woensdag 1 mei 2013

GEPIMPTE SCHOENEN

                                              Lieve mensen,

Met een heerlijk gevoel werd ik wakker vanmorgen...Zòn speciale dag gisteren..alles is goed verlopen...veel lof in de kranten en op tv over alle gebeurtenissen van de kroonwisseling. Ondanks dat wij weinig buitenshuis gefeest hebben, hebben we wel genoten, simpel op de bank voor de tv. Die 3 lieve princesjes stalen echt de show, de nieuwe koningin zag er wonderschoon uit, en de nieuwe princes ,was hartverwarmend.

 Bij zulke mooie beelden hou ik het dan ook niet droog, maar wat geeft dat, het zijn speciale gebeurtenissen die we mogen meemaken en de geschiedenis ingaan.
Bij het kijken naar die mooie beelden zie je de princessen op prachtige muiltjes voortbewegen...bij het zien van die beelden voel ik al pijn in mijn voeten.
Niet allen mijn handen zijn nu ontstoken maar ook mijn tenen. en dat doet AUW!
Schoenen worden dan probleemgevallen. Niks zit meer lekker. Een beetje merkschoen waar je dan in komt te vervallen kost best veel geld. Dat heb ik er natuurlijk wel voor over maar kan het me niet permiteren om steeds nieuwe te kopen en vooral geen trends.

Maar een beetje freubelaar kan natuurlijk wel een schoentje pimpen om toch een beetje leuk voor de dag te komen straks in de zomer.

Ik heb een paar bruine leren open schoentjes 2de hands gekocht
voor 4 eu..bij de kringloop. ze zagen er als nieuw uit en precies mijn maat. Ze zaten ietsje te strak maar dat los ik zo op......


Dit zijn de schoenen.




Een nachtje met een tennisbal erin  laten hangen dan  rekken ze
al aardig op. Ze zitten nu lekker maar ik vind dat ze best wat leuker kunnen. Dus........




bestempel ik ze, gewoon met inkt. Heb ik al vaker gedaan op schoenen, dat blijft voor een seisoen goed zitten.






Oude oorbellen uit een doos....




Die plak ik met de lijmpistool tussen het gevlochten leer in.




Daarna bind ik tussen het leer een zwart elastische kant/band tussen het leer en knoop het daar vast. Aan dat band een munt die mooi om de enkel heen sluit. Nee.....dit is niet mijn voet maar een etalagebeen.




Hier heb ik ze dus aan...De ornamentjes(oorbellen) zitten nog wat scheef hier maar heb ik later recht geplakt. Ja..echt ze zitten lekker, niet zo lekker om de vierdaagse mee te lopen, maar wel om een boodschapje o.i.d. mee te doen.










Als laatste wil ik nog dit project laten zien. Ik werd met dit idee op pinterest geinspireerd. Daar was het  een stuk steigerhout met drie of 4 lepels...ik heb er twee ophangen. Staat erg leuk met een wax lichtje erin.
Vandaag probeer ik iets leuks voor moederdag te verzinnen, als het lukt laat ik het graag aan jullie zien.
Voor vandaag allemaal een hele fijne dag.

lieve groetjes,

Nelleke

22 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Nelleke, wat heb je dat leuk gedaan en wat staan ze geweldig helemaal top en je nageltjes in dezelfde tint nou meis ik vind ze super. Het is een hele goede kleur om overal mee te combineren...

    De houten plank met pollepels vind ik een heel gaaf idee...

    Fijne dag
    lieve groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik voelde mij gisteren ook een heel klein beetje Nederlander, kon alles volgen op TV en heb echt genoten!
    Nelleke wat een idee om je klassieke schoentjes zo te pimpen. Ik moet ook altijd dure merkschoenen kopen en die zijn meestal niet zo trendy. Ook de lepeltheelichtjes zijn zo leuk, ga ik zeker in mijn achterhoofd houden.
    Nog een zonnige dag!
    Liefs,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooo, sorry Nelleke ik ben weer hopeloos achter op je blog maar heb het nu inde vakantie weer eens heerlijk bij gelezen.
    SCHITTEREND je Lenipop! Hoe krijg je het toch voor elkaar om van vele andere onderdelen zulke lieve poppen te maken echt je bent een poppengenie hoor!
    Dat jij van alles iets moois kunt maken is ook weer te zien in je prachtige mooie grote postcardkussen post en dan deze schoenen...echt geweldig hoe je die weer als nieuw hebt gemaakt!
    Geen wonder dus dat ze je ....eindelijk ...ontdekt hebben voor een artikel in daphne's diary..wat zul je trots zijn en met recht!
    Ik vind dat tijdschrift prachtig maar vrij duur dus af en toe koop ik het wel een keer.
    Ik zal proberen je nog ern keer te mailen want dat ik zo achter ben heeft ook zo z'n reden.
    Geniet van het mooie mei weer vandaag!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Nelleke,
    WOW..wat heb je de schoenen leuk gepimpt, ziet er hééél apart uit en je rekje met sauslepels en theelichten is echt keileuk..Liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Nelleke.
    Beterschap met je handen en voeten. Dat is echt niet fijn.Ik hoop dat het snel over is.
    Wat heb je de schoenen leuk gepimpt. Je moet er maar opkomen. Ik heb gister genoten. Maxima zag er zoooooooo mooi uit,vooral in haar blauwe jurk. En de prinsesjes. Om te zoenen.
    Wat een leuk idee met dat steigerhout.
    Dikke knuf van rens

    BeantwoordenVerwijderen
  6. OO Wat heb je die schoenen leuk gepimpt zeg, dat is nog eens apart en zo leuk ook, daar zul je je wel extra mooi in voelen want schoenen bepalen toch ook een beetje hoe je je voelt (althans bij mij wel).
    Die lepels hangen leuk zo, ik heb 2 oude lepels buiten hangen en daar heb ik mini vetplantjes inhangen, staat ook leuk.
    fijne dag, liefs Hanny♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou zeg, heb je echt zo'n last? Wat ontzettend lastig he?
    Je wordt er toch zo moe van. Maar leuke schoentjes heb je, heel erg origineel.
    Nou maar even een paar dagen laten rusten, dat werkt het beste.
    Ga maar lekker in het zonnetje zitten.
    Liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je schoenen zijn erg mooi geworden..zo word je nog een trendsetter.
    En het idee met de lepels op het bord is ook erg leuk...zo leuk kan simpel zijn.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Nelleke,

    Wat een prachtige schoenen heb je gemaakt. Ara zijn goede schoenen. Mazzeltje dus dat je die in de kringloop vond. Zelf loop ik als het maar enigszins kan op TEVA slippers. Die zijn gemaakt van dik astronautenschuim en zijn erg zacht voor je voeten. Ze vormen naar je voeten en door het dikke schuim dempt het steentjes e.d. waardoor het minder pijnlijk is om te lopen. Je lepels als waxinelichtjeshouder vind ik erg origineel.

    Groetjes van Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je toch een leuke ideeen zeg. Die lepels vind ik heel grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, schoenen, ik weet er alles van. Vind ik het allermoeilijkst om te kopen. Zere voetspieren, podologisch zooltje en dan maar hopen dat het blijvend goed blijft lopen zoals je ze gepast hebt.
    Maar dit paar heb je mooi opgepimt.
    En ja, het was een prachtige dag gisteren, heel indrukwekkend!
    Wat een leuk idee de soeplepels op het steigerhout.
    Een mooie week verder!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi lieve Nelleke,

    Wat ben je weer lekker bezig zeg!!! En wat leuk om je sandalen zo mooi te pimpen. Ik heb van die afschuwelijke slippers maar ik zit er ook aan te denken om ze te pimpen. Op deze manier ben je helemaal hip en lekker pittig hahahaha!!! Wat leuk ze die lepel wandpaneel. Kortom Nelleke jou creatieve brain maakt overuren!! Ben benieuwd naar je moeder dag creatie!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. OOOhhh wat leuk die schoenen...jij hebt dezelfde problemen met je voeten als ik dus,geen ontstekingen gelukkig, maar geen schoenen kunnen kopen die lekker zitten... alleen heb ik er ook nog eens maat 42 bij :(
    Enne, dat je niet kon reageren, dat had ik de eerste keer bewust gedaan, omdat ik zelf zo weinig reageer tegenwoordig, en toen kon ik het niet meer terug krijgen enfin, een hoop gedoe met blogger, maar nu is het weer goed volgens mij...
    Met je eens dat het gisteren een prachtige dag was, heb ook van 9 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds op de bank voor de tv gezeten,ik vond het allemaal zo geweldig, kon er geen genoeg van krijgen...
    Hopelijk gaat het snel beter met je handen en voeten...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wanneer het niet zo loopt als jij wil probeer je er toch wat van te maken. Als je je kleding zo leuk kunt pimpen waarom dan niet je schoenen....je hebt het prachtig gedaan Nelleke je hebt nu unieke schoenen!
    Heerlijk he dat we straks weer de open schoentjes weer kunnen gaan dragen.
    Wens je van harte beterschap!!!!

    Hahaha die lepels, had ik ook gezien. Vind het ook zó leuk.
    Ik heb er ook al 1 op de kop kunnen tikken bij de kringloop, ik heb voorkeur in de soort lepel.

    Liefs,

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Nelleke, wat vervelend zeg met je handen en tenen, ik hoop dat het snel weer wat beter gaat !
    De schoentjes zijn wel heel schattig geworden, en zien er helemaal niet tweede hands uit, integendeel, heel apart zijn ze geworden :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Nelleke, ik schrijf nog een keer, nu niet voor publicatie bestemd hihi, ik denk dat je dus nog steeds geen email gekregen hebt, ik snap er werkelijk niets van, als ik de mail weg stuur komt altijd het berichtje dat alles in orde is, maarja......
    Dus geef ik je hier maar mijn adres

    Mieke Beurskens
    Brückenstrasse 89
    52511 Geilenkirchen
    Deutschland

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie schoenen hoor!
    Zo ben je altijd origineel!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb je die sandalen leuk gepimpt. Dat ze heerlijk zitten is natuurlijk het belangrijkste. Jammer dat er weinig mooie comfortabele schoenen te koop zijn.
    Het idee van de lepels is ook erg leuk.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Weer heel mooi gemaakt meis!!! En lopen ze lekker je nieuwe schoenen? We hebben het wel getroffen met het weer de laatste dagen. Vind je polllepels ook leuk op het steigerhout. Liefs en groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nu heb je ook mpooie prinsessen schoenen Nelleke, wat een verandering.
    Wat een beeldige prinsesjes hè? Ze doen hun naam eer aan. Dat mooie blonde haar, ja heel leuk en het oudste meisje lijkt me al heel intelligent.

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hey Nelleke
    geweldig idee die schoenen....ook voor mn moedertje. Die is altijd doorgelopen met gebroken tenen, dus dichte schoenen doen zeer. Nu open schoentjes,(die zijn zo tuttig en ze is 86 haha) is dit een optie. Bedankt voor de tip...ook je theelichtjes zijn erg leuk zo!
    liefs,marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Nelleke , genoten hebben we van de kroningsdag , alles heel goed verlopen, gelukkig. Je schoentjes , wat heb je ze leuk gepimpt en gelijk maar je nageltjes in een mooie bijpassende kleur. Het staat heel erg leuk. Wens je het allerbeste met je handen en voeten. Vervelend altijd maar die ontstekingen en pijn. Je lepels - lichtjes hangen er geweldig bij op dat steigerhout.
    Lieve groeten...Jowilleke.

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.