woensdag 10 april 2013

VIOOLTJES IN EEN LIJSTJE






                                        Hallo allemaal,

Gisteren heb ik sinds tijden weer eens   een tuincentrum bezocht. Met een paar potten viooltjes die bij het voorraam (buiten) komen kwam ik weer thuis, meteen stiekum wat viooltjes geplukt....ik wilde ze in een klein vaasje zetten maar kwam op een ander ideetje. In het raam staat een oud fotolijstje (ze zullen wel een speciale naam hebben, maar die weet ik niet) Het zijn 2 glasstukjes tegen elkaar aan. Daar doe ik de viooltjes in....
































Ooit heb ik wat oude uitgave`s van het koningshuis gevonden. Als decoratie is het erg leuk om ze bij de kroontjes te zetten. Hiermee wek hiermee misschien de indruk om een groot oranjefan te zijn..... groot is niet het woord...ik vind het prima allemaal... maar de heuglijke momenten..... zoals bruiloften, geboortes, de a.s. kroning, vind ik heel leuk om allemaal te volgen.De vlag gaat hier ook elk jaar uit met koninginnedag, we halen tompoezen en zetten de tv aan. S`middags lekker marktjes afstruien en een terrasje pikken...lekker gezellig!!!!

Versieringen met knaloranje laat ik aan andere over, een kleur die ik trouwens heel mooi ...vooral gezellig vind! Maar niet hier binnen dus. Ik zet een klein kanten jurkje voor het raam met een kroontje er boven op.













Jammer genoeg is de Whilhelminakrant uit 1938 in het midden
versleten. maar de tekst nog duidelijk te lezen.









In deze uitgave (1937)staan mooie nostalgische foto`s van Koning Juliana.







Bedankt voor je bezoekje, graag tot de volgende keer,
lieve groet

                                                               Nelleke

25 opmerkingen:

  1. Hoi Nelleke.
    Wat een leuk idee,die viooltjes in het lijstje. Super chic. Ik kom ook graag in een tuincentrum. Je doet er altijd zulke leuke ideetjes op vind ik. Ik wandel altijd via ons stadspark. Heerlijk wat frisse lucht opsnuiven.
    Dikke knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Nelleke,

    Wat een leuk verhaal en mooie foto's heb je weer geplaatst. Die viooltjes komen zo prachtig uit. De foto'lijstjes ken ik wel, ze waren vroeger van donker hout er omheen,dit is wel een heel mooi idee en wat komen de bloemetjes zo mooi uit, prachtig gedaan.
    liefs Hanny♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey nelleke,

    leuk om een reactie van je te lezen !
    Een andere blog begonnen, zie ik nu ook.

    Die andere kon geloof ik niet op gereageerd
    worden hè ...
    Leuk dat het nu wel weer kan .

    Je bent en blijft toch super creatief. De zelfgemaakte pop heb ik net ook even met bewondering bekeken.
    Hoe krijg je het voor mekaar ! Prachtig !

    Fijne week verder , hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi zo met die viooltjes in het lijstje zeg.
    En al die koninginnedagspullen...zo leuk om die uitgaven te zien.

    Lieve groetjes Eefie

    Ik ben nu te vinden op :
    http://whats-inaday.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee Nelleke met die viooltjes! Ik heb ooit ook zo,n fotolijst gehad maar weer weg gedaan. Stom van mij! maar goed ik heb vroeger wel meer dingen weg gedaan waar ik nu spijt van heb. En wat leuk die oranje boekjes. Ik ben ook niet zo oranjefan, maar met bruiloften en grote feesten vind ik het toch ook altijd leuk om ze te volgen. Het is toch weer leuk dat dit kleine landje nog een koningshuis heeft en binnenkort weer eens een koning! Ben wel benieuwd naar de kroning! Meis nog een hele fijne middag! Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Nelleke,'
    Wat een leuk idee om de viooltjes in te lijsten, ziet er leuk uit..Mooi die oude Oranjeboeken..Ik ben wel altijd fan geweest, mijn oudste dochter heet zelfs Julia..

    Liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk idee zo die viooltjes in een lijstje, ik heb ook nog ergens zo`n lijstje staan.
    En die oude boekjes van het koningshuis zijn altijd leuk om in te kijken..

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Nelleke, wat schattig dat fotolijstjezo met die viooltjes erin, ik hou van viooltjes, het zijn zulke mooie bloemetjes :)
    Ik ben ook niet zo´n oranje fan, maar de boekjes en de oude foto´s vindt ik wel heel mooi.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig idee van die viooltjes. Het is mijn lievelingsbloemetje. Ik heb ook nog zo'n soort glas.
    En die boeken zijn prachtig. Als het goed is heb ik ook nog een paar...in een doos.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ooo wat een leuk idee ... je brengt gelijk de lente in huis... xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Nelleke,

    Wat schattig zo die viooltjes achter het glas en wat een prachtige oude documentatie heb je daar!!! Schitterend. Ik ben gek op het koningshuis hoor, lekker ook net als jij met een tompoes op de bank en daarna erop uit!! wat gaaf dat je op pinterest staat, zou ik ook graag willen ik moet me er even in verdiepen!!
    Bedankt voor de schitterende foto's!!

    Veel liefs sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O, wat een leuk idee weer, die mooie viooltjes in een lijstje. En het is zo'n mooi lijstje, die ik me nog uit mijn jeugd herinner.
    En wat heb je veel van het koningshuis, dat zal er mooi uitzien in je vensterbank, dat jurkje met kroontje en foto!

    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou zo'n lijstje heb ik ook nog ik ga er ook eens mee aan de slag.
    Prachtig blog weer om te lezen en vooral om te bekijken!
    Liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk lijstje is het geworden met de viooltjes!
    Geweldig al die oude Koninklijke
    documenten!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig die viooltjes in het glazen lijstje....zo mooi en zo creatief...mooi zijn ook de oude documenten....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk dat je ven naar mij schreef Nelleke.
    Ja het heeft inderdaad een andere wending gekregen.
    Mijn onzekerheid is nu weg en ik heb er kracht en steun voor terug gekregen.
    Dus jij bent een nieuwe blog begonnen.
    Toen je je oude blog nog had kwam ik af en toe wel eens bij je, je had altijd van die leuke ideetjes maar toen was ik je zomaar kwijt en je blog was weg.
    Ben blij dat je weer bent begonnen.
    Ik kom snel weer eens langs.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat zien de viooltjes er leuk uit zo in dat lijstje! Ongelooflijk wat een ideeen heb je Nelleke.
    30 april voor velen een dag om bij stil te staan maar, dan ook even bij jouw raam, dat ziet er héél gezellig uit! Zó mooi dat feestelijke kanten jurkje. Helemaal af met het kroontje en de oude tijdschriften!!

    Lieve groet,

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk idee met de viooltjes en zulke fijne bloemetjes zijn het, mooie kleur ook. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallootjes ,wat een ontzettend leuk idee is dit zeg,krijg je geen vocht tussen het glas wat uit de viooltjes komt?Leuk je jurkje met kroontje om voor het raam te zetten. Koninginnedag is de leukste dag in het jaar Niet eens vanwege het koningshuis (al heb ik daar ook niks op tegen) maaar vanwege de rommelmarkten jiiiiehaaaa heerlijk. Het voelt voor mij net alsof ik een kind ben op pakjesavond heerlijk vol verwachting en dan hopen die ene mooie schat te vinden hihihihi
    groetjessss

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Nelleke,
    Wat énig die viooltjes in een kadertje, daar kan jij alleen maar opkomen.
    En dan je mooie collectie oude documenten van jullie koningshuis, heel mooi! Weet je soms ben ik wel een beetje jaloers op jullie oranjegekte, en straks zullen jullie helemaal uit de bol gaan met jullie nieuwe koning.
    Hier in België zijn het maar allemaal stijve harken in ons koningshuis waar maar weinig mee te vieren valt.
    Lieve groetjes,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Schattig die viooltjes, ik houd er ook zo van. Het zijn echte vintage bloemetjes. Wat leuk dat je zo meeleeft met het koningshuis, het is een prachtig koningspaar.Leuk die oude foto's!!

    groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een leuke post is het weer. Mooi gedaan die viooltjes in dat fotolijstje. En dan de prachtige boeken en foto's. Heb net ook nog even zitten genieten op pinterest , wat een mooie dingen heb je er op staan. Dingen klinkt een beetje gek , maar kan ff niet zo gauw op een ander woord komen.
    Zondag gaat zijn naam eer aandoen , wordt ook zonnig als we het mogen geloven. Geniet ervan ... lieve groeten Jowilleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Viooltjes blijven prachtige bloemetjes! Wat een leuke verzameling koningshuis spulletjes.

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Nelleke,

    Wat een prachtig effect die viooltjes in zo`n glazen lijstje. Simpel maar erg mooi.

    Fijne weekend en groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Nelleke, wat een leuk bericht.
    Ik denk er net zo over wat betreft het koningshuis. En zal ook nog een oranje bericht aan ze wijden.
    En je viooltjes staan prachtig in het lijstje.
    Lieve groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.