dinsdag 19 maart 2013

KLEDINGTIPS


                                              Lieve lezers,

In dit blog laat ik wat kledingstuken zien, die ik heb gemaakt òf opgepimt en veranderd. Veel foto`s stonden in mijn vorige blog maar omdat we nog steeds in een "hand op de knip"periode zitten mensen weer zelf kleding maken of willen vermaken...misschien straks op hun paasbest er uit willen zien..heb ik de tips er weer opgezet.


Als eerste een poncho, gemaakt van mantelstof en stukken vitrage.
Voor uitgebreidere beschrijving lees dan HIER



























Een mooie roze coltrui, Toen ik hem kocht vond ik een col heerlijk, maar inmiddels(de leeftijd??) niet meer. Zonde!!! met de kleur is niets mis. Ik besluit de trui doormidden te knippen, en haak  er een rand aan .










Op canvas print ik een bloem uit, deze naai ik aan de onderkant vast.





















Onze dochter Yolanda poseert hier het vest.


Met een zelfgemaakte tas erbij, is het een compleet setje geworden.
(inmiddels draag ik het vest heel graag, terwijl ik het als trui nooit droeg)


















Een eenvoudig gebreid vest bij Wibra. (prijs 12,95)



ik wil het romantisch maken voor de feestdagen.




Een plaatje op canvas uitgeprint, die op de zak genaaid en er een kantje omheen. (canvas kan in de wasmachine,maar word wel wat valer door het wassen)




Aan de kraag van het vest naai ik een strook broderie vast(met de hand) Eronder een mooie kanten rok. Het staat Yolanda prachtig maar ze draagt zelf liever stoerder kleding. Zelf heb ik dit setje vorig jaar met de kerst aan gehad. Het vestje draag ik  nog regelmatig over zwarte of grijze kleding.



















Een gebreid vest...het maakt me dik...vooral de armen, ze kriebelen ook...dus de mouwen gaan eruit.



Stukken slanker toch??? De mouwen kunnen ook als polswarmers gebruikt worden.




Met zwart eronder...staat het nog iets slanker...


















De polswarmers bleken ook te kriebelen..dus toen heb ik ze als beenwarmers gebruikt. Er valt veel te maken van een mouw dus...






Ook weer een pocho, Deze keer met gehaakte rand, meer over deze
poncho klik hier.














 Tot zover de kledingpost. Het waren ideeen uit mijn vorige blog, ik hoop meer te gaan doen met kleding,  deze post er verder voor te gebruiken zodat het allemaal bij elkaar staat,

word dus vervolgd,

27 opmerkingen:

  1. Jeeh Nelleke jij bent ook van alle markten thuis meis! Wat leuk allemaal! Dat jij geen winkeltje begint meis. Volgens mij gaat dat lopen als een speer! Vind het prachtig wat je allemaal maakt van de kleding. En je heb ook nog eens een prachtig model thuis die alles mooi showt.
    Nog een hele fijne avond!
    Liefs Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En wanneer ga jij je eigen kledingzaak beginnen??
    Laat t me dan even weten,want dan kom ik bij je solliciteren!

    Hallo Nelleke

    Jeetje wat een leuke tips!
    Ikzelf doe dit soort dingetjes ook regelmatig,want vind t soms zo zonde om dingen weg te gooien.
    Oh en die mouwen is echt handig bekeken.Zo word het zeker aangenamer voor vrouwen die last hebben van bepaalde warmte-golven...niet dat ik daar last van heb whahhahhahha...pffff...
    Heel mooi hoor.Wees trots op jezelf met je mooie creatie's.

    Verder wens ik je uiteraard een hele fijne avond...oh en Paapplaatjes,ahum Paasplaatjes bedoel ik natuurlijk komen morgen

    Liefs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yolanda is haar roeping misgelopen hoor ze is een echte pro.
    En de kleding vind ik ook geweldig..wat een gave ideeën zeg.
    Even een trui door midden knippen, ik geloof dat ik niet zou durven kijken tijdens het knippen haha.
    Maar ja ook jij bent daar een echte pro in ...dus het word er door jouw handen alleen maar mooier op.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  4. liebe Nelleke,
    de kunst van de goede smaak,
    en twee drukke handen die weer terug de oude Nieuw!

    Ik liep langzaam door uw naai-kunst, de tas met een mooie foto, ik vind het goed ........
    Ja, het is vaak de kleine dingen die het wonder dat we altijd iets nodig nieuwe,

    Met vriendelijke groet,
    viele Grüße von Anna

    eine kleine Modenschau zum Träumen……..
    (Wacht een ogenblik en scroll naar beneden)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Nelleke,

    Het ziet er allemaal erg leuk uit!!! En wat lief dat je dochter model wilde staan!! Bedankt voor de leuke tips!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke vondsten Nelleke. Ik ga zeker eens even in mijn kast kijken. Kantjes en bandjes genoeg. Ook voor de zomer is dit een idee. Bedankt,
    Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is zo leuk, het oppimpen van kleding wat je eigenlijk niet meer draagt! Je draagt het dan weer met dubbel plezier.
    Schitterende model(letjes)! De poncho's vind ik erg mooi, chique!
    Vesten ook! Heerlijk dragen!
    Zeker in deze tijd is dit een besparende post.
    Mooi gedaan Nelleke.

    Lieve groet,

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi lieve Nelleke, meis meis wat een kunstenaar ben je met bestaande kleding dat roze vest van een koltrui jeetje geweldig hoe je dat zo mooi hebt gekregen en dat grijze vest en dan met de zwarte kleding eronder en de mouwen als beenwarmers wauw zo gaaf...

    lieve groetjes Coby

    ps. mooie dochter heb je hoor meis...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kære Nelleke, først tak for din søde kommentar på min blog, den blev jeg meget glad for, så måtte jeg da lige ind og se hvad du lavede, og hvor har du været kreativ, det er så smukt det hele, og personligt og feminint, jeg elsker at se hvad du har lavet, din datter er en smuk fotomodel. knus morkaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Nelleke,
    Wat leuk om te lezen, dat ik niet de enige ben, die regelmatig kledingstukken verbouwt hihi..jij hebt ook weer prachtige dingen gemaakt echt super...vroeger werd alles maar weggegooid en zo..kun je het nog met plezier dragen..leuke tips..liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohh Nelleke, Wat prachtige ideeen heb je toch.
    Net wat Janet zegt Wanneer ga je een eigen kledingzaak beginnen ?
    Janet komt solliciteren dan kom ik gelijk maar mee,Wat ik denk dat jullie het met z'n tweeen niet aan kunnen .Want volgens mij gaat het storm lopen Hi Hi
    Maar even serieus Wat ben jij een alleskunner en allemaal zoooooooooo moooi Het is steeds weer genieten
    Liefs Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie unieke kledingstukken heb je zo gecreëerd. Jij hoeft niets weg te doen, je tovert het gewoon om tot iets nieuws. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallootjes,
    Ik was net op je blog hier even mijn reaktie ik weet niet of je het in je blog wilt zetten maar het lukt mij nog steeds niet.
    Hallootjes,ook al had ik de ideeen al gezien op je andere blog.Toch vind ik het heerlijk om het nog een keertje te zien hoe jij het elke keer weer voor elkaar krijgt om iets wat je niet meer draagt te pimpen zodat het weer helemaal hip is.
    fijne dag
    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Allemaal prachtige ideeën stuk voor stuk. Ik vind het roze vest het mooiste. Maar dat is dan ook mijn kleur voor kleding hé.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik blijf ze leuk vinden. Goeie tips zijn het, Nelleke!!

    Je deed je blognaam echt eer aan, van niets tot iets!!! Hihihi.....leuk!!

    Ook regen en sneeuw?? De Lente is nog ver te zoeken.

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik kijk mijn ogen weer uit bij je Nelleke. Wat maak je toch een mooie dingen. Prachtig zoals je al die kleding oppimpt. Veel mooier allemaal.. Jammer dat ik niet zo handig ben met haken en naaien. Zo kun je heel veel jaren met je garderobe toe :)

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Nelleke, wat leuk om je mooie creaties weer terug te zien, je bent zooo creatief, mij gaat het zo als Ciska, ik zou ook niet durven te kijken als ik een trui zou moeten door knippen, maar bij jou ziet alles er mooier uit nadat je de veranderingen aangebracht hebt :)
    Bedankt weer voor al die super tips:)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jij bent ook werkelijk van alle markten thuis he Nelleke! Geweldig hoe je dit weer hebt gedaan! Mode Nelleke is geboren!
    Fijne dag!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Nelleke.
    Wat is de poncho geweldig mooi.De rest van de kleding ook hoor,maar voor de poncho viel ik als en blok.
    Dikke knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk Nelleke, ik kies voor het roze vest, leuk met dat kantje er langs. En mooie dochter heb je, ze lijkt op jou!

    Lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja hoor ik herken ze weer.
    Dat roze vest ik vind het een plaatje geworden. net als het grijze. Slim om van de mouwen been warmers te maken.
    Pracht dochter.
    Thanks voor de tuut. Zels was ik dus nooit op piepschuim eieren gekomen.
    Nu ik het zo lees denk ik ja natuurlijk. Als ik dit jaar nog iets voor de pasen maak dan ga ik op zoek naar kleine popjes voor deze eitjes. Blijf ze geweldig leuk vinden.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig zeg! De poncho's vind ik helemaal geweldig!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  23. WAt prachtig.....vind alles het einde.....zo helemaal mijn smaak.
    Vind je vest zo mooi en de poncho en je tas.......ha alles gewoon.
    Oh dit zou gewoon te koop moeten zijn hoor ;)

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  24. oooo meid wat leuk zeg dat je de posten weer laat zien van loesje.... ik denk dat je heel veel mensen weer op leuke ideetjes geeft... dikke kus xx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ohhh wowww Nelleke,wat is dat allemaal SCHITTERENDDDDDD.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel mooi en bedankt voor de tips, heb ook een saaie poncho en west.Rokken krijgen van mij ook altijd een tweede leven vooral met veel kant.
    Ken je de site romantische brocante kleding? Kan allemaal schitterend gecombineerd worden.Lief verhaal van je in daphe, zo krijg je een ander beeld van iemand. Dat leuke idee van lady of the lake .ga ik maken in mijn keltiche omgeving waar ik van geniet.
    Succes met al het moois wat je maakt en ons daarin deelt.
    fijne dag verder
    mvg
    lia

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtig! jeetje mina HOE kom je op het idee :-)
    Gelukkig heb ik hier nog steeds een échte Nelleke tas hahah
    Maarre waar ben je nu gebleven meis?! Het is zo stil.
    Hopelijk niets mis met je ...
    Een heel fijn weekend! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.