woensdag 13 maart 2013

IK ZOCHT EN VOND EEN COMMODE



Lieve Mensen,

Ik zocht en vond een commode, eentje uit de jaren 50/60, hij stond bij de kringloop ,ik vond hem heel lief , het prijsje ook. Op de poppenkamer kon ik nog wel een kastje gebruiken omdat ik nogal veel stofjes kantjes enz. bewaar om te kunnen knutselen. Nu stond het nogal vol in de poppenkamer maar met een beetje schuiven duwen en proppen  staat ie er toch in....Misschien meteen ook leuk om wat foto`s van het hoekje hier te laten zien van de poppenkamer, die ik een aantal weken geleden  eens goed heb aangepakt, opgeruimd, veranderd, gesopt en opnieuw gedecoreerd. Het kleine kamerschermpje wat je ziet, heb ik met plaatjes aan de bovenkant geplakt, deze afgewerkt met kant. Manlief heeft er stangetjes tussen gemaakt, zodat de kleertjes er aan kunnen hangen.
Verder kun je zelf alles beter even gaan bekijken.....








































































































Klein klein popje....wat doe jij in mijn kast???








Ach, mijn lieve mamaatje...dit mag wèl van papaatje....





...ik zoek mijn kleine poppen...
want die ga jij steeds verstoppen!
Ach mijn poppenkind,
het is fijn als je ze weer vindt.










Zo lieve mensen, dit was èèn hoek van de poppenkamer , ik zal de rest ook snel eens laten zien, oja...nog èèn dingetje, ik heb het fotoboek wat ik heb gemaakt van de werkstukken en verzamelingen van Ella, Wil en mij, weer even in dit blog gezet, helemaal onderaan na het beren plaatje in het blauwe gedeelte, kun je het even doorbladeren.

liefs

Nelleke



34 opmerkingen:

  1. GE-WEL-DIG Nelleke wat een mooie poppenkamer heb jij, een schitterende kommode heb je gescoord toppie hoor.
    Ik vind die ouderwetse kleertjes helemaal FANTASTISCH....nu liggen ze als je niet oplet al met een spijkerjasje in de wieg ze worden zo
    ouwelijk gekleed het zijn geen baby s meer....heeeeel erg jammer vind ik dat.
    Liefs Ghea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super geweldig mooi en leuk.
    Wat heb je toch een hoop tijd en liefde in dat hoekje gestoken.
    Vind het wel heel knap. Heerlijhk zo een hobby.
    Zo schattig al de kleertjes. Ik kom ze in het werk niet meer tegen.
    En id zoals hierboven erg jammer.
    Geweldige komode.
    Geniet er maar van al da moois.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nelleke, wat een heerlijke commode, die zou ik ook direct gekocht hebben. Erg leuk idee om de oude kleertjes zo op te hangen, dan kan je er beter van genieten.
    Ik verheug me er nu al op om de rest van je poppenkamer te zien!
    En van jouw boek geniet ik steeds weer opnieuw!
    Groetjes,
    Ernestine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij staat echt helemaal super!!
    En wat is hij leuk aangekleed met al je kantjes en spulletjes erin en erop.
    Het is echt een schatkamertje ...en ik vond het geweldig om alles met eigen ogen te mogen bewonderen maar als ik nu je foto`s zie dan zie ik ook weer een hoop spulletjes ..die langs me heen zijn gegaan hoor haha.
    Maar je commode staat echt op zijn plekje ..geweldig.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou haast zeggen: dit moet ik toch eens in het echt bekijken hoor. Ik ben ook zo benieuwd of je dit prachtige hoekje gewoon in de kamer hebt, of dat je het ergens anders hebt.
    Het ziet er allemaal zo ontzettend leuk uit.
    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Wietske,

    Ik heb dit op de oude slaapkamer van mijn dochter. Ik zou het in de woonkamer niet willen, zoveel spullen, dat lijkt me erg onrustig.
    Hier kan ik alles neerzetten zoals ik wil, er steeds even inlopen, beetje rommelen enz.

    Kom maar een keertje langs zou ik zeggen, kan je het zien!

    liefss

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Nelleke,
    Die commode is echt prachtig, hij staat perfect in je werkelijk schittetende poppenkamer..dat gehaakte jasje met mutsje, dat herken ik, heb vroeger ook zoiets gehad, toch eens zoeken of ik dat nog heb...liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb jij veel, nee heel veel mooie oude spulletjes verzameld!!!
    Oh, wat een schitterend kamertje..
    Zoek je misschien nog een origineel kinderbedje? Bij mij vader op zolder staan er nog twee.. Als we daar moeten gaan opruimen, dan doe ik er liever iemand plezier mee...

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Och wat leuk Nelleke, wat heb je veel spulletjes. Het ziet er heel mooi uit, leuk ingericht en ook het kamerscherm is helemaal mooi!Echt geweldig! Die ene pop onderaan, die foto waar de pop alleen op staat is hartstikke leuk!

    Dank je voor het bekijken van paradijsje!!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. liebe Nelleke, een mooi huis om uw poppen hebben ...

    ja, de zieltjes hou van de schoonheid, de kant en linten voor opgeluisterd
    Ik hou echt van dit alles, een klein stukje van de kindertijd ...

    mit freundlichen Grüßen Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Nelleke,
    Weer eens op bezoek geweest. Wauwww wat heb je een mooi babykamertje. Babykamer anno 1950. Met veel liefde ingericht. En je maakt er zo'n mooie plaatjes van. Echt genieten. Veel plezier ervan. Ik heb er in ieder geval weer erg van genoten.
    Groetjes Johanna.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Nelleke,

    Wat een mooie aanwinst je commode. Pure nostalgie. Wat een paradijsje die poppenkamer van jou. Je komt ogen tekort met al dat moois.

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O wat mooi allemaal Nelleke! Ik zit hier gewoon te genieten van alles. hoe krijg je het zo mooi voor elkaar allemaal. Al die mooie kantjes en lakentjes poppen en mooie spulletjes. Ik raak niet uitgekeken meis. Echt gaaf zo,n mooie poppenkamer. Heb je beneden dan helemaal geen poppen staan? Dat kan ik me zowat niet voorstellen bij jou? Hihihi. Een prachtige post meis waar ik echt van zit te genieten. Je comode is er echt een aanwinst tussen al dit moois! lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Brie,

    De zelfgemaakte poppen heb ik wel beneden staan...in de aanbouw van de keuken....je ziet die foto bij de post van: alvast èèn lammetje over de dam. Dat gezelschap wat je ziet, dat is beneden en ook èèn pop in de woonkamer..namelijk de pop Iris, die ik pas heb opgeknapt.
    verder niet...wel allerlei jurkjes,kantjes enz.

    groetjes

    en bedankt voor je reactie,

    liefs
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ooooo jaaaaaa je poppenkamer ... wat een heerlijk plekje is dit toch ... en het ruikt er altijd zoooo lekker ... weet je nog dat we fleur opeens kwijt waren ... en waar zat ze ???? in je poppenkamer hahahahaha wat een mens he ... heerlijk!!!!!!
    er leuk hoe je het in beeld hebt gebracht ik moet er telkens om lachen... super !!!! xx van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat ziet het er allemaal gelikt uit Nelleke. Wat een mooie commode! Ik herken deze van vroeger, leuk is dat.
    Wat een geluk al die mooie dingen! Echt genieten, je eigen kamer met echte poppenliefde!
    Weer érg mooie foto's!

    Lieve groet,

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Nelleke,

    Mijn hart maakt een sprongetje wat een geweldige kamer en al die spulletjes in die la!!! En weet je waar ik helemaal verliefd op ben? Op die twee konijntjes, daar gaat me hart helemaal van bonzen!!! Te schattig allemaal!! Het is jammer dat je zover woont anders gaat ik vaak bij je op de koffie gekomen!!

    Veel liefs sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nelleke wat is de commode mooi. Die heeft echt staan wachten op jou in de kringloop. Mooie foto's ook alweer.
    Zo gezellig allemaal!
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve Nelleke, wat een leuke commode en je hebt hem zulke lieve kleurtjes gegeven :)
    Wat is het toch een geweldig gezellig kamertje, en er is zooo veel te zien, heerlijk om naar te kijken !!!!!

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh Nelleke
    Ik ben er stil van ... wat een ontzettend mooie verzameling
    Wat een prachtige poppenkamer
    En het kastje ja echt de jaren 50 60 Geweldig
    Liefs Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Die commode stond daar gewoon te wachten tot je 'm op kwam halen, helemaal perfect. Enig weer de foto's ik vergeet soms gewoon de tekst te lezen. De boekjes kom ik later nog weer eens doorbladeren, kan ik helemaal bij wegdromen. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh Nelleke, wat maak je me weeral jaloers! Ik wil ook zo een kamertje!
    Zo prachtig, gezellig, romantisch...
    en al die leuke spulletjes. Grietje en Wiesje voelen er zich duidelijk thuis.
    Ben al helemaal benieuwd naar het andere hoekje.
    Liefs,
    Christelle.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi hoi Nelleke, wat een geweldig kamertje heb je toch en wat een heerlijke spullentjes zo bij elkaar verzameld. Je kan zo al zien dat je dit al jaren doet wat veel en zo mooi op elkaar afgestemd.
    Je commode is geweldig leuk...

    Een heerlijke post om te bekijken en te lezen...

    lieve groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooie commode heb je gekocht!
    Echt super!
    Wat heb je toch een mooie poppen en
    spulletjes!
    Een prachtige verzameling!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ohh,het is net een winkeltje,al die spulletjes zo bij elkaar.
    En de mooie commode past er precies bij,kun je nog meer verzamelen !!
    Ik heb weer genoten van je mooie foto's Nelleke !!

    liefffffffs
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Nelleke.
    Ik zou willen dat ik een popje was dan zou ik bij jou gaan wonen.Wat een mooie kamer. En de komode is fantastisch. Ik heb de mijne waar ik als kind op gelegen heb nog op zolder staan. Mijn oom heeft hem gemaakt,die was meubelmaker. Ook mijn ledikant heeft hij gemaakt,maar die is ooit uitgeleend en nooit meer teruggekomen.
    Dikke knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Nelleke
    Ikk moest erg lachen om jou berichtje bij mij...en nog!Dank je:)
    En zelf ben je ook lekker bezig geweest en met de poppenkinderen aan het spelen geweest! Het ziet er allemaal erg leuk uit...was ik maar een popje van jou:)
    liefs,marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ooh Nelleke, wat is dat genieten zeg, deze rondgang in jou poppenkamertje.
    Echt schitterend!!!!
    Wij konden een tijd geleden ook zo'n commode krijgen van een oom en tante, maar ik had er geen plaats voor dus ik had het afgeslagen. Hij staat perfect op het kamertje.
    Liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat schattig allemaal Nelleke,echt
    nostalgie, de comode en de weegschaal
    vind ik helemaal geweldig!!! En al
    die oude poppen en baby kleertjes .
    Leuk dat je dat kwijt kunt in de
    kamer die vroeger van je dochter was.
    Dat zal ze vast erg leuk vinden.
    Groetjes en liefs van Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh ja zij wel weer hoor...heeft n prachtige kastje op de kop getikt,zei de jaloerse medeblogster hahahha

    Dag Nellekeeee

    Jeetje meis,wat heb je een prachtige poppenkamer! Volgens mij kan zo'n kamertje nooit te vol zijn!Heel mooi en gezellig en ook heel mooi dat je het met ons deelt.
    Zo kunnen wij weer ideetjes op doen.

    Liefs Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  31. wat een prachtige poppenkamer nelleke en allemaal zo sfeervol ingericht.
    je commode is een beauty en wat een leuke en mooie spulletjes liggen er in de laden.
    ik hoop het eens in het echt te komen bewonderen bij je.
    geniet er maar van , want wat een paradijsje is het en weer gegeven in prachtige foto,s.
    ook je blogheader vind ik super en past zo goed bij je blog.
    fijne week en liefs van An

    BeantwoordenVerwijderen
  32. hoi nelleke,

    wat een prachtig hoekje is dat geworden, er staat zoveel moois bij om te zien, ik bleef maar kijken en nieuwe dingen ontdekken super!

    groetjes therese (loulou)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Och deze post had ik helemaal gemist!
    Wat een prachtige commode , zo eentje had mijn schoonmoeder ook staan.
    Prachtig al die leuke poppenkleertjes in de lades en wat hebben de poppen het toch gezellig tussen al die mooie oude spulletjes in de kinderkamer!
    Ik ga even door naar je volgende post hoor.
    Bye tot zo

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.