat het een kwelling is. We proberen hem te verjagen met sinasappels,kippensoep,antigriepine,.... maar tot nu toe nog niet het gewenste resultaat. Ons huis heeft veel weg van een revalidatiecentrum, met overal kussen,dekens,zakdoeken en toen die opwaren ben ik begonnen met wcrollen. Er zit niets anders op dan af te wachten totdat Meneer Griep het vanzelf zat word en weer oplost!

Dan nu de foto van het glazen stolpje....Er zat ook een heel mooi
Fairy-gedichtje bij.





















Schattig koppie heeft ze hè?







Dit superleuke blikje nam Cisca ook voor ons mee, het zat bomvol chocolade-eitjes....waar die zijn??
Verstopt! Tot de pasen.











Het poesje wat ik voor Cisca heb gemaakt. Ook weer van een stukje deken. Cisca is een heel grote dierenvriend en heeft een paar dagen voor ze hier kwam, èèn van haar lieve poezenkindjes in moeten laten slapen....vandaar dat ik op het idee kwam om een poesje te maken, Maar haar echte valt niet te vervangen en nogmaals lieve Cisca, veel sterkte met het gemis aan je lieve vriendje.Je bezoekje was erg fijn en hopelijk nog eens voor herhaling vatbaar.




















Misschien weet je nog dat deze pop op mijn blog stond, een poosje geleden? Ik heb haar in Den Bosch op de poppenbeurs gekocht, een opknappertje...daar had ze nog een pruikje op, die was helemaal verpulverd, dus die is er al af, nu de rest nog opknappen..
ik hoop morgen...even een beetje afleiding.
Als ze klaar is dan komt ze hier een showtje geven, okè?






Het lijkt wel of Meneer Griep ook in de pop is gaan zitten.....
ze is er niet best aan toe....

voor iedereen die ook zòn ongenode gast thuis heeft zitten:
veel beterschap en voor de rest allemaal:

een heel fijn weekend,

liefs
Nelleke

27 opmerkingen:

  1. Søde påsketing du har at vise os, men jeg hæfter mig nok mest ved den gamle dukke, jeg er også dukkesamler, og har repareret mange gamle dukker, så jeg glæder mig til at se hvordan du for dukkelise restureret og i fin stand igen. knus morkaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je er weer bent Nelleke. En wat een mooie spulletjes heb je van Ciska gehad. Dat heeft ze echt heel mooi gemaakt. Het is fijn dat jullie zo,n leuke dag met elkaar hebben gehad. En dan maak je me aan het lachen meis.... Hahahaa Meneer Griep op visite!!!! Ik zie dat dan gelijk voor me zoiets! Dat jij en Leo met sinasappels aan het gooien zijn, maar hij buigt zich nergens voor en blijft jullie gewoon lastig vallen. Nou hopelijk knapen jullie nu een beetje op dit weekend. En ik ben ook erg benieuwd hoe je pop er uit gaat zien. Moest ik weer lachen hoor.... het lijkt wel of de griep in de pop is gaan zitten, hahahaaa. Jij maakt ze vast weer prachtig Nelleke. Nog een fijn weekend meis. Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo lieve Nelleke,

    Wat grappig om mn fairy weer even bij je terug te zien.
    En ik ben ook heel blij je weer even op het blog te zien, een teken dat je je tenminste ietsje beter voelt.
    Bedankt voor je leuke verhaaltje en je linkje...het is alweer een week geleden, maar er volgen er vast meer.
    Ach en die lieve Goofy heeft ook mn hart gestolen hoor, wat een lieverd is dat toch!
    En de chocolade eitjes? verstopt? of was het Goofy weer? haha.
    Het leuke poesje dat je voor me gemaakt hebt heeft hier een ere plaatsje in huis gekregen hoor.
    Het doet me denken aan die leuke dag en natuurlijk aan onze lieve Garfield.
    Oh en ik ben benieuwd wat je met het popje gaat doen hoor.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als eerste heel veel beterschap...dat mr griep maar ver weg mag zwemmen in de zee ofzo...
    en wat heb je een verschrikkelijk schattig katje gemaakt!!!!!!!!!
    heb je daar een patroon van of maak je dat gewoon uit je hoofd???als je een patroon hebt zou je dat met me willen delen???
    nog maals veel beterschap!!
    lieve groetjes manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gezellig Nelleke zo'n bezoek van een blogvriendin. Ik zit helaas een beetje te ver weg anders had ik je deur platgelopen haha.Wat een originineel cadeau heb je van haar gekregen.En jij een leuk poesje voor haar gemaakt. Sterkte met de griep ook voor de pop!

    Lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Nelleke, wat vervelend die ongenode griep gast voor jullie, ik wens jullie veel beterschap. Wat een lieve kadootjes heb je gekregen.
    Ik hoop dat deze week het zonnetje je een beetje gaat verwarmen hoor.
    Lieve groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bezoek van je vriendin was leuk...helemaal fijn dat jullie zoveel delen en dan ook samen genieten.
    Meneertje griep had thuis moeten blijven....ongenode gasten hoor:)
    De poes die je maakte is erg mooi, wat lief dat je dan zoiets doet, het zal haar goed gedaan hebben.

    Jij succes met poppenkind, maak er iets moois van.

    Een lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O die griep toch, daar ontkomt bijna niemand aan en hij is zo hardnekkig, bah.Wel heel leuk dat je zulke lieve spulletjes gekregen hebt en lekker verwend bent, soms heeft een mens dat gewoon nodig, echt lief van ze.
    Die pop heeft wel heel veel geleden zeg, wat een karwei maar ik ben ervan overtuigd dat jij er wel weer iets moois van kunt maken.
    beterschap, liefs Hanny♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent heerlijk verwend met nog een leuke dAG OP DE KOOP TOE OOK.
    Het poesje wat een dotje.
    En de pop ben heel erg benieuwd.
    Heel veel sterkte met men. Griep.
    Nog wel een fijne zondag.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat lief zeg .... echt heel mooi gemaakt allemaal ... en meneer griep GA WEG !!!!!!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Nelleke,

    Wat een mooie kado's niet te geloven!!! Echt heel erg gaaf!! En wat naar dat jullie allebei uit geschakeld zijn. Hopelijk knappen jullie snel op en kan je weer lekker freubelen!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik hoop dat jullie snel een beetje opknappen,ik heb het een tijdje geleden ook gehad, ben er 2 weken mee zoet geweest, niet fijn!

    Wat een leuke post heb je weer gemaakt, dat feetje onder het stolpje is een schatje, zo leuk! En het popje ben ik helemaal weg van! Ik heb een aantal papier mache poppenhoofjdes hier in de kamer staan, en zo'n hoofdje als op jouw popje zit er ook bij, zo leuk zijn ze!

    Lieve groet en heel veel beterschap voor jullie beiden!
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Nelleke, die vervelende griep, bah, ik had hem met kerst en nieuwjaar op bezoek, en hij wilde maar niet gaan. Hij is echt heel hardnekkig dit jaar !
    Wat leuk dat Ciska bij je op bezoek was, en wat enige kadootjes hebben jullie voor elkaar gemaakt :)
    Ben heel benieuwd hoe de pop gaat uit zien !!
    Beterschap en een fijn weekend :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jeetje de griep in huis da's niet zo mooi!
    Gelukkig heb je inmiddels wat afleiding wat een heerlijk gezellige cadeautjes heb je gekregen van Ciska.
    Ik ga zo nog even kijken op haar blog.
    Ik ben heel benieuwd hoe mooi dat oude popje weer gaat worden.
    Beterschap en fijne zondag
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beterschap Nelleke. Wat vervelend , maar het heerst. Ik ben helemaal weg van het lieve poesje wat je gemaakt hebt voor Ciska , wat een lief gebaar. Groetjes van Monie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nelleke, leuk dat je een beetje aan de betere hand bent, we begonnen je al te missen. We hadden het bezoek van Ciska vorige week al uitgebreid kunnen lezen op haar blog, maar haar cadeautje voor jou hadden we nog niet gezien. Heel mooi! Ben ook al nieuwsgierig hoe je pop er zal uitzien. Ik ga vandaag proberen mijn poppen-paas-tafereeltje af te werken, want vanaf morgen ga ik de tuin eens onder handen nemen.
    Spoedig herstel en een fijne zondag!
    Liefs,
    Christelle.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat vervelend dat meneer griep onverwachts langs kwam daar zit je echt niet op te wachten .
    Een super leuke stolp daar wordt je dan weer blij van.

    Groetjes. Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @ Manuela,

    MAil me even voor het patroon.

    groetjes

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Nelleke,

    Wat een leuke verrassing dat mooie stolpje. Je katje ben ik helemaal verliefd op...wat een schatje. Ik wens jullie en de pop snelle beterschap toe.

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Nelleke,wat een leuke cadeautjes heb je gekregen!
    en wat een gezellige dag hebben jullie gehad,
    vervelend dat je de griep kreeg,er zijn heel veel mensen met de griep op het moment he?
    Wat kun je je dan naar voelen he?
    Gelukkig ben je aan de beterende hand,en plaats je weer leuke berichtjes.
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Nelleke.
    Ik heb weer genoten van je verslag. Ik borduur graag en veel,maar daar is de afgelopen week niet veel van gekomen. Manlief heeft zijn arm gebroken en moet verzorgd worden. Dat doe ik met liefde hoor,maar dan schiet mijn hobby er bij in. Ik hoop dat meneer griep heel snel zijn koffers pakt en verdwijnt. Daar zit niemand op te wachten.
    Dikke knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat bezoekje van Ciska is wel gezellig en leuke cadeautjes. Mooie poes heb je voor Ciska gemaakt.
    Werk meneer griep maar snel de deur uit, die kun je wel missen, zo'n ongenode gast. Beterschap voor jullie, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat gezellig zo'n bezoekje van Ciska! maarre meneer Griep moet je snel zien te verdrijven. Het is een hardnekkig en eigenwijs heerschap. Wens je alle succes enne wijsheid ;-) Ik hoop dat je spoedig weer kiplekker bent!
    Ik stuur je een paar extra virtuele pitamientjes.
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk te lezen dat jullie elkaar ontmoet hebben.
    Heb ik nog iets goeds bewerkstelligd met mijn marktplaats aankopen.
    groet Cathy

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Fijn dat jullie het zo gezellig gehad hebben!
    Je oude popje ziet er inderdaad wel erg zielig uit.
    Maar ik weet zeker dat dit goed gaat komen. Ze is veilig in jouw handen.
    Verder goed uitzieken hoor!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi hoi, stuur meneer griep maar snel weg hoor, hij is volgens mij nergens welkom. Wat een lieve kadootjes heb je gekregen en wat leuk dat jullie elkaar ontmoet hebben en dat het zo fijn klikt.

    De oude pop is helemaal goed terecht gekomen bij jou, jij maakt er zeker weten weer wat moois van. Ben heel benieuwd naar de foto's...

    lieve groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.