donderdag 25 april 2013

MEGA GROTE POST-CARD (kussen)

                                   



                                  
                                                                       Lieve Lezers,

Allereerst een superbedankje voor alle leuke/lieve reacties op de vorige post. Zowel privè als hier op het blog mocht ik leuke reacties ontvangen vanwege het feit dat er een artikel in Daphne`s diary staat over mijn blog. Zòn gebeurtenis maakt best inpact op je gevoelens.....reacties uit hoeken waar je het juist niet verwacht zijn heel mooi! Maar ook de vaste lezers en volgers hebben mij daarin een warm hart toegedragen en daar ben ik heel erg dankbaar voor!

Na een paar dagen in een euforische stemming te zijn geweest..ben ik weer met beide benen op de vloer geland!
Tijd om nieuwe dingen te verzinnen..en te maken....maar vooral:
te posten!!! en over post gesproken...... ik heb POST! een mega postcard wel te verstaan!

Zeker een jaar geleden inmiddels, heb ik een gobelindoek gekocht bij  de kringloop. Het is er zo èèn die je met een stok door de lussen aan de wand kan hangen...kijk even naar de foto:....
















De prent en de kleuren zijn mooi..maar zòn wandkleed is wel oudbollig...het beland in een kast met resten stof.....totdat ik het  gisteren weer voor de dag haalde  tijdens het opruimen......zonde toch om er niks mee te doen???
Inderdaad!!!! Nog even verder kijken...ja...stuk vitrage...haha...en ineens had ik een idee!










Een postcard....dat is het....het ietwat oudbollige is ermeteen vanaf.
Ik sjabloneer met een watervaste stift het woord POSTCARD op de gobelin en  maak wat strepen erbij voor het adres.












Van de engelen in de hoek maak ik een postzegel.





Geen afzender....!!! maar wel een intieme tekst: WITH LOVE....













Het vitrage-kant stik ik aan de randen rondom ,
de gobelin was dubbelgestikt met aan de achterkant een voering.
deze haal ik los aan de bovenkant, haal daar de lussen (die bovenin zaten) er tussenuit en vul de gobelin op met vulling(er gaan totaal 4 kussentjesvulling in). Het wandkleed word dus een kussen...welteverstaan een mega groot kussen.




Dit is een oud bankje van steigerhout...een 2 persoons..hier zie je hoe groot het kussen in werkelijkheid geworden  is.














 






Je ziet het...: ik hou erg veel van post!....en van..kussens..



                      Bedankt voor het kijken en alle leuke reacties.


                                                                    lieve groet,

                                      Nelleke

28 opmerkingen:

  1. Wow.en dan te bedenken dat ik ook zo'n kleed ooit gehad heb....zucht.
    Ruim ik eens een keer spullen op, ruim ik het verkeerde op. als ik zie wat jij hier van gemaakt hebt, ooooo wat is dit leuk! Hoe kom je toch op dit fantastische idee, zo ontzettend leuk, en dat met die tekst erop gemaakt, wat een plaatje, echt uniek. Heerlijk om te zien hoe creatief jij bent, dit is echt zo fijn genieten hier.
    fijne avond, liefs hanny♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Nelleke, dat kan jij alleen maar verzinnen, zo leuk gedaan!
    Nog een goede avond,
    lieve groetjes,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi, oh Nelleke wat heb je dat super mooi gemaakt en hoe kom je op het idee om er zo'n gaaf kussen van te maken ik vind dit echt geweldig...

    lieve groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een metamorfose Nelleke van zo`n saai wandkleed naar een super romantisch kussen.

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. WOW, dat kan alleen jij maar weer bedenken. Super idee! Wat een beauty is het geworden.
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi geworden zeg, bedenk het maar. En Nelleke zou Nelleke niet zijn als ze niet zoiets moois van zo'n oubollig wandkleed zou maken. Echt een toppertje hoor. Fijne avond, groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallootjes,
    Wat grappig mijn schoonzus had voorheen dit zelfde kleed aan de muur hangen kwam van de ouders van H. Maar wat heb je er weer iets moois van gemaakt zeg dit is nou echt een prachtig voorbeeld van hoe je iets oudbolligs nieuw leven inblaast. Heerlijk zon mega groot kussen om tegen aan te hangen hihihiih.
    groetjesssssssssss

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een grappig idee.
    Zo zie je maar weer dat je nooit zomaar iets moet weggooien..ooit kom je op een idee wat je ermee kan doen.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Nelleke,

    WAAAATTTT GAAAAAFFFF!!! Ben er helemaal weg van!!! Wat een top idee, en wat zonde om hier niks mee te doen. Zo grote lap stof is idd wel erg aubollig aan de wand maar nu vind ik het super geweldig!!!

    Alvast een fijn weekend

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een inventieve ingeving.
    Het is een prachtig kussen geworden. Lijkt me mooi in de zithoek van de tuin. Het kant er omheen vind ik ook heel leuk.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helemaal leuk en nog functioneel ook.
    Heerlijk op je bankje met het kussen in je rug en het zonnetje op je bolletje.
    Geniet ervan.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Nelleke,
    Wat je al niet kunt doen met een oude gobelin en..heel veel fantasie, wat een superleuk kussen heb je gemaakt en erg mooi met de stempels...Liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is ie prachtig geworden Nelleke! En waar stuur jij die grote kaart naar toe? haha
    Leuke bank ook!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Nelleke, wat een super gaaf idee, er is niks oudbolligs meer aan, het is prachtig geworden en ziet er heel brocant uit :)
    Misschien moet je echt wel zo´n grote postkaart sturen, dat hij eindelijk aankomt :):)
    Maar ik ga het nog een laatste keer proberen je een email te sturen !!

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ziet dit er leuk uit. Op deze manier is het tafereeltje ook helemaal intact gebleven. Ik kijk nu heel anders tegen deze kleden aan. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een super idee zo'n groot kussen van een wandkleed. Heel leuk ook , een post card erop. Van de engeltjes een postzegel gemaakt.Heerlijk op je bankje genieten van het zonnetje.
    Lieve groeten...Jowilleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Nelleke
    Meis dit is ook echt weer heel mooi! Ik heb ook ooit zo,n gobelin kleed gehad, maar verkocht. Maar die was niet zo mooi als deze. Ik vind de afbeelding ook helemaal geweldig! En zo leuk met dat kant er om heen. Je heb er weer echt iets moois van gemaakt! Liefs Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb je dit weer fantastisch gedaan!Je hoeft het maar te zien en jij MAAKT het. Prachtig Nelleke!

    Lieve groet,

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een oud gobelin wandkleedje omgetoverd in een te-gek kussen,
    geweldig Nelleke!

    Groetjes,
    Ernestine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Nelleke.
    Wat een geweldig mooi idee. Zo geef je iets een tweede leven. Oh,wat mooi is het geworden.
    Dikke knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Tja, ook dat is het weer helemaal he.......
    geweldig!
    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super mooi, Nelleke!
    Hoe kom je toch elke keer weer op deze geweldige ideeën!
    Ik wens je een heel fijn weekend!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wauw wat een super kussen is het geworden.... nu heb ik spijt dat ik laats mijn doek heb weggegeven...... ooooooooo maar ja misschien kan ik het terug vragen hahahaha....... super mooi.... x

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Tja ... sprakeloos weer.
    Ben hier hevig aan de opruim maar als ik dan dit weer zie .... zo komt mn huis noooooit leeg...of toch wel, want ik verzin zulke dingen niet. Zal ik alles maar met een vrachtwagen jouw kantje opsturen....dan zie ik het ooit wel weer op een fraaie POST terug :)

    super super liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hello Nelleke,

    I like your POSTCARD. Lovely Idea.
    I also like your blog and will come back soon.

    ♥lieve groet

    Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wouw wat goed gemaakt en idee hoe kom je erop jammer dat me huis vol is anders haha hou wel bij kantsparen en vintage kaarten maken zie blog gr tanja uit zeeland

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Geweldig gemaakt dat kussen.........echt super! Ben er weg van:)
    liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Nelleke, wat een stoer kussen is het geworden zo. Niks truttigs meer aan inderdaad.
    Fijne k(r)onigsdag, groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.