maandag 18 maart 2013

GEEN EITJES AAN DE TAKKEN DIT JAAR....



Lieve mensen,

                                    Dit jaar geen eitjes aan de takken. Bij andere blogs zie ik mooie paasdecoraties voorbij komen. Behalve in het mandje bij pop Iris waar wat eitjes in zitten, en in het mooie stolpje wat ik van Cisca kreeg.....geen eitjes.
Vorig jaar was dat wel anders...toen hingen de eitjes waar lieve popjes in zaten heerlijk te bungelen aan de lamp waar takken aan vast zitten. ze draaiden vrolijk in het rond......





Dit jaar






Vorig jaar









Vorig jaar zaten ze ook in het vogelkooitje, dit jaar wonen daar ineens 2 popjes ....die tussen het kant zitten.

















Dit jaar heb ik een mooi doosje voor ze gemaakt, daar kunnen ze veilig in bewaard worden..tot andere paasdagen. Het doosje is een oud kartonnen doosje waar kerstballen in hebben gezeten.
De popjes zelf heb ik een paar jaar geleden in de eieren geplakt. De eieren zijn van piepschuim,daaroverheen zit een verflaagje. Als je piepschuim eieren hebt kun je die ook beplakken met mooi papier. En misschien heb je ook nog ergens popjes leggen. Helaas moet dan het hoofd en de armen eraf gehaald worden, met een potlood duuw je gaatjes in het ei op de plek waar het hoofdje en armpjes komen. Met b.v. het lijm pistool lijm je de delen aan het ei vast. Bloempjes,mutsjes, vleugeltjes maken het geheel gezellig af.












Nee...dit jaar willen ze niet aan de takken hangen...maar in de doos blijven..lekker warm..lekker knus...prima toch! Ik vind het best.Scheelt me een heleboel opruim werk.



















Dag lieve mensen, gezellig dat je even hebt gekeken,



                          lieve groetjes en tot de volgende keer.



                                                    Nelleke




23 opmerkingen:

  1. Lieve Nelleke, wat een heerlijke lenteachtige post, zoooo vrolijk wordt ik ervan als ik al die lieve poppetjes overal zie rond dansen bij jou :)
    Wat is het doosje prachtig geworden met die romantische paasprent erop en dat mooie luchtige kant :)
    Voor jou nog een hele zonnige week !

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dit tafereeltje in het doosje Nelleke,wat heb jij veel fantasie,je moet er maar opkomen.
    Ik kijk uit naar je volgende creatie.
    Groetjes en liefs van Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief doosje heb je daar van gemaakt Nelleke! Zo leuk met die paaspopjes er in. Je kan dat doosje ook zo neer zetten heb je toch een leuke paasversiering meis! Ik ben zelf niet zo van de paasversiering. Ja heb dat ei dan opgepimpt, maar ik heb verder eigenlijk niet echt veel met pasen. Ik hoop altijd op mooi weer, kunnen we er lekker op uit met de paasdagen. Maar sinds ik op blogs zit zie ik toch wel heel veel mooie paascreaties bij iedereen.
    Nog een fijne avond meis!
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat heerlijk om naar te kijken, ik houd er van hoor, die romantiek. Heerlijk!!!!
    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Nelleke,
    Ik word helemaal vrolijk van je mooie foto,s.Laat de lente maar komen.
    Dikke knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi hoi Nelleke, wat een lief doosje en de popjes komen me heel bekend voor (Action???) een SUPER idee om ze in een ei te doen echt zow leuk...

    Ik ben niet zo van de paasversieringen hier gaan alleen de chocolade eitjes er als een trein doorheen ;-))...

    lieve groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach wat jammer dat de eierpopjes dit jaar geen zin hebben om in de takken te hangen....waarschijnlijk nog een beetje misselijk van vorig jaar.
    Maar in het doosje zijn ze ook super lief zeg? en ik vind de doos zoooo mooi!!
    Ik snap wel dat de popjes graag in het doosje willen blijven liggen en dan ook nog een op een dekentje van kant....super!

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Nelleke,
    Wat lief, die popjes in het doosje, ik zou er ook lekker in blijven,ziet er trouwens heel schattig uit..wat een gezellig verhaaltje heb je weer geplaatst..liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. liebe Nelleke,
    Ik vind het een goed idee
    dan Könen de poppen vertellen het Pasen verhaal.
    En wederzijds warm en dromen van de paashaas ....

    de sneeuw valt nog steeds, medio maart, dan is de sneeuw konijntjes met Pasen komen op ski's .......

    Pasen kaart vind ik boeiend!

    Met vriendelijke Grüßen, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Nelleke,

    Wat een prachtige popjes zitten er in de eieren. Ze zullen het wel gezellig vinden met z`n allen bij elkaar in een doosje met dit koude weer. Iedereen die mijn (jouw) mooie paasei ziet vraagt waar ik dat vandaan heb...:)

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Errug leuk zijn de popjes in eitjes.
    Misschien wil je ons nog eens vertellen hoe je ze maakte.
    Dat ze lekker warm in het doosje blijven snap ik. Lente wil het niet echt worden. Maar zo in het doosje is ook super leuk.
    Hier ook niet veel paasversiering deze keer. Waarom niet ik heb geen idee. Ben er nog niet helemaal aan toe dit jaar.
    Fijne week.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook weer zo kunstig en leuk gemaakt en nu ook nog zo lief en met zorg opgeruimd in het doosje. Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Nelleke,

    Wat een leuk idee!! Erg leuk die popjes zo en zo lekker tegen elkaar aan in het doosje!! Bedankt weer voor de gezellige post!!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ze blijven leuk of ze nu aan de takken hangen of lekker knus in het doosje zitten ... xx mooie post meid !!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja ik ken ze nog die mooie ei- poppetjes en ze hebben gelijk tot vandaag toe was het toch te koud om uit hun warme doosje te kruipen.
    Mooi ook in het kooitje, het ziet er weer gezellig uit bij je hoor!
    Fijne week
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat beeldig ziet dat er uit, wat leuk die popjes in de eitjes, haha erg grappig.Mooie kaart ook!Erg leuk bedacht allemaal!

    Liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat beeldig ziet dat er uit, wat leuk die popjes in de eitjes, haha erg grappig.Mooie kaart ook!Erg leuk bedacht allemaal!

    Liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Nelleke, wat een lief doosje is het geworden. Laat ze maar lekker slapen dit jaar. Ik heb trouwens ook even je fotoboek bekeken, jemig wat is dat mooi geworden. En wat heb je er een werk aan gehad. Leuk met je vriendinnen, dezelfde passie delen.
    Ik zou zeggen ga zo door met elkaar.
    Lieve groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig die poppen-eitjes, vind ze wel schattig in hun doosje en je kaartje is ook weer zo leuk gemaakt.
    Nelleke ik sta steeds weer versteld van je mooie creaties.
    Liefs,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie verzorgde, gezellige paaspost.
    Je poppen-eitjes liggen niet zomaar in een doosje...jij hebt het weer prachtig versierd met tule en kant!
    Ook al heb je zelf deze versieringen niet hangen je doet alle volgers er toch weer een plezier mee!

    Lieve groet,

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een grappig idee Nelleke om de popjes op de eieren te bevestigen....ze liggen in een prachtig doosje ...kan me er wel iets bij voorstellen dat ze dat heerlijk vinden om daar in te blijven liggen.

    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie post alweer. Je brengt echt de lente in ons hart. Mooi hoor die eiermeisjes.
    Veel liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.