maandag 11 maart 2013

PAASINSPIRATIE













                                    Hallo allemaal,

Hier laat ik wat  werkstukjes zien  die ik vorig jaar heb gemaakt. Samen met met dochter hield ik vorig jaar rond de pasen  een verkoopje in het tehuis waar ze werkt, daar had ik deze toen voor gemaakt. Enkele heb ik er nog van over en vind ze nog steeds leuk. Het zijn eieren, sommige van plastic, sommige van piepschuim,  beplakt met een leuk plaatje. Het ei zit op een puntje geplakt, die ook weer is versierd met b.v. muziekpapier, stempels enz. Rondom de rand van het puntje een stukje mooi kant of tule, Tussen het ei het het puntje in heb ik touw of lint geplakt om het geheel op te kunnen hangen.
Dergelijke puntjes zijn verkrijgbaar bij de hobbyzaken en soms bij tuincentrums.
Maar je kunt ze ook eenvoudig zelf maken van een stuk stevig karton. Onderaan deze post heb ik er twee voor jullie gemaakt, die je kunt uitprinten en zelf kan vouwen .












Dit soort puntjes bedoel ik, deze heb ik zelf bij een tuincentrum gekocht.





















































































































Oja, dat is waar...de uitslag natuurlijk..hihi....op de achterkant van dit grote ei heb ik de ruimte die leeg bleef betempeld. Op èèn van die stempels staat een jaartal....











Het jaartal is dus 1926!!
Degene die daar het dichtst bij zit is Xandra Dekker, die had op het jaartal 1961 gegokt. Heel bijzonder dat juist Xandra het heeft geraden en nu een reuze ei krijgt. Het is namelijk zo dat zij allemaal miniaturen maakt voor haar poppenhuis. ze maakt boeketjes zo klein als je vingertop...en dan nu als enorm contrast dit grote ei, hihi. Xandra het ei word ietsje te groot voor je poppenhuis maar in je eigen huis zal je er wel een plekje voor hebben. In elk geval gefeliciteerd ermee. Als je me je adres doormailt, dan stuur ik het Ei zo snel mogelijk naar je toe.















Hier de malletjes van de puntjes. ik heb twee verschillende maatjes gemaakt, je kunt ze zelf ook nog verkleinen of  groter maken natuurlijk. De onderste kon er haast niet op, het is op a4 formaat getekend, dus die moet je zelf ietjes in de punten doortekenen.
succes ermee.











Allemaal bedankt voor het kijken en ook voor de leuke reacties die ik steeds krijg. Ik heb verschillende keren mijn foto`s op pinterest gezien met mijn blognaam erbij. Bedankt mensen voor deze
gebaren.


fijne week allemaal een een lieve groet,

Nelleke

30 opmerkingen:

  1. goede morgen Lieve Nelleke , hoop vanaf vandaag weer de draad op te pakken en genieten van je mooie blog. Ik heb er een hoop gemist. Wat een prachtige werkstukken heb je weer gemaakt. Deze eieren in de puntzakjes , ze zijn helemaal te gek !! Maar ook die andere uit de vorige post. Je lammetjes , ach wat lief. Die hoge dartelende pootjes. Wat goed gedaan. Zo komt de lente echt in zicht. Alhoewel het momenteel hier sneeuwt. Ik ga nog even alles op m'n gemakkie met een bakkie (als vanouds)bekijken. Lieve groetjes...Jowilleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk!! die puntzakjes met eitjes erin...dat word weer aan de knutsel hihi.
    En Xandra gefeliciteerd met het winnen van het mooie ei.
    Oooh en ik vind je header moooooi!

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ja het was het proberen waard he? in ieder geval leuk voor Xandra, zij zal er enorm van genieten want hij is echt prachtig.
    Het is weer genieten hoor van je blogje, ik ga maar weer e ens verder met mijn basisquilt.
    En naar buiten kijken hoe koud het is en hoeveel sneeuw en ander ongerief er nog uit de lucht komt vandaag.
    Veel plezier met als je moois, je bent te benijden.....

    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Nelleke, Wat een leuke post weer meis. Wat een leuke eitjes allemaal, vind ze echt prachtig die met de puntzakjes zijn ook echt mooi. Wat een leuke tips weer allemaal, lief dat je dat weer met iedereen wilt delen. Nog een fijne dag! Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Nelleke.
    Wat een leuk idee,die puntjes. Ik ga het ook maar eens proberen.
    En wat een mooi jasje heeft je blog gekregen. Heel chic.
    Dikke knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig Nelleke!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ooooo meid wat een vrolijke post.... daar krijg je goede zin van. . Er leuk idee zeg.... er zullen veel puntjes en eieren gemaakt worden door deze post..... zo fijn dat je iedereen zo inspireerd met je ideetjes.... super! !!!!!!!! Xx van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hee meis,
    Wat ben je weer creatief bezig geweest !! weer zo mooi allemaal.
    Wat is je header oook prachtig !! en ook al met zo'n mooie beer erop,je snapt het wel hé...haha als je tijd en zin hebt mag je voor mij ook wel zo', lieve beer maken,vind ze zoo mooi.....
    Ik had even een post gemist anders had ik even meegedaan hoor,had het vast geraden ;-)
    Fijne dag meis !!

    heel veel liefs van mij

    Dicky Marie
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn id erg leuk.
    Ook om te maken. Heb 2 jaar geleden ook een zwik eitjes gepimpt. Her er alleen dan wel weer genoeg aan voor een paar jaar. Weet trouwens ook nog niet of ik ze oop ga zoeken dit jaar.
    Fijne week.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Nelleke, wat ziet je Blog er prachtig uit, en wat een leuke foto !!
    Gefeliciteerd aan Xandra met het mooie ei, ik zal dan zelf iets moeten maken hihi, begin ik toch lekker met die schattige puntjes :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ontzettend leuk Nelleke dat ik het ei heb gewonnen. Ik ben er erg blij mee. Voor het eerst dat ik iets win en dan meteen zo`n mooi ei dat de paastafel opvrolijkt. De mail heb ik natuurlijk meteen verzonden toen ik de melding op mijn blog las :)De paastakken heb ik afgelopen weekend versierd dus ik ben al helemaal in paasstemming... Heel erg bedankt.


    Lieve groeten van Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Xandra, fijn dat je er zo blij mee bent. Hij is je van harte gegunt, het ei komt er aan!

    lieve groetjes,

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb jij toch altijd leuke ideeën....ze zien er prachtig uit, de puntjes....en wat een geweldig mooi ei....proficiat voor de winnares....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk idee die puntjes Nelleke. Bedankt voor de uitleg en het patroon. Groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je weer een mooie dingen gemaakt, ik vind ze het einde, die cones of torentjes.en de eitjes met de prachtige plaatjes erop zijn heel bijzonder, erg leuk.
    Vandaag had ik niet zoveel tijd om te bloggen,

    Lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En je header natuurlijk, ja ik zag dat je hem veranderd had!Leuk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oooohhh Nelleke wat zijn die punt zakjes met dat ei erin geweldig leuk echt onwijs gaaf. En de winnaar gefeliciteerd hoor, en jij bedankt voor het organiseren. Je maak prachtige dingen je nieuwe ei in je vorige logje ook weer heel erg leuk hoor. Fijne avond groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk weer, die puntjes. En lief, dat je het met iedereen deelt. Ik heb zo'n puntje liggen, ik wist al niet waar het van was, maar dat heeft dus in een bloemstukje gezeten. Wie weet vind ik er nog tijd voor.
    En die lammetjes, zo schattig allebei, ik ben er helemaal weg van.

    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Nelleke,

    Wat een toffe blogpost zeg!!! Ben erg verliefd op alle die mooie eitjes!!! Ook leuk al die verschillende maten en soorten. Ik wordt er helemaal wild van. Leuk he me tutorial, meid als je een cuttlebug hebt gaat er een wereld voor je open!!

    Veel liefs sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Nelleke, wat zijn je puntzakjes mooi, ze doen me denken aan de doopsuikerzakjes van vroeger. Ga dit zeker ook eens uit proberen, bedankt voor het leuke idee!
    En een dikke proficiat voor Xandra!
    Liefs,
    Christelle.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je hebt me weer zin doen krijgen in knutselen voor Pasen. Prachtig zijn ze de punten.
    Straks ook maar weer eens proberen.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat heb je weer prachtige stukjes
    gemaakt Nelleke ,de lammetjes en
    de puntzakjes vind ik echt super!!!
    Hoe verzin je toch steeds al die leuke dingen ,knap hoor. Ook bedankt
    voor het leuke plaatje wat er bij
    stond,ik heb het op geslagen .
    Groetjes en liefs Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat zijn je coontjes prachtig Nelleke en mooie details met plaatjes , kant en andere dingen.
    het zijn weer super projectjes van je die heel sfeervol zijn.
    liefs an

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi hoi Nelleke, wat een heerlijke post over de eitjes en dat met die puntjes zow leuk, je kunt ze inderdaad in het zink kopen erg leuk met de eieren erin...

    lieve groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh ja ben ik nog even, ik pak het patroontje en bewaar het even voor als ik ooit de tijd krijg ;-))...

    lieve groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi, hoi daar ben ik weer,
    Jij moet wat van mij zeggen ik zie hier ook steeds maar mooie kunstwerkjes hoor!
    Wat leuk ook al heb je het vorig jaar gemaakt het is een super leuk idee, geloof dat ik het wel gelezen heb destijds hoor maar niet zo bewust denk ik haha.
    Ik heb ook nog van die punten liggen ergens bij de kerstspullen dat ga ik ook een keer proberen hoor!
    Zulk mooi kant heb ik natuurlijk niet maar met een nieuw kantje kom je ook al een heel eind denk ik.
    Dank je voor je lieve reaktie, altijd gezellig om te lezen!
    Fijne winteravond
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat heb je dat weer prachtig gemaakt Nelleke. Ze zien er zo mooi uit met het touw en kant dat je hebt gebruikt. Zeker de moeite waard om eens uit te proberen.

    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat zijn ze leuk!!!!

    Fijne avond

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooi jouw puntjes!!!
    Je hebt ze bijzonder mooi gedecoreerd Nelleke!! Wat een bezige bij!
    Ik gebruik ook de waxinehouder als mal. Het puntje heb ik gevuld met een roos van Janny.
    En nogmaals...wát een mooie duidelijke foto's!

    Liefs, Elizabeth


    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat ziet het er allemaal weer leuk uit! En je fotoboek, geweldig, heb even een spreuk van je gepikt en op face book gezet... groetjes, Mieke van de Bilt

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.