zaterdag 14 september 2013

Je huisje herfst/winterklaar maken

Lieve Lezers.




Als je een seizoens-gevoelig type bent, dan  kun je de verandering (die soms zo moeilijk is),  verzachten  in  kleurtjes, items en decoraties  in je woning, kleding e.d.

Als je van wit wonen houd (zoals ik) kun je de wit-tinten vervangen door crème, taupe en meer van die natuurlijke kleurtjes. Wit is zomers heel fris en ruimtelijk maar kan in het naseizoen ineens harder en koeler overkomen. 

Verzin leuke seizoensgebonden items.. zoals deze kussens b.v. die ik laatst heb gemaakt... 




 
De olijke tweeling...noem ik ze..
deze twee "borstrokkussentjes".
 
 
 
 
Lekker "buikig" kussentje, je wilt niet weten hoe
lekker dat in je rug ligt.(ff lekker uitbuiken
op de bank....)
 
 
 
 
 
 
 
Willem, (ja, Gerry, dat is zijn naam) zit
alweer te wachten (zie vorige post)
Willem is wachten gewend....nu wacht hij tot de
allesbrander aangaat. 99% dat hij vanavond
aangaat! Dus word alweer zijn wachten beloond.

 ons zomerhuis word inmiddels een herfst/winterhuis.
De schouw word één van de gezellige hoekjes. Om het extra gezellig te maken, maak ik een strook van een mangeldoek, en hang die aan de schouw. De klok was een leuke aankoop op een rommelmarkt, hij was brons. Ik heb hem met matte verf geverfd, en de romeinse  cijfers weer zichtbaar gemaakt. De torso is een "oud gemaakte" torso (door mezelf) Het mooie kanten strookje onder de tafel is gemaakt door Wil (mijn vriendin)





















  
 
Veel ideetjes over wonen, decoreren enz. enz. zie je op pinterest,

blogs en tijdschriften. Soms kom je ineens je eigen idee tegen! Dat is ff slikken...vooral als er bijstaat dat het door iemand anders is gemaakt en verzonnen...maar als je dan voor jezelf weet dat het toch echt wel je eigen idee was,....  is....dan geeft het veel voldoening, blijkbaar vinden anderen het dus leuk. blijft jammer dat ze je idee stelen.




 De salontafel, is de kamer uit. Een onderstuk van een tv. kast (ooit grenen) komt er weer in. Ik maak hem zwart/antraciet...schuur hem hier en daar weer op voor een "brocante-look"




 De salon"kist" doorbreekt een beetje al het wit en geeft er meer een
herfstsfeertje aan. 

Op de kist zet ik een dienblad, die tevens een fotolijst is. Ik doe er oud kant en oude ansichtkaartjes in. 




 
 
 
Is het allemaal zo belangrijk? Weer alles een andere
plek...kleur....enz.??
Nee, van levensbelang is het niet, maar wel van levens-
vreugde! Dat alles kan je zelf creéren, hoeft echt niet
veel te kosten, mijn verandering koste nog geen 10 eu.
 
Mocht je ook je woning herfst/winterklaar maken...
alvast veel plezier.
 
 
 
lieve groetjes
 
Nelleke

10 opmerkingen:

  1. Nou Nelleke, net wat je zegt. Als er iets ernstigs in je leven gebeurt komen heel veel dingen in een ander daglicht te staan of worden minder belangrijk. Maar dat betekent niet dat je geen woon/levensvreugde mag creeren. En dat kun jij heel goed!
    Ik zit weer helemaal te genieten.
    En ik ben heel blij dat je nieuwe vriendje een naam heeft gekregen, want dat is wel erg belangrijk voor zijn identiteit. Hij heeft zolang gewacht, nu is hij weer iemand!

    Een mooie zondag en liefs, Nelleke,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er geweldig uit en wat zijn die borstenrokkussen leuk zeg, echt heel apart een helemaal goed bij dit koude weer.

    Groetjes,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ohh Nelleke , wat ziet dat er allemaal mooi uit
    Kun je niet een beetje dichter bij Emmen komen wonen???
    lieve groetjes Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Nelleke,

    Jammer hoor vind ik het wel dat je verder ben gegaan met het forum maar ik snap het wel hoor!!! Ik mis het wel een beetje..... Wat een mooie sfeervolle dingen heb je gemaakt en die pompoenen kindjes en lamp is ook helemaal te gek!!! Ik hoop heel snel weer eens wat van je te horen!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er weer gezellig uit bij je Nelleke. De winter kan beginnen. Heerlijk zo`n houtkachel in je huis.

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Nelleke

    Wat een heerlijke warmte straalt dit uit, vol gezelligheid en vooral sfeer, een echt thuiskomen hier. Zo leuk om al die details te zien en te lezen wat en hoe je dit gemaakt hebt. Het lijkt me niet leuk om jouw idee bij iemand anders te zien en dat diegene dit doet voorkomen alsof het haar of zijn idee is. Helaas gebeurt dit en ja, ze vinden het dan super wat jij gemaakt hebt maar het was wel zo netjes geweest om dit even te vermelden dat het van jou kwam. Maar dit is nu eenmaal moeilijk te voorkomen denk ik.
    ik heb in ieder geval weer genoten hier en het is zoals jij zegt, levensvreugde hoeft niet veel geld te kosten, een likje verf doet ook al wonderen en kan je humeur ineens doen opleven.Fijne zondag, liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heee meissie ik dacht ga nog even kijken in het blog wereldje en wat zie ik jou gezellige woon kamer... wat een heerlik sfeertje... geniet van je gerestylde kamer in de herft tinten ... tot de winter.... komt !!!! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Nelleke,

    Het ziet er weer hélémaal goed uit. Erg mooi geworden! Je bent en blijft een bezige bij!
    Wat een idee die borstrokjes over een kussen. Heb jij ze vroeger ook nog gedragen? Ik wel, ik vond het verschrikkelijk die prikdingen.
    Je dienblad is ook letterlijk en figuurlijk een plaatje!! En al je andere veranderingen weer helemaal in stijl, echt prachtig!!
    Erg leuk dat ik daar zomaar van mag meegenieten, dankjewel!

    Liefs,

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou Nelleke het ziet er allemaal weer reuze gezellig uit hoor zo bij jou!!!Zou echt wel ff lekker in jou huisje willen zitten:)
    liefs,marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  10. So sweet and beautiful photos!:)

    Greetings from Finland,
    Marikki

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.