maandag 25 maart 2013

VERVOLG VOORZETRAAMJES

                                   Hallo mensen,

Alweer een post...ik lijk als een speer te gaan, las ik bij de opmerkingen. Misschien spring ik inderdaad wel van de hak op de tak....de lammetjes hadden al klaar kunnen zijn...maar je kent het misschien ook wel dat je ineens iets heel anders wilt gaan doen.

Vanmorgen heb ik nog eens wat oude foto`s opgezocht van vorige ideetjes met "voorzetramen"of eigenlijk: horren.
Misschien als je me langer volgt heb je ze al eens gezien....èèn ervan is het kant in lood idee. Uit een oud raam heb ik het lood er voorzichtig uitgehaal, bij sommige stukjes zit het glas er nog in,
Over het gehele frame heb ik kant geplakt, het heeft lang in het keukenraampje gestaan. Helaas is het lood stukje bij beetje in elkaar gaan zakken. Mijn hoop is gevestigd op een ander glas en lood raam.

hier wat foto`s ervan










Van hetzelfde ikea-avitrage  ook eens een paar ijzere ornamenten
opgepimpt. De mooie krullen aan deze ornamenten staan prachtig bij het bloemetjesmotief. Deze ornamentkrullen staan dan weer eens hier en dan weer eens daar in onze woning. 


















 Het raam wat ik gisteren had beplakt, die  stond op de foto`s in het keukenraam. Dat word niet de plek waar hij komt te staan, ik wil namelijk vrij naar buiten kunnen kijken...voor als er weer knopjes aan de druivenplant en de clematis komen...of de vogeltjes iets te snaaien komen halen...
Het voorzetraam tover ik om tot een grote placemats voor op de eethoektafel.(helaas is de salontafel-kist net iets te smal)
Heel vaak ligt er een tafelkleed op de tafel, soms ook wit....je snapt hem al....daar word vaak koffie  opgeknoeid..nu is dat mooi opgelost.(mocht je dit idee willen gebruiken let dan op de de randen van het raam wat je koopt niet scherp zijn, die van mij is mooi glad).












Inmiddels ook een plek gevonden voor het memoboard,
namelijk boven op de plank, die boven de bank hangt.
















Zo mensen, nu alles weer een plekje heeft...ga ik als de wiedeweerga mijn huis opruimen en schoonmaken want de lammetjes zitten nog steeds te wachten...die wil ik deze week klaar hebben.
Voor iedereen een heel fijne week,

graag tot ziens,
liefs
Nelleke

21 opmerkingen:

  1. OOOhhh Nelleke, wat allemaal mooi
    Wanneer hou je open huis Hi Hi
    Meid wat heb jij allemaal een ideeen, Allemaal even mooi
    Geeft mij wel inspiratie
    Nelleke, ik vind het in een woord allemaal geweldig wat je doet en wat je maakt
    Liefs Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi,

    wow Nelleke wat een leuke ideetjes heb je weer in deze post gezet en wat staan die ornamenten leuk voor je raam echt super...

    Die ikea vitrage is ideaal voor een heleboel dingen en zow lekker goedkoop hihi, ik heb er ook een paar hier liggen en hangen...

    fijne week,
    lieve groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn hoofd loopt over van al die mooie dingen die jij maakt Nelleke. Dit is ook weer zo mooi allemaal! Ik denk dat als ik in jou huis zou zijn niet uitgekeken raakt, hihihi.
    Nog een fijne week meis!
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Nelleke.
    Zo herkenbaar,ik heb ook honderd dingen liggen en dan begin ik weer aan iets nieuws,onder het mom"even er tussen door". Ik heb weer genoten van de foto,s. Het is elke keer weer een feest om te zien hoe je alles gezellig maakt.
    Dikke knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh je kant in loodraam vind ik echt te gek! wat geeft dat een mooi effect zeg.
    En je ornamenten zijn ook heel bijzonder..zo sierlijk.
    En wat een goed idee om je voorzetraampjes als placemats te gebruiken...hoe kom je toch altijd op die ideeën?
    Wat heb je toch een creatieve geest...en bedankt dat je het met ons wil delen.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Nelleke, ben ik even een weekendje niet in Blogland......hup heb jij "even" twee zulke mooie posten gemaakt !
    Wow, wat heb je toch altijd super ideen, mij gaat het net als Brie,mijn hoofd loopt over van al die mooie dingen die jij maakt, ik krijg dan zin om ook gelijk te beginnen, maar ben eigenlijk met andere dingen al bezig, zo wordt ik natuurlijk nooit klaar :(
    Maar beter we hebben te veel ideen als te weinig, want dan zouden we ons nog vervelen.
    Voor jou een zonnige week met veel lammetjes :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik dacht, heb ik nou vanmorgen een deel van je post gemist??
    Nog eens gekeken.... maar, nee, je hebt alweer een nieuwe post geplaatst!
    Wat ziet het er mooi uit Nelleke!
    Prachtige combinatie's en wederom, schitterende foto's.

    Liefs,

    Elizabeth



    BeantwoordenVerwijderen
  8. hallo Nelleke,
    dit is een prachtig idee, het ziet er zo mooi.
    je moet het octrooiregister!
    kleine glimlach ...................
    hoe heb je die kleine kantjes vastgesteld op het raam? Ik wist niet goed begrijpen.!
    Ik denk dat glas blijft in het frame en de tip is enthousiast over dit?

    Met vriendelijke groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  9. WHOOOPWHOOOOP WHOOOOOP,,,,,, hahahahaha geweldig weer... ook al zijn het oudere foto's ze blijven geweldig.. xx viana

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk en sfeervol weer. Hoe bedenk je het steeds. Glas in lood kant, super leuk! Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Nelleke,

    WAT gaaaaaaffff echt weer allemaal te gek!!! Zeker die krulornamenten zijn te mooi!!! Trouwens je lammetjes post ben ik natuurlijk weer van uit mijn dak gegaan!!! Ben benieuwd naar het eindresultaat!!1


    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterend je vitrage ideetjes Nelleke, hoe kom je er toch steeds weer op zo MOOI!
    De lente zal zeker wel ern keer komen hoor ondertussen freubelen we gewoon lekker verder toch en maken ons huis stukje bij beetje lente klaar.
    Succes met je lammetjes!
    Fijne week
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie dingen allemaal Nelleke met kant. Ik vind de ornamenten erg mooi en sierlijk! Wat heb je er veel werk van gemaakt.Maar doe je altijd!
    Liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. liebe Nelleke,

    Dank u, nu ik begrijp het goed. Ik heb een lijmpistool, dus zelfs voor de decoratie. Ik probeer het op een klein venster, ik vond het heel mooi uw idee...

    viele Grüße von Anna
    ein schöne Woche, etwas Sonnenschein und Wärme!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. prachtig de ornamenten voor het raam. Trouwens dat kant in lood raam ook. Ik herkende het nog , wat een origineel idee. Je onderzetters , kortom , weer heerljk genieten van je post. Succes met alles en lieve groeten...Jowilleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat ziet er allemaal weer heel erg mooi uit!!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Erg mooi je kant in lood raam.
    Heel mooi gedaan. En er komt nog veel ligt door ook.
    Veel plezier met de lammetjes.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het ziet er allemaal weer prachtig uit! Het glas-in-lood kan ik mij nog wel herinneren; blijft mooi.

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallootjes,Wauw wat een superleuk idee is die raamhor/memobord zeg. Kijkt de kamer rond waar ik dat zou kunnen neerzetten hihihihhi echt gaaf .Ploink was ik gisteren mijn glas in lood raampje aan het schoon maken bedacht ik opeens dat jij er ooit iets leuks er mee had gedaan maar ik kwam er niet op. En zie hier uit de oude doos maar deze oude doos was het mooi vergeten hihihihi Meid wat een goed idee om een grote placemat te maken voor op tafel scheelt je een hoop ergernis ik heb nooit een tafelkleed op tafel want de jeugd zit daar vaak met de laptop dus dan is het niet handig Kijk ik nog even op je blog zie ik dat de raamhor iets anders is als je memobord hahha ik dacht dat het 1 ding was pfffff Ouderdom??

    groetjessss Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohhh dit word me allemaal echt teveel!!
    Wat weer prachtig!Ik moet echt op zoek naar glas in lood ramen!!

    Ja ik kan hier wel n heel verhaal neer zetten,maar je hebt t toch te druk om te lezen hahahaha

    X

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.