woensdag 6 maart 2013

Grote paaseieren

                                           Lieve Mensen,




Wat doe je als je weer iets bent opgeknapt? En ook het weer zo verrukkelijk is?? Precies!! Een ritje op de fiets  naar de kringloop natuurlijk!! Ik vond  daar  gisteren een kartonnen paas-ei, een soort doosje.Voor 50cent neem ik hem mee. Hij is geinig.. vooral geel, haha.....nee.. zo zet ik hem niet neer hier thuis, dus die ga ik beplakken. Een mooi plaatje doet al wonderen, dus even iets leuks bij het blog van Janet uitgezocht, daar staan er genoeg in.Klik hier Wie je wie ook leuke fròbelplaatjes maakt en op haar  blog laat zien? Brocante Brie, zowiezo een erg leuk blog, dus als je het nog niet kent klik dan even hier














Het ei



  



 




Het plaatje wat ik bij Janet heb gevonden. Ik print dit op normaal printpapier uit, leg het ei erop, trek dit met stift na en knip het uit. Om het mooi rond op het ei te krijgen maak ik rondom steeds kleine inknipjes, met boekbinderslijm, lijm ik het papier op het ei. Rondom het plaatje plak ik een strook kant, daaronder nog eens een extra stuk kant.









Met een andere afbeelding, in dezelfde stijl, beplak ik de binnenkant.ook daar werk ik het af met een strook kant.


























De onderkant van het ei heb ik met die andere afbeelding beplakt.













Terwijl ik zo aan het plakken was, dacht ik aan het ei van vorig jaar!Ook een vondst bij de kringloop, althans het ei zelf dan, want  die had ik toen ook beplakt met een afbeelding (op canvas )en rondom met vitrage kant, afgewerkt. Dat ei is 23cm hoog en 53 cm in de omtrek.




                          






  






En het ei van weer 2 jaar geleden...deels met muziekpapier en deels met een stuk servet en kant beplakt.



    
































































Allemaal een fijne dag en tot de volgende keer,

lieve groet,


Nelleke

27 opmerkingen:

  1. Hallo Nelleke,dat is toevallig ik ben zelf op dit moment ook 2 van die kartonnen eieren aan het verven.
    die van jou zijn weer prachtig geworden..
    ik waag ook een gokje met het getal..
    1234 haha geen idee!
    Je popje is trouwens ook heel lief geworden,een kunstwerk wat je daar mee gedaan hebt!
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Getsie wat leuk! Wat een enorm groot ei zeg! Nee werkelijk weer prachtig, volmaakt is het!

    Liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Nelleke,
    Ik probeer gewoon even logisch na te denken en hoop dat dit een schot in de roos is. Je maakt ieder jaar een ei en het ei waar je het over hebt, heb je 2 jaar geleden gemaakt.
    Aangezien jij een gestructureerd mens bent denk ik dat er 2011 onder staat.........
    Zou ik dan nu eindelijk zomaar eens iets moois krijgen van jou? ....
    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat leuk Nelleke
    Ik vind die die je vorig jaar gemaakt hebt,prachtig.
    En ja onze Brie maakt ook mooie plaatjes hèh.
    Nou ik zou zonet gaan douchen,maar dus nog niet gedaan.Het lijkt wel of er iets van VOODOO me tegen houdt iets te doen vandaag :-)

    Mooie eitjes hoor meis

    Liefs Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi weer Nelleke. Het ei wat je gisteren heb gemaakt vind ik ook echt prachtig. Als je dan ziet hoe hij eerst was. Zo,n geel kuikentjes-ei. En volgens mij hadden we dus thelapahtie meis want ik heb gisterenmiddag ook bezig geweest met een groot ei wat ik zondag van me moeder heb gehad. Maar op de een of andere manier wilt het gewoon niet echt lukken. Ik ga er vanmiddag nog maar even mee verder. En als hij dan nog niet naar me zin word dan zet ik hem in de kast en begin volgend jaar wel opnieuw. En dan nu mijn cijfercode voor jou ei, hahahaaa
    Ik gok....0761
    Nog een fijne dag meis, en blij dat je weer opgeknapt bent.
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kære Nelleke, tusind tak for din søde kommentar på min blog (som stod på dansk i min mail-boks, er det ikke dejligt at vi kan komilekere på trods af forskellige sprog) dine påskeæg er vidunderlige, så gennemførte og delikate, og tak for link til Brocante Brie, Janet kender jeg godt og værdsætter, hun er et sødt meneske. knus morkaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is het ei mooi geworden zowel van binnen als van buiten.
    En de eieren van voorgaande jaren zijn ook prachtig.
    Ik doe niet mee want ik ben laatst al zo verwend door je ..dus ik gun het een ander.
    Ik ben benieuwd wie het mooie ei gaat winnen...

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ei ei wat heb je dit weer mooi gedaan!
    Ik ga de andere blogs binnenkort ook even bekijken
    Mijn zus is vandaag jarig misschien wordt het dubbel feest als ik win, 0613 dan maar.
    Geniet van het zonnetje vandaag!

    Lieve groet,

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 2011 is al gezegd....dusssssssssss uhmmmmm 2013 hahahhha
    Maar ik doe er wel n Xus bij hihihi

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mmm moeilijk..
    Ik zeg het getal 2011, dat heb je er toen waarschijnlijk opgeschreven...:)denk ik zo...mooi gedaan weer..lekker gefröbeld dus meneer griep is vertrokken begrijp ik nu...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Nelleke, wat is het ei prachtig geworden, zo lekker nostalgisch !!!
    Ik gok op het nummer 2353, misschien heb ik geluk ?????????
    Ik wens je nog een zonnige week !!!

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig versierde eieren!
    En een leuke blog.
    Groetjes,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nelleke, uw eieren zijn prachtig, zowel deze van vorige jaren als dat van nu. Nou hoe kan het ook anders met zo een mooie plaatjes van Janet en jouw talent! Ik wil ook wel een gokje wagen en kies voor 1999, wie weet?
    Liefs,
    Christelle.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Nelleke,

    Wat heb je weer een prachtig kunstwerkje gemaakt van zo`n lelijk paasei. Je andere eieren zijn ook heel romantisch. 1961 Is je geboortejaar en misschien ook het getal op het ei?

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Knap hoor, hoe jij toch altijd weer van niets...iets weet te maken. En dan ook nog zoiets mooi's!!

    Heerlijk is het nu he!! Geniet er van,want het is maar voor kort!!

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Nelleke.
    Ik mag ook zo graag bij kringloopwinkels snuffelen.Het kost bijna. Geweldig mooi wat je met het ei hebt gemaakt. Heel chic.
    Dikke knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hallo Nelleke
    wat een leuke ideetjes heb jij met die eieren
    ik heb even zitten zoeken op internet en ik gok op de datum van Pasen 2011 en het getal zou dan zijn 24-o4
    groetjes
    Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wauw mooi zeg ... mooie plaatjes heeft janet zeg ... waanzinnig... xx ben nog even iets doen spreek je laterrrrrrr xx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heb je weer een prachtig ei gemaakt!Zo leuk om te doen!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hahah een ei hoort erbij ;-)
    Wat heb je er weer iets bijzonders van weten te maken Nelleke! Ze zijn echt héél erg mooi. Ik ben niet zo goed in raden roep maar wat 0304 Ik zal mijn kwarteleitjes ook eens tevoorschijn toveren!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Nelleke,

    Ik ben weg van al die eieren ik wordt daar zo erg blij van!! Binky is erg verwend en ligt nu lekker op bedje. Als ik een gokje mag wagen zeg ik 2008 het geboortejaar van mijn zoon!1

    Hopelijk brengt het geluk!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Nelleke,
    Wat een prachtige eieren. Je hebt me weer een hoop inspiratie gegeven.
    Ik ga straks op zolder tussen de paasspullen ook eens zoeken want volgens mij moet ik ook nog zo'n kartonnen ei hebben liggen. Bedankt voor het leuke idee!!
    lieve groet, monique

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi hoi, wat een leuke en mooie eieren heb je gemaakt, zow gezellig...

    lieve groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Nelleke,
    Kwam via Janet bij jou terecht, wat maak je prachtige dingen..super..ik ga je volgen..liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Leuk om te zien hoe je ze omtovert tot prachtige exemplaren. Grappig, ik wilde 1234 schrijven, maar zag meteen dat Gerry dat ook al heeft, dus gok op 4321. Nu hoop ik niet dat het een jaartal is, want dan zit ik er wel heel erg naast.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Nelleke,
    Ik had al een reactie geplaatst maar deze verwijderd omdat ik graag een gokje wil wagen op het ei 2009
    Ik vind je creatief prachtig en blijf je volgen!
    Groetjes van Bregit

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.