vrijdag 3 mei 2013

MOEDERDAG IDEETJES

                                            Lieve mensen,

Op het moment kom ik weinig aan bloggen toe, dat heeft niet alleen met mijn gezondheid te maken maar ook omdat ik druk met de voorbereidingen bezig ben van een verkoopje wat ik eerdaags met mijn vriendinnen ga doen. Ik kijk wel andere blogs maar het reageren schiet er even bij in.

Omdat het volgende week al moederdag is, wil ik graag daar nu alvast een gedeelte over posten en misschien dit weekend de rest.

Een leuk ideetje is om een compleet setje te maken wat je op een dienblaadje kunt zetten. Ik heb hier een kaart met moeder en kind in een oud lijstje gezet, dat zelfde kaartje in het klein uitgeprint en op een hartje genaaid, dat hartje is van een lycrakant, de kleur matst mooi bij de kaart. Van de zelfde kant naai ik hoesjes om 2 glaasjes..het schijnt er mooi door als er een wax. lichtje inbrand. Een stukje kant erbij op het dienblaadje...klaar.










Een ander ideetje...een boeketje in een oud lampekapje. Het oorsponkelijke idee stond voor een aantal jaar terug in de JDA




Ik maak de basis van een stuk muziekpapier, dit stop ik in de kapjes, daar gaan 2 foamschuim-rozen in. met stukjes grof kant en een vintage plaatje werk ik het af.

















Romantisch!!...zulke stukjes zijn het leukst als je ze laag zet....dan kijk je er mooi op.




Je kan ook een jurkje naaien en je eigen foto erop naaien van toen je baby was...of toen je moeder baby was. Dit jurkje is al klaar voor ons verkoopje.En nee...dat schattige babytje is niet mijn moeder...die komt in de volgende post....




Ook al vast klaar.....en de kussen hieronder ook...




















Als laatste een hartenkussen, die ik heb opgepimpt. Misschien haal je hier wat inspiratie uit voor moederdag.

""Moederdag is niet voor iedereen een leuke dag...vooral niet als je moeder is overleden en erg mist...maar ook voor als je zelf moeder had willen zijn en het niet bent.....Voor die mensen wens ik sterkte , verwen jezelf maar eens extra die dag!!""

Als het me lukt dan zet ik dit weekend het wax licht van de eerste foto deze post.... en nog meer wax.lichten met beschrijving erop.

Graag tot dan en alvast een heeeeeeeeeeel fijn weekend voor iedereen.

liefs
Nelleke

22 opmerkingen:

  1. Wat heb je dit allemaal mooi gemaakt! Je gaat vast heel veel van deze prachtige spullen verkopen; veel succes en plezier gewenst.

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo jij bent druk geweeste.
    Ziet er mooi uit allemaal.
    Het dienblaadje is een goed idee.
    Het boeketje erg leuk.
    Je moetr er maar op komen in een omgekeerde lampenkapje.
    Succes met de verkoop maar dat lukt vast met die leuke dingen.
    Groetjes en een fijn weekend Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je weer een gezellige dingen gemaakt! Fijn weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow...wat romantisch en lief allemaal weer...leuk dat je ergens gaat staan voor de verkoop...dat jurkjejmet foto er op...da's om van te kwijlen...zo leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je weer prachtige dingen gemaakt, zowel voor moederdag als voor de verkoop.
    De zesde foto van onderen vind ik heel mooi. Daar zie je het boeketje helemaal ten voeten uit.
    Ik bewonder je kunstwerken!

    Mooi weekend en liefs,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat staat er weer veel moois in deze post!! Het ziet er allemaal zo mooi en lief uit Nelleke!
    Zó lief dat je ook aan de mensen denkt die op een of andere wijze geen moederdag kunnen vieren.
    Als jouw/jullie verkoop niet slaagt dan weet ik het niet meer.
    Héél véél succes en gezelligheid samen met je vriendinnen, leuk hoor!

    Lieve groet,

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een hoop ideeën weer...dat verkoopje word vast een succes.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nelleke, wat verwen je ons weer met al die héérlijk mooie ideetjes! Vooral het hartje met de post-card draagt mijn voorkeur! Veel succes met jullie verkoopje!
    Liefs,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi meis! Wat een moois weer allemaal! Ik vind dat jurkje en dat hart met die mooie rozen echt prachtig. altijd weer zo leuk om te zien wat voor moois je allemaal heb gemaakt! Een heel fijn weekend!!! Liefs Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Nelleke,

    Wat een prachtige dingen laat je weer zien. Mooie tips voor moederdag. Wat leuk dat je met vriendinnen een verkoop gaat houden. Zal vast wel een succes zijn met al die mooie dingen die jij maakt.

    Fijn weekend en groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke moederdag ideeën!
    Je hebt het maar druk met al die mooie verkoop spulletjes!
    Ik hoop dat het een groot succes gaat worden!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. nou meid .... genoeg ideetjes voor iedereen ... mooi gemaakt vooooral doorgaaaaaan !! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow Nelleke, wat heb je weer een schitterende creaties gemaakt, zo lief en zo romantisch, daar hou ik enorm van en heb dus ook lekker genoten hier.
    fijn weekend, liefs Hanny♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Nelleke, wat een leuke ideetjes allemaal. Ik wens je veel succes met de verkoop met je vriendinnen. Lieve groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Meisje, meisje wat ben jij toch weer druk bezig geweest!
    Top ideetjes weer voor moederdag echt schitterend!
    Lief dat je ook degene war het geen leuke dag voor is een hart onder de riem steekt.
    Gezellig dat je zo in de weer bent voor de verkoop.
    Let wel goed op jezelf hoor, rustig aan!
    Fijne zonnige zondag!
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi hoi, wat leuk allemaal weer Nelleke, dat jurkje zow schattig...

    lieve groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Nelleke.
    Wat een mooie ideeen. Het lampekapje vind ik heel erg chic.Maar ook de sfeerlichtjes en het dienblad.
    Dikke knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Nelleke,wat prachtige spulletjes allemaal die je ons daar "even" laat zien, weer heel veel leuke ideetjes :)
    Ik wens je veel succes met de verkoop !!!!

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat schattig zeg!! Lekker bezig geweest en suc6 met de verkoop!
    marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een lieve post, vooral jouw woorden over moeders die worden gemist, of die zelf geen moeder zijn, lief!
    groet, Hendrika

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fijne moederdag voor jou Nelleke!

    Lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.