vrijdag 22 maart 2013

VERVOLG VAN DE LAMMETJES


                                         Lieve mensen,



Zoals ik laatst al schreef, zou er een vervolg op de lammetjes komen. Met een ander patroontje dan het patroontje van lammetje Maartje (patroonpakket van Tierenlantijntje) heb ik een kleiner lammetje gemaakt. Het patroontje kreeg ik van een lieve volgster die zelf geen blog heeft, maar ook heel creatief is, mij daarover gezellig mailt.
 Het was  even puzzelen met zòn klein modelletje, vooral het keren ging heel moeilijk. Het kleine lammetje heeft nogal korte pootjes, daarom  heb ik haar hakjes van wol gegeven. Verder is het een statig beestje geworden.  Van hetzelfde patroon "Maartje " heb ik nog eens een zelfde lammetje  gemaakt, dit keer  van een deken.











KLein maar statig.





Van hetzelfde patroon als het lammetje Maartje.



























Dierengedrag is zo mooi, eerst snuffelen,..... even aftasten......  dan uitdagend in de starthouding gaan staan.... om daarna heerlijk te spelen. Eèn van de mooiste herinneringen aan onze hond.... wanneer ik hem ging uitlaten en een andere hond tegenkwam. Soms was het spannend...zouden ze elkaar liggen? Vooral met een reutje kan het ook een knokpartij worden..maar als ze elkaar mochten, ja dan was het dolle pret. Gelukkig liggen de lammetjes elaar heel goed.













Ben er zo weg van, dat ik er weer een paar aan het maken ben, twee grote, wederom van dekens en ook nog een kleine,  het patroon van de kleine heb
 ik nu iets veranderd.








In afwachting op de vulling,...dus hierna nog een keer een post over de lammetjes, want  deze wil ik  ook op het blog zetten.


Bedankt voor jullie  lieve en leuke reacties op de laatste posten,
graag tot de volgende keer, allemaal een heel fijn weekend,

                                                  liefs,


                                                Nelleke



19 opmerkingen:

  1. O ha wat zoet. Zo super super schattig.
    Ik weet er geen andere worden voor.
    Je hebt jezelf weer overtroffen.
    Heel fijn weekend.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Nelleke, wat zijn ze toch schattig al die lammetjes, ze doen altijd zo heerlijk aan de lente denken (die d´r nog steeds niet is)!!
    Je hebt ze zoooo prachtig gemaakt, met hun lieve snuitjes :)
    Ik wens je een heel fijn weekend, met nog meer lammetjes !!

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Nelleke wat ben je toch een kunstenaar ik vind ze geweldig mooi. Ben jaloers op jou creativietijd werkelijk prachtig zo schattig. En in je vorige post zag ik weer die prachtige paarse poncho voorbij komen oohhh wat vind ik die gaaf. Nou ja ik geniet van je prachtige lammetjes mooie foto's. Een heel fijn weekend, kleed je warm aan als je van plan ben om naar buiten te gaan, want brrr wat is het koud.
    Lieve groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Nelleke,
    Wat een lieverdjes zijn dat geworden, ze komen zo uit de wei.Het zijn zulke leuke dierjtes geworden, net echt lijken ze. Knap gemaakt!
    Fijn weekend!

    Liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. .....Sweet!!!
    Very nice: I like so much!

    Bear Hugs
    Patri

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Nelleke, wat een schatjes zijn het geworden, zoooo... lief en weer zo mooie foto's, ben al nieuwsgierig naar de volgende!
    Lieve groetjes en fijn weekend!
    Christelle.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooooh wat super-lief!!!!
    Echt wat zijn ze geweldig leuk geworden Nelleke...om te knuffelen.
    En dan die gebogen pootjes...zo echt.
    Weer iets om super trots op te zijn.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach wat een lief dotje is je nieuwe lammetje Nelleke. en zo lief met die andere twee lammetjes op de foto. Vind het echt superknap hoe je dat toch steeds allemaal voor elkaar krijgt. En het is ook steeds weer zo leuk om naar jou nieuwe post te kijken. Een heel fijn weekend meis!
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn weer superleuk!!!
    Laat het voorjaar maar komen..........

    lieve groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind ze alle drie even mooi. Alsof ze ook bij elkaar horen, zo kijken ze elkaar aan. Fijn weekend, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallootjes,ach wat een dotjes je lammetjes zo schattig .wat zal dat een priegelwerkje geweest zijn zeg

    Groetjesss Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schattige lammetjes!
    Ik kan me voorstellen dat dat lastig keren is.
    Zelf keer ik smalle dingen altijd om een wat dikkere haaknaald.
    Werkt altijd.

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oooooo béeéééééééé wat een leukers.... hahahahaha wat een plezier om ze te maken ... mooi geworden ben benieuwd naar het eindresultaat...... xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Nelleke,
    Bij jou is het echt voorjaar, wéér een lammetje geboren! Wat een lief en leuk ondeugend beestje is het geworden. En, er komen er nog meer....
    Ze zijn prachtig!!!

    Liefs, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een heerlijk lentegevoel krijg je van die lieve lammetjes. heel knap gemaakt , ze zien er zo lief en echt uit met die pootjes iets gebogen.
    Een heel fijn weekend...lieve groet...Jowilleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi hoi Nelleke, wat een dotjes dat kleintje zow lief en wat leuk gemaakt die beentjes ook een beetje krom. Ik vind ze super en ga eens bij Maartje kijken misschien is het leuk om ze eens in het miniatuur te maken voor in me poppenhuisje ;-)

    lieve groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Schatjes zijn het, je zou er je hele huis mee vol zetten.
    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Nelleke,

    Wat een prachtig stel heb je gemaakt. Fijn dat ze goed met elkaar kunnen opschieten. Ik heb gister een "omkeertang" (kleine kochertang) gekocht om kleine genaaide miniaturen om te keren. Misschien ook handig voor jouw naaisels?

    Fijne zondag Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De ene post gaat over 'Mode Nelleke' , de andere over lieve schattige schaapjes! Ik heb het al eerder geschreven....jij bent echt van alle markten thuis, Nelleke! Echt een creatief wonder!
    Fijne zindag verder!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.